Triumph Speed Triple-tråden.

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
556 i kontakten på kopplingshandtaget :tummenupp . Det fixade min efter all regnkörning i höstas.

Å så efter mycket regn så får jag spatt i dödar kontakten till stödet. Jag brukar Fibbla upp å ned stödet ett par gånger så startar den igen. Det är väl någon form av engelsk humor tror jag...
Hade´
 

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
Oxå sjukt dålig på slangen....

Lyckas man bara hålla framhjulet i backen och vrida ordentligt på rullen så går det riktigt bra mot de flesta hojarna.

Haka?



Trist med vädret idag! Vart inge' bana va? Var piss blöt när jag kom hem från stan. :gnissla

Jasså!? vilka hojar då om ja får fråga?? :tuttar
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Suck, inga säkringar trasiga. Det hade ju varit fint om det var det som var felet. Har även kontollerat (och försäkerhetsskull plockat kopplat ur allt modifierat) utan livstecken från startmotorn. Kollade kablarna til startknappen lite men kände inte för att plocka isär högerhantaget ute på gatan. Hade varit fint med ett garage i detta vädret.

Skall ut se om man kan rulla igång den nu efter middagen.

har ni några andra tips vad som kan vara fel? annars blir det väl att lämna in den igen... SUCK! Alla lampor lyser, och allt ser bra ut förutom det lilla problemet att det inte händer något när man trycker på startknappen...:huvet

Jadu, man tänker ju osökt på kontakten vid kopplingshandtaget eller den nere vid stödet. Du har väl garanti antar jag, lämna in skiten :)

Om inte, köp en multimeter. Elfel är det mest värdelösa som finns.
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Jag har inte haft tid att bänka hojen ännu...vill bänka innan jag ändrar allt för mycket. Det får bli ett projekt för nästa år tror jag! Magnif_Babe verkar tycka att det skiljde extremt mycket mellan original och arrow iaf :D

Du åker med oss isf! Vi möts upp någonstans runt halv fem eller så...
Verkar som att vi kan bli en fyra fem triplar som drar ut iaf! Måtte vädret hålla nu bara...

MBA! Får du igång hojen?

Isåfall så, jag ska kolla mitt schema igen bara...tror jag slutar fem nämligen. Forts. följer!
Jasså? Det tyckte han...det var så längesen man hade orginal så jag minns inte hur det känns!
 

mba

white lightning
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
speed triple -06
Jadu, man tänker ju osökt på kontakten vid kopplingshandtaget eller den nere vid stödet. Du har väl garanti antar jag, lämna in skiten :)

Om inte, köp en multimeter. Elfel är det mest värdelösa som finns.

Bra tips med 556 & Stödet. Jag hade lite funderingar på stödet redan i tidigare kunde dock jag inte hitta något fel. Tror det att kan vara en kombination av sur knapp och stöd - samt ett kasst batteri....

Lyckades efter ett antal försök få igång den med hjälp av en backe. :yoparty men jag tog ner till tomgång för snabbt och då dog den...:huvet

Men jag fick i allafall l i t e respons från startknappen och jag förstod att batteriet var rejält trött :tummenupp

Så batteriet är ute för laddning över natten och hoppas på det bästa:)


knäpper det i ditt relä när du trycker på startern? (det ska det väl göra?) :va

Mitt relä klickade inte ett jota...:va
 
Last edited:

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Suck, inga säkringar trasiga. Det hade ju varit fint om det var det som var felet. Har även kontollerat (och försäkerhetsskull plockat kopplat ur allt modifierat) utan livstecken från startmotorn. Kollade kablarna til startknappen lite men kände inte för att plocka isär högerhantaget ute på gatan. Hade varit fint med ett garage i detta vädret.

Skall ut se om man kan rulla igång den nu efter middagen.

har ni några andra tips vad som kan vara fel? annars blir det väl att lämna in den igen... SUCK! Alla lampor lyser, och allt ser bra ut förutom det lilla problemet att det inte händer något när man trycker på startknappen...:huvet

Har du kollat så att batteriet är ok? Jag har hört om ett flertal som har problem med just batteriladdningen. Spänningen i batteriet skall vara runt 13.1 volt tror jag. Symptomen är precis det du beskriver...alla lampor lyser men ingen är hemma.

http://www.thespeedtriple.com/Forums/index.php?topic=3443.0

Isåfall så, jag ska kolla mitt schema igen bara...tror jag slutar fem nämligen. Forts. följer!
Jasså? Det tyckte han...det var så längesen man hade orginal så jag minns inte hur det känns!

Var i stan befinner du dig då? Vi kan ju alltid mötas upp på väg ut till Barkarby. :tummenupp
 
Last edited:

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Bra tips med 556 & Stödet. Jag hade lite funderingar på stödet redan i tidigare kunde dock jag inte hitta något fel. Tror det att kan vara en kombination av sur knapp och stöd - samt ett kasst batteri....

Lyckades efter ett antal försök få igång den med hjälp av en backe. :yoparty men jag tog ner till tomgång för snabbt och då dog den...:huvet

Men jag fick i allafall l i t e respons från startknappen och jag förstod att batteriet var rejält trött :tummenupp

Så batteriet är ute för laddning över natten och hoppas på det bästa:)



Mitt relä klickade inte ett jota...:va


Ett dåligt batteri kan ställa till vad som helst, jag har stått flera dagar och rivit och mätt med multimeter när det bara var batteriet som hade lite för låg spänning.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Påååå min var det inte ett elektriskt fel i kopplingskontakten. Det var snarare så att med vattnet från vägen följer en massa skit och när det torkade så kärvade det. Lite 556 och därefter rentorkning och så lite 556 till.Det har funkat sen dess.
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Stunt/street Barkarby 5/9

Barkaby 5/9

1. Magnif Bastard - nja...
2. MaScoot - japp
3. Snajdarn - ?
4. Fenster - ?
5. mba - ?
6. sTf_paPs - På
7. TS3 - ?
8. Andra s3:eek:r..?

Schysst väder så jag kommer att dra ut redan kl. 14.30 idag, sothside-bulten-rosenhill :tungan Tyvärr ser det ut som jag istället missar Stunt/street på Barkarby... men MaScoot styr garanterat upp detta för kvällen! :tummenupp
 

SP3-martin

mohaaaaaaaaa
Gick med
11 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Speed Triple 06a, Ducati S2R 06a, MT-01 05a, såld
inte min men jävligt snygg...vet inte var jag fått bilden ifrån men var fan får jag tag på dom där speglarna??

Någon som vet var man kan köpa ett sådant tankskydd?
 

Bifogat

  • triple.jpg
    triple.jpg
    15.5 KB · Visningar: 327
Last edited:

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Fan, kom hem nu. Helt slut. Borde egentligen ta honken ut till barkarby! Orkar nog inte dock...var någon där? Var det coolt?

Kan vi inte dra ihop en tur någon annan dag innan det blir för kallt? Jag vet ju inga bra vägar här uppe...kör ju bara mellan skolan och ica.:yoparty

Vore kul att dra ut några S3:eek:r!!
Någon på? Någon dag??
 

mba

white lightning
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
speed triple -06

Vore kul att dra ut några S3:eek:r!!
Någon på? Någon dag??

Jag är på! Har ju äntligen fått fart på trajjan igen!:yoparty

Lite 556 och därefter rentorkning och så lite 556 till.Det har funkat sen dess.

556 is da Shit!:yoparty

Listade ut att det inte borde vara stödet som strular för då har det gått att starta med neutral i(556:ade kontrollsensorn iaf). 556 på startknappen, öppnade och pillade, ingen förbättring.

Kom på att det kan ju vara sensorn till kopplingen iom att den måste vara intryckt för att starta, så jag jag öppnade den och 556:ade & torkade rent & 556:ade. Vråååål! yoparty

Sen blev det 1,5 timmes okynnestur utan mål:D

Snajdarn, var det vi som möttes?
 
Last edited:

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003

Snajdarn, var det vi som möttes?

Nope, det var vi som möttes :tummenupp
Fan va' gött att du fick ihop hojen till slut! Var du ute och raca på fältet nått??
Såg inte dig där tror jag.

Fan, kom hem nu. Helt slut. Borde egentligen ta honken ut till barkarby! Orkar nog inte dock...var någon där? Var det coolt?

Kan vi inte dra ihop en tur någon annan dag innan det blir för kallt? Jag vet ju inga bra vägar här uppe...kör ju bara mellan skolan och ica.:yoparty

Vore kul att dra ut några S3:eek:r!!
Någon på? Någon dag??

Jag är på om det vankas triple åkning. Verkar bli fint i helgen! Kanske kunde sticka ut några timmar på lördag eller söndag.

Barkarby var helt ok...alltid kul att raca lite! Sista gången är om två veckor, du får passa på att komma då.
 
Last edited:

mba

white lightning
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
speed triple -06
Nope, det var vi som möttes :tummenupp
Aha, Såg ut som du hade ett maddoctor kit på hojen, men inte i garagetbilden. nyligen ditskruvad?

Fan va' gött att du fick ihop hojen till slut! Var du ute och raca på fältet nått??
Såg inte dig där tror jag.
Nix, det tog ett bra tag att få igång den och sen skulle jag bara ta den till något ställe att äta men jag struntade i det och bara körde istället... :D

Barkarby var helt ok...alltid kul att raca lite! Sista gången är om två veckor, du får passa på att komma då.
Den 19:e? Mitt projekt har slutleverans den 20:de så det kan bli tight. Hade varit kul att kunna träna slangning.

Är det någon som har ett bra tips på någon raka utan alltförmycket bilar som passar för att träna bakhjulsåkning?

Jag är på om det vankas triple åkning. Verkar bli fint i helgen! Kanske kunde sticka ut några timmar på lördag eller söndag.
Skall ju bli riktigt fint väder i helgen, låt oss inte missa kanske sista chansen för en s3 kortege... :D
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Aha, Såg ut som du hade ett maddoctor kit på hojen, men inte i garagetbilden. nyligen ditskruvad?

Nja, det har suttit på ett tag...stundtals upp&ner men det är en annan historia.
Bilderna i garaget är "rätt" gamla :D

Har länge funtat på att dra ut till Tullinge flygfält och träna slangning.
Man brukar kunna komma in där när som...

Vi siktar på helgen!
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Lördag: Sol och upp till 20grader i s-holms området.
I´m game!!

Köra, öva slangning på tullinge. What ever!!!:yoparty :yoparty

Jag skall nog tvätta honken dagen till ära isåfall....

Ska vi göra en sån där fin lista?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top