Triumph Speed Triple-tråden.

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Hej är det någon som pluggat in Triumph larm i sin S3:a (eller liknande) och har några erfarenheter av det?

Drygt 4000 skall de visst ha för det.

//Martin

Triumph Original larm kostar väl drygt 3800kr och är "plug n play". Sen finns det eftermarknadslarm att klämma in från typ 800kr och uppåt, men det innebär ofta att klippa i sladdarna till tändningslåset vilket iaf jag inte vill göra (och jag undrar vad försäkringsbolaget tycker omdet). Lite dyrare eftermarknadslarm har ju fjärrstart osv vilket kan vara "tufft" om man är lagd åt det hållet...

Raderad medlem 21068

Guest
tjena var o köpte mig en speed triple i helgen, nu letar jag febrilt efter verkstad/handbok till den. är en -97 med daytona motor.
alla tips mottages tacksamt :)

mba

white lightning
Gick med
26 Apr 2007
Hoj
speed triple -06
Triumph Original larm kostar väl drygt 3800kr och är "plug n play".

Plug n play låter ju även som det vore "ta bort och kör" dvs. om det är bara att trycka i så känns det ju enkelt för tjyven att plocka bort det igen. Eller är hojen på något sätt redan förberedd för just detta lås?

Vet du vad som igår i triumph systemet? (t.ex codade nycklar, imobilizer, eller om det bara piper lite när som:rolleyes:)

Triumphs hemsida lämnar ju en del att önska...

/M

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
tjena var o köpte mig en speed triple i helgen, nu letar jag febrilt efter verkstad/handbok till den. är en -97 med daytona motor.

http://t955i.net/uploads/214116/Triumph Daytona 955i - Speed Triple 2002 Service Manual.pdf

Plug n play låter ju även som det vore "ta bort och kör" dvs. om det är bara att trycka i så känns det ju enkelt för tjyven att plocka bort det igen. Eller är hojen på något sätt redan förberedd för just detta lås?

Vet du vad som igår i triumph systemet? (t.ex codade nycklar, imobilizer, eller om det bara piper lite när som:rolleyes:)

Triumphs hemsida lämnar ju en del att önska...

/M

S3:an är förberedd för larmet. Tror inte att det bara är att "koppla ur" för att sno hojen (får man ju hoppas!!). Vet ej exakt vad som följer med heller tyvärr.

Nån här inne borde ju ha original larmet kan man tycka...

Last edited:

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Hoj
Honda Africa Twin -93

Gratulerar! Såg den på blocket.
Hon skulle köpt min så skulle du fått med en HaynesManual på köpet :D

surfa in på http://www.adlibris.se/ eller annan lämplig bokhandel och beställ dig en, oumbärlig om man skall börja pilla lite :tummenupp

edit: den här borde funka, rätta mig gärna om jag har fel.

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
RSV Mille -02
Hallå. Har precis köpt en S3 -04 och vill veta bästa sättet att rensa bakdelen. Går det att bara skruva isär eller måste man fram med sågen....

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Jahopp, nu har man ställt till det lite. Har lyckats med konstycket att få kylarfläkten att skära, så går det när man har lite otur när man tänker,,
Hursomhelst, vad får man tag på en sån enklast och billigast? Begagnat har jag inget emot om det finns. Eller är det enklast att gå ner till Triumphcenter och beställa en sprolians ny?

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Jahopp, nu har man ställt till det lite. Har lyckats med konstycket att få kylarfläkten att skära, så går det när man har lite otur när man tänker,,
Hursomhelst, vad får man tag på en sån enklast och billigast? Begagnat har jag inget emot om det finns. Eller är det enklast att gå ner till Triumphcenter och beställa en sprolians ny?

Prova att ringa nå'n skrot kanske?
Annars så kan det finnas på http://www.triumph-ant.co.uk eller http://www.sprintmanufacturing.co.uk/about.htm

Rick

The silver bullet since 1978
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
KTM 690 Enduro R -13
S3 1050 Uillla!

2 frågor!

Kan det försvinna motorolja om man uilllar mycket?
Är det någon som kopplar upp sin S3:a på 3:an med lite ryck & rätt varv?

Mvh Rick

MaScoot

Gick med
24 May 2005
Hoj
2 frågor!

Kan det försvinna motorolja om man uilllar mycket?
Är det någon som kopplar upp sin S3:a på 3:an med lite ryck & rätt varv?

Mvh Rick

1. Träffade en snubbe på Triumph Center här uppe i Stockholm för några veckor sedan. Hans triple hade trollat bort 1 liter olja...resultat blev en skuren motor. Hojen står ned plockade på verkstan i väntan på delar just nu. Om han uillat mkt vet jag inte :)

2. Finns de som gasar/rycker upp den på 3:an utan att koppla...men då har de arrowssystemet på.

Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Finns de som gasar/rycker upp den på 3:an utan att koppla...men då har de arrowssystemet på.

Hahahahaaa...senast i onsdags då va? Var vi där måntro...? Kan ha varit 4:an t.o.m...... :yoparty ...inte min 4:a dock....ännu.... :brinnerup

Har inte DU ett arrow-system förresten...?

Last edited:

MaScoot

Gick med
24 May 2005
Hoj
Hahahahaaa...senast i onsdags då va? Var vi där måntro...? Kan ha varit 4:an t.o.m...... :yoparty

Har inte DU ett arrow-system förresten...?

Ja just j-vlar i havet det har du rätt i...det har jag ju!! :D
1022.gif

...synd bara att man suger feta elefantballar på att åka på slangen då

SAAAAAATAAAAAAAANNNNNNSSSSSS va' arg jag blev idag!!! Har beställt en alpinestar bralla stl 48 från staterna...den anländer idag i storlek fucking j-vlars ollon 58...gjord för nå'n stor fet jänkare!!!! Fy fan va' jag blev!!
Bara att skicka tillbaka skiten och vänta på rätt storlek...å jag som var så nöjd med att ha undkommit både moms å tull....

Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus

SAAAAAATAAAAAAAANNNNNNSSSSSS va' arg jag blev idag!!! Har beställt en alpinestar bralla stl 48 från staterna...den anländer idag i storlek fucking j-vlars ollon 58...gjord för nå'n stor fet jänkare!!!! Fy fan va' jag blev!!

Antiklimax....men du har väl orginaldämparna på hyllan? Peta in en i varje ben så sitter dom som gjutna.... :D :D :D

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
-08 CBR1000RR
Ja just j-vlar i havet det har du rätt i...det har jag ju!! :D
1022.gif

...synd bara att man suger feta elefantballar på att åka på slangen då

Bara att skicka tillbaka skiten och vänta på rätt storlek...å jag som var så nöjd med att ha undkommit både moms å tull....

48 e inte d tjejstorlek??:tuttar

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...