Triumph Speed Triple-tråden.

Rick

The silver bullet since 1978
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Sävedalen
Hoj
KTM 690 Enduro R -13
1. Träffade en snubbe på Triumph Center här uppe i Stockholm för några veckor sedan. Hans triple hade trollat bort 1 liter olja...resultat blev en skuren motor. Hojen står ned plockade på verkstan i väntan på delar just nu. Om han uillat mkt vet jag inte :)

2. Finns de som gasar/rycker upp den på 3:an utan att koppla...men då har de arrowssystemet på.

Jag var på Johans MC här i Gbg. Tydligen så är det inte ovanligt att behöva fylla på olja efter hård körning & ett antal uiiila. Jag fick fylla på ½ liter efter 200mil! Så kolla olja ofta folks!

Koppla upp den på 3:an är inte så bra för kopplingen. så för min del blir det till att börja uiiila på 2:an och växla mej fram. Om jag nu inte skaffar mej ett arrow, som "Mr Gasa upp den på 4:an" :tummenupp

Det är inga andra som fått fylla på olja efter bara ett antal mil?
 

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
Jag var på Johans MC här i Gbg. Tydligen så är det inte ovanligt att behöva fylla på olja efter hård körning & ett antal uiiila. Jag fick fylla på ½ liter efter 200mil! Så kolla olja ofta folks!

Koppla upp den på 3:an är inte så bra för kopplingen. så för min del blir det till att börja uiiila på 2:an och växla mej fram. Om jag nu inte skaffar mej ett arrow, som "Mr Gasa upp den på 4:an" :tummenupp

Det är inga andra som fått fylla på olja efter bara ett antal mil?


Olja!? måste man ha sånt???:va


Skit kul!

Kan väl inte rå för att jag är smal elle'....håller dock på att bli ett smalt fetto tror jag

Ett smalt fetto:lol :lol

Precis som falo i ut i vår hage eller va den heter:rofl
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Hallå. Har precis köpt en S3 -04 och vill veta bästa sättet att rensa bakdelen. Går det att bara skruva isär eller måste man fram med sågen....

Man behöver varken köpa eftermarknads grejer eller sätta sågen i den, om man inte vill. Det går bra att bara skruva bort och antingen bocka till en plåtbit eller använda vanligt "vinkeljärn" typ spikbleck. Kanske inte lika coolt men helt OK. Kolla tidigare i tråden.

Sen finns det ju djäligt snygga eftermarknads grejer om man vill.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Man behöver varken köpa eftermarknads grejer eller sätta sågen i den, om man inte vill. Det går bra att bara skruva bort och antingen bocka till en plåtbit eller använda vanligt "vinkeljärn" typ spikbleck. Kanske inte lika coolt men helt OK. Kolla tidigare i tråden.

Sen finns det ju djäligt snygga eftermarknads grejer om man vill.
Jag vet inte hur det är på 1050 triplen, men på 02-04 modellerna är jag ganska säker på att "läppen" baktill och underdelen är gjuten som ett enda stycke. Så då blir det till att köpa ny underdel eller ta fram sågen. Sågar man så måste man dit med ny montering för blinkers eftersom de försvinner med "läppen". Jag körde som du säger med vinkeljärn och en liten plåtbit som jag lackade. På eftermarknadsprylarna är det olika om det följer med fästen eller inte.
 

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Huddinge Sthlm
Hoj
yamaha xt660x sm -06
jag kommer nog innom en snar framtid köpa en s3 men försäkrar alla med if?? själv gör jag det oxo iof men om man köper helt nytt har man väl vagnskade försäkring iaf
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
jag kommer nog innom en snar framtid köpa en s3 men försäkrar alla med if?? själv gör jag det oxo iof men om man köper helt nytt har man väl vagnskade försäkring iaf

Förmodligen individuellt vad som är billigast beroende på de vanliga parametrarna. För min del blev bilsport-mc billigast, dock ingen ny s3... och så bor jag på landet... (=linköping ;))
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
1050:an är bara att plocka isär.....bakdelen kommer isär som bara den.:tummenupp

Jag har inte behövt fylla på olja jag heller....jag har iofs bytt olja ganska ofta inför vintern och så...
 

HIPS

Oooops!
Gick med
12 Jul 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Speed Triple-05
jag kommer nog innom en snar framtid köpa en s3 men försäkrar alla med if?? själv gör jag det oxo iof men om man köper helt nytt har man väl vagnskade försäkring iaf

Bilsport blev det för min del, då det var billigare än IF, men det är väl mycket tack vare stigande ålder (40) vilket påverkar Bilsports premie en hel del.
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
jag kommer nog innom en snar framtid köpa en s3 men försäkrar alla med if?? själv gör jag det oxo iof men om man köper helt nytt har man väl vagnskade försäkring iaf

Som vanligt gäller att ringa runt men Bilsport-MC har bra försäkring och premier, mycket billigare än IF . På Bilsport kan man åka bana och det är inte IF så sugna på att man gör..
Hade´
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Jag var på Johans MC här i Gbg. Tydligen så är det inte ovanligt att behöva fylla på olja efter hård körning & ett antal uiiila. Jag fick fylla på ½ liter efter 200mil! Så kolla olja ofta folks!

Koppla upp den på 3:an är inte så bra för kopplingen. så för min del blir det till att börja uiiila på 2:an och växla mej fram. Om jag nu inte skaffar mej ett arrow, som "Mr Gasa upp den på 4:an" :tummenupp

Det är inga andra som fått fylla på olja efter bara ett antal mil?


Va i Norge å for ca 200mil. Blir ju lite gasande upp och ner för serpentinerna=:D . Å jo lite olja drog den. Men de ä ju bättre än gamla Trumphar i allafall. Ä det nån som har problem med risig gång efter tvätt ellr regn? Lätt fixat med lite packnings silikon isåfall. Provade innan norgeturen ca 30 mil i ösregen å gick felfritt.
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Effekt

Det verkar finnas kunnigt folk här på tråden så frågar.
Kan man öppna upp lufburken o isf var. Tycker in hålen ä för små. Tänkte till nästa år köra PC. Har KN filter Å Triumphs eget slipon. Kanske Daytona kammar?
Andra reks?:confused:
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Det verkar finnas kunnigt folk här på tråden så frågar.
Kan man öppna upp lufburken o isf var. Tycker in hålen ä för små. Tänkte till nästa år köra PC. Har KN filter Å Triumphs eget slipon. Kanske Daytona kammar?
Andra reks?:confused:

Jag skulle hellre köpa tuneboy än PC...funkar mycket bättre men fler valmöjligheter...
Vad det gäller lufyburken så måste du nog ta bort din sai och göra en egen liten design på intag...



jag mötte förresten en blå s3:a igår i sollentuna...någon med skjuts på...någon här kanske?
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top