Triumph Speed Triple-tråden.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Sant det är nog en mycket bra ide men har läst lite i en annan tråd:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=119340&page=18

att knäna tar i om man kör med dom översta fram lär det inte vara några störe problem va men dom övre eller bara jag som inbillar mig. Vad tycker du att jag bör ha puckar. Tar gärna imott råd har ju lite tid på mig att få det på och så innan säsongen

Jag har mid och front mount och är 195 cm lång jag har inga problem. Mid mount är riktig bra att lägga upp benen på och åka lite glidarstuk på transportsträckor:D Jag har dom som sitter på framhjulsaxeln också.

Jag funderar även på GSG generator och transmissions skydden.

Det är djävligt irriterande att vara utan hoj om det kan undvikas med lite skydd tycker jag.

Det finns ju massor av olika fabrikat och modeller. R&G's köpte jag för att dom såg seriösa ut och dom funkade ju också.

EDIT: Både front och mid var i backen när jag testade dom. Mid mest. Inte ens blinkersen pajade.
 
Last edited:

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Jag har mid och front mount och är 195 cm lång jag har inga problem. Mid mount är riktig bra att lägga upp benen på och åka lite glidarstuk på transportsträckor:D Jag har dom som sitter på framhjulsaxeln också.

Jag funderar även på GSG generator och transmissions skydden.

Det är djävligt irriterande att vara utan hoj om det kan undvikas med lite skydd tycker jag.

Det finns ju massor av olika fabrikat och modeller. R&G's köpte jag för att dom såg seriösa ut och dom funkade ju också.

EDIT: Både front och mid var i backen när jag testade dom. Front mest. Inte ens blinkersen pajade.


oki låter bra men dom på R&G dom är ju par men fungerar dom både för mid of front får ju köpa 2 par isf men är som du säger en billg investering hade också tänkt köra på Fork Protectors där frame. Finns inga skydd att sätta längst bak va ?
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
oki låter bra men dom på R&G dom är ju par men fungerar dom både för mid of front får ju köpa 2 par isf men är som du säger en billg investering hade också tänkt köra på Fork Protectors där frame. Finns inga skydd att sätta längst bak va ?

Edit mitt förra inlägg Mid tog största smällen (sida 53 i tråden).

Jag har Triumphs egna "Alu-proppar" bak.

Nej front och mid är olika, kanske inte plasten men bultar och distanser. (sida 49 i tråden)
 
Last edited:

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Edit mitt förra inlägg Mid tog största smällen (sida 53 i tråden).

EDIT: Gjorde bort mig lite där såg på R&G nu ju att det fanns mid engine och front engine. Beställer front mid och dom för gaffeln så har man lite skydd iaf.

Jag har Triumphs egna "Alu-proppar" bak.

Nej front och mid är olika, kanske inte plasten men bultar och distanser. (sida 49 i tråden)


Med fron menar du den som sitter längst fram närmast radiatorn eller menar du dom på gaffeln hittar bara en typ av dom för ramen på R&G sen så är det ju dom för gaffeln fork protectors.

http://www.rg-racing.com/browseBike/Triumph/Speed_Triple/2007/CP0089BL.aspx
Borde inte dom passa på båda ställena vid ramen dells det som är närmast ditt knä och det som är närmast radiatorn


Sitter för övrigt och läser igenom tråden men hade inte kommit så långt så tackar för svaren hjälper mycket ju =)
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
CP0089BL = Mid mount
CP0151BL = Front mount
FP0032BK = Fork mount
 

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Finns det någon som har ett par schyssta ändbackspeglar som ligger och skräpar. Eller ett par väldigt låga styrspeglar. Svarta.
Pm:a mig
Tack
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)

Bifogat

  • spegel.jpg
    spegel.jpg
    5.3 KB · Visningar: 386

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Någon som har en bra sida när det kommer till skylthållare tycker att den som sitter där orginal är lite för stor och klompig. Vill ha så lite skit där back som möjligt nu när man har tagit bort dom två orginal blåsen och ersatt dom med arrow system. Några tips ?
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Någon som har en bra sida när det kommer till skylthållare tycker att den som sitter där orginal är lite för stor och klompig. Vill ha så lite skit där back som möjligt nu när man har tagit bort dom två orginal blåsen och ersatt dom med arrow system. Några tips ?

Bläddra i tråden och du skall finna !
 
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
Street Triple, Ktm Freeride
Risers

Tjena boys. Tänker slänga på ett Fatbar i guld och vill ha låga svarta risers.
Vill ha några lätta o slimmade, vad passar?
Original verkar dom ju vara runda undertill? detta begränsar ju en i så fall rejält att hitta universal, cross el liknande???
En fråga till: Är triumphs fatbar bredare än original?
 

dorfen

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2006
Ort
malmö
Hoj
ducati 750 sport, Triumph Daytona 675 -08
Har precis fått upp ögonen för Daytona 675. Verkar vara en helt ok hoj...men nu är det så att jag enbart kan tänka mig en svart sådan... Finns det svarta ute på beg marknaden eller blir jag tvungen att köpa en helt ny hoj?
 

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Har precis fått upp ögonen för Daytona 675. Verkar vara en helt ok hoj...men nu är det så att jag enbart kan tänka mig en svart sådan... Finns det svarta ute på beg marknaden eller blir jag tvungen att köpa en helt ny hoj?


Har inte tittat efter på ett tag men när jag skulel köpa hoj så fanns det några ute mest gråa faktiskt.

För övrigt så är väl detta lite fel tråd rätt märke iaf men fel tråd kolla:
Daytona 675 tråden känns mer rätt eller kanske bara jag som tycker det
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=108964
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Tjena boys. Tänker slänga på ett Fatbar i guld och vill ha låga svarta risers.
Vill ha några lätta o slimmade, vad passar?
Original verkar dom ju vara runda undertill? detta begränsar ju en i så fall rejält att hitta universal, cross el liknande???
En fråga till: Är triumphs fatbar bredare än original?

Kolla in Rizomas grejor! Dom är da shit! Jag är grymt nöjd med mitt styre och mina risers. Kolla in på carpimoto.it
 

SP3-martin

mohaaaaaaaaa
Gick med
11 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Speed Triple 06a, Ducati S2R 06a, MT-01 05a, såld
Någon här som kör med en sån här nummer plåts hållare. Funderar lite på den men inte helt säker på hur den kommer se ut på hojen i verkligheten.

http://www.carpimoto.it/content/pro..._kit_for_Triumph_Speed_Triple_T1050_black.htm

EDIT: Såg att hållaren har varit uppe i tråden innan nu och såg även bild på den så vet hur den ser ut nu.


Kolla med MaScoot han har mad doctor kit har jag för mig.
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=196632&d=1181158421
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top