Triumph Speed Triple-tråden.

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
Traja S3 -06
Hehe...nej men polaren måste ju ha något nytt att åka på. jag är trogen min SD :D på tal om byta, var inte du lite sugen? :tungan

Ärligt talat så tycker jag det är dött lopp mellan Superduken och S3:an, 2 riktigt grymma hojar. Finns enligt mig inga andra alternativ, är bara en smaksak.

Redo att hålla med faktiskt....:tummenupp

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Jag sålde en mattsvart 07:a med Arrow system och 70 mil på mätarn till en i Bromma, men då va det ju inte han.

Vet inte om jag känner honom, jag har kört hoj här i 8 år. Vad heter han?

Aah, nej han pluggade där så det blev inget hoj-åkande..

Redo att hålla med faktiskt....:tummenupp

Du får helt enkelt skaffa dig en SD så har du en av varje, omväxling förnöjer :tummenupp

Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Ååååå... köpte en triple tidigt i somras, en dark 04 :yoparty (man ska inte prova en S3 om man inte har råd :). Hur som helst så fick jag ladda batteriet efter ett par veckor. Tänkte inte mer på det. Nästa gång det va tomt så blev jag lite trött o köpte ett nytt batteri. Imorse (efter typ 3 veckor och åka mer eller mindre varje dag) så va det tomt i detta med. Jag har inget larm på hojen, men det verkar ha suttit ett på den. Startar fint och direkt på startkablar. Drog 20 mil i dag i högt tempo o det gjorde ingen skillnad på batteriet. Jag fattar ju att det inte laddar, några tips om vad det kan vara? Samt hur man löser det?

Generatorn på min daytona 675 pajjade, först laddade det inte, sen laddade den på så att det blev kortis i generatorn. Trodde först det var batteriet. Triumph center beställde en ny generator men den var restad på fabriken... inte helt ovanligt fel mao. :gnissla Kolla altså generatorn! den stekte förövrigt mitt batteri.

Vem såg jag i vaxholm i går? svart S3 runt 15 tiden?! var själv där på lite finutflykt med tjejen :)

Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus

Vem såg jag i vaxholm i går? svart S3 runt 15 tiden?! var själv där på lite finutflykt med tjejen :)

Vi var 5 s3:eek:r ute igår, varav 4 svarta, fast på södra sidan... beats me? :confused:

Köpte ett tank pad idag. Tråk-standard, typ... :rolleyes: Nån här som vet nån site där man kan beställa med helt "egen" vald design? Tillverka själv orkar jag f-n inte...

EDIT: Great, thanx MadMax, ska kolla upp det... :tummenupp

Last edited:

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Vi var 5 s3:eek:r ute igår, varav 4 svarta, fast på södra sidan... beats me? :confused:

Köpte ett tank pad idag. Tråk-standard, typ... :rolleyes: Nån här som vet nån site där man kan beställa med helt "egen" vald design? Tillverka själv orkar jag f-n inte...

Noop, vet inte om det finns någon som gör på beställning men tycker att motografix har några som är ok trots "standard"... www.tankpads.com...

powertrip

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
CBR1000RA Repsol 2009
Någon som vet vart jag kan hitta kopplingsschemat (el) till trumpeten? Har googlat men utan bra resultat. Jag har ju problem med att batteriet inte laddar och om det inte är generatorn så kanske det finns nåt relä eller dylikt att pilla på?

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Någon som vet vart jag kan hitta kopplingsschemat (el) till trumpeten? Har googlat men utan bra resultat. Jag har ju problem med att batteriet inte laddar och om det inte är generatorn så kanske det finns nåt relä eller dylikt att pilla på?

Du kan skicka ett Pm till mig så kan jag kopiera å sända med vanlig hedlig post.

Hadde tänkt att köpa en tuneboy under vintern. Rätta mig om jag har fel men en bredbands lambda går över hela registret medans en smalbands går upp till ca 3000 rpm:s? Och hur funkar det med bredlambd me motorstyrningen. Något man måste lura?

Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Hade tänkt att köpa en tuneboy under vintern. Rätta mig om jag har fel men en bredbands lambda går över hela registret medans en smalbands går upp till ca 3000 rpm:s? Och hur funkar det med bredlambd me motorstyrningen. Något man måste lura?

Tjena, och förlåt att jag besudlar tråden för de fullvuxna motorerna:) . Njaa, smalbandslambdan (eller NB) funkar nog bra över hela registret, de skiljer sig åt främst vad avser hur "brett" de mäter kring lambda =1.0. Skillnaden i mätintervall kan Du hitta i http://www.wbo2.com/2j/default.htm . Scrolla ned en bit på sidan så hittar Du diagram över Wideband respektive Narrowband output.

Du kan välja att mäta helt utanför ECU (funkar bäst med mitt Keihin i a f) eller så mata Sagem ECU med bredbandssignalen och logga direkt från TuneEdit. XYX, Peppe m fl har tonvis med info om detta, mina tafatta försök med att få igång loggningen finns dokumenterade i http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=3180937#3180937

Lycka till:tummenupp

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Tjena, och förlåt att jag besudlar tråden för de fullvuxna motorerna:) . Njaa, smalbandslambdan (eller NB) funkar nog bra över hela registret, de skiljer sig åt främst vad avser hur "brett" de mäter kring lambda =1.0. Skillnaden i mätintervall kan Du hitta i http://www.wbo2.com/2j/default.htm . Scrolla ned en bit på sidan så hittar Du diagram över Wideband respektive Narrowband output.

Du kan välja att mäta helt utanför ECU (funkar bäst med mitt Keihin i a f) eller så mata Sagem ECU med bredbandssignalen och logga direkt från TuneEdit. XYX, Peppe m fl har tonvis med info om detta, mina tafatta försök med att få igång loggningen finns dokumenterade i http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=3180937#3180937

Lycka till:tummenupp

Tackar å bugar...
Syns till våren:tummenupp :tummenupp

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Lite photoshop

bilderna är plåtade ur aningen olika vinklar, därav blev dom inte riktigt rätt, men lite kul ändå!

675 vs 1050

Last edited:
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
Street Triple, Ktm Freeride
Japp...brembo ok, ny dämpning, nya fälgar, nytt bakparti, ny kylare + kylarsidor, nytt styre, nya blinkers...säkert några fler ändringar...inget på motorn dock.

Ok, men det visste jag. Det jag undrar är om det skett ngt under åren
2005-2007??

Btw 2008:an är jävligt niiice...
Mvh

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati