Triumph Speed Triple-tråden.

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Nån som har Zard pipa? Är det grymt ljud i det? Var kan man hitta dem billigast?

Hej , jag säljer numera ZARD i Sverige och har även distributionsrätten här i Sverige. hemsida är på gång www.rucknrun.se
I avvaktan på det kan du beställa direkt via min mail rucknrunracing@telia.com eller frågor om pris osv, slå gärna en signal annars på 0735-105280.

mvh

Ola Kvarnström
Ruck´n Run Racing
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Nån som har Zard pipa? Är det grymt ljud i det? Var kan man hitta dem billigast?

:rolleyes: Jag känner han som har distributionsrätten för zard i sverige... :tummenupp

Vafaan Ola, nu snodde du ju min plats i solen! :huvet Sista gången jag kör Mälarn runt baklänges på bakhjulet med dig... :D
 
Last edited:

SP3-martin

mohaaaaaaaaa
Gick med
11 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Speed Triple 06a, Ducati S2R 06a, MT-01 05a, såld
Hej , jag säljer numera ZARD i Sverige och har även distributionsrätten här i Sverige. hemsida är på gång www.rucknrun.se
I avvaktan på det kan du beställa direkt via min mail rucknrunracing@telia.com eller frågor om pris osv, slå gärna en signal annars på 0735-105280.

mvh

Ola Kvarnström
Ruck´n Run Racing

Va kommer dom att kosta?
 

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
1 vecka kvar sen får jag hem min Triple ska hämta den på invignings/öppnings dagen av nya Triumph center på center syd. Första som får en mc levererad av dom =) Kanke man till och med får vara med på någon bild ju =)
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
1 vecka kvar sen får jag hem min Triple ska hämta den på invignings/öppnings dagen av nya Triumph center på center syd. Första som får en mc levererad av dom =) Kanke man till och med får vara med på någon bild ju =)

Lyllos!
 
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
Street Triple, Ktm Freeride
Oki, för det är riktigt tight. Har "strajpat" fast bromsslangen nere vid skärmen...
Vill oxå ha svarta risers...Riktigt nice :tummenupp
Har du lackat original eller?




Jag har ett också. Bara att ta en ring eller skiftnyckel och böja banjon lite uppe vid hantaget. Då slipper man dessutom att slangen ploppar loss från plastclipsen på framstänlan hela tiden:tummenupp
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Oki, för det är riktigt tight. Har "strajpat" fast bromsslangen nere vid skärmen...
Vill oxå ha svarta risers...Riktigt nice :tummenupp
Har du lackat original eller?

Ja och Nej ? Till fatbar måste man också köpa risers. Dom har jag lackat.

Aceton -> Blästra -> Turtle RostStopp primer -> AutoK Mattsvart:tummenupp

Samma sak med kronan.

Böj banjon lite så slipper du stripa
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Nå'n som har drevat ner?

Funderar på om det skulle vara värt att dreva ner S3an en kugge fram... Hoppas på lite mer drag... Nå´n som har erfarenhet av detta? Gör det någon märkbar skillnad? Värt besväret? Åker man på att korta kedjan oxå? Har inte bytt drev på mc tidigare, är det bökigt tro?

Många frågor blev det! :)

Tackar för eventuella kommentarer! :tummenupp

//MMM
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Funderar på om det skulle vara värt att dreva ner S3an en kugge fram... Hoppas på lite mer drag... Nå´n som har erfarenhet av detta? Gör det någon märkbar skillnad? Värt besväret? Åker man på att korta kedjan oxå? Har inte bytt drev på mc tidigare, är det bökigt tro?

Många frågor blev det! :)

Tackar för eventuella kommentarer! :tummenupp

//MMM

Jag hade nerdrevat en kugg, det blev roligare karaktär på hojen.

Du behöver inte korta kedjan.
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Funderar på om det skulle vara värt att dreva ner S3an en kugge fram... Hoppas på lite mer drag... Nå´n som har erfarenhet av detta? Gör det någon märkbar skillnad? Värt besväret? Åker man på att korta kedjan oxå? Har inte bytt drev på mc tidigare, är det bökigt tro?

Många frågor blev det! :)

Tackar för eventuella kommentarer! :tummenupp

//MMM

Jag har en kugg mindre fram (T18->T17). Köpte originaldrev o kostade 450kr tror jag. Blev väldigt mycket busigare tycker jag. Man får fram lite av temperamentet hos 1050 (som har T17 original). Dessutom tappade jag inget i toppfart. Snarare har jag haft högre mätarfart efter (249) bytet än före (243). Vet inte vad den toppar, men det är väl där nånstans. :tummenupp
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Jag hade nerdrevat en kugg, det blev roligare karaktär på hojen.

Du behöver inte korta kedjan.

Ah, låter bra. Toppen att man inte behöver göra något med kedjan. Tackar!

Jag har en kugg mindre fram (T18->T17). Köpte originaldrev o kostade 450kr tror jag. Blev väldigt mycket busigare tycker jag. Man får fram lite av temperamentet hos 1050 (som har T17 original). Dessutom tappade jag inget i toppfart. Snarare har jag haft högre mätarfart efter (249) bytet än före (243). Vet inte vad den toppar, men det är väl där nånstans. :tummenupp

OK. T18 original, då ska jag beställa ett T17. Såg nu att "icke original" kostade 160kr så det kan ju vara värt att prova iaf. Tackar!


Är det lurigt att byta framdrev själv? Har inte tummen mitt i handen men det skulle bli första gången som jag gör det isf...
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Är det lurigt att byta framdrev själv? Har inte tummen mitt i handen men det skulle bli första gången som jag gör det isf...

Busenkelt, slacka kedjan och rulla av den från bakkransen, lossa bulten fram, krångla ut framkuggen bakom ramen, dit med nya kuggen, rulla på kedjan bak igen och spänn åt, färdigt att busas!

Kan vara värt o kolla så du har tillräckligt stor hylsa för framkuggen, minns inte storleken nu men det kanske nån annan kan...
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Busenkelt, slacka kedjan och rulla av den från bakkransen, lossa bulten fram, krångla ut framkuggen bakom ramen, dit med nya kuggen, rulla på kedjan bak igen och spänn åt, färdigt att busas!

Kan vara värt o kolla så du har tillräckligt stor hylsa för framkuggen, minns inte storleken nu men det kanske nån annan kan...

Lysande! Tackar! :tummenupp :tummenupp

Angånde hylsa, kikade runt lite på t995i.net och det verkar vara 36mm som gäller.

Då är det bara till att beställa & pilla dit. :) Sen blir det att invänta våren... :gnissla
 

peterf

Dra en repa?
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CRF450HM
Kompisen har en S3 -02 med VIN 181XXX.
Den har gått 3200 mil och han har precis köpt den begagnad.

Problemet är att den dör när den varvar ner, tex på friläge ett uppgas till 5000 rpm och släppa gasen, då dör den.

Det är inga läckor i avgassystemet och vi har lagt in rätt map med Tuneboy.

Några tips på vad som kan vara fel?

Vi har kollat att det inte är ett luftningsproblem genom att prova med öppet tanklock, luftfiltret är kollat, soppa finns givetvis - men fortfarande samma problem.
Det är alltså när man släpper gasen och varvtalet sjunker under normal tomgångsnivå som hojen dör.
Om man varvar högt men följer med gasen mjukt ner till tomgångsnivå är det inga problem.

Vem har några tips som hjälper?
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Vem har några tips som hjälper?

Mina tips skulle vara att först och främst se till att den är uppdaterad till senaste lämpliga mappning från Triumph (antingen gör ni det själv med TuneBoy eller får det gjort hos en trajaverkstad) sen att ni nollar TPS och CO-sensorerna.
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Hur lossar jag enklast flyscreenen på en -04? Jag testade att lossa skruvarna som sitter på undersidan (3st) men det verkade inte vara tillräckligt. Dessutom var det ett helvete o få tillbaks skruven (hade behövt lossa lamphusen för att komma åt ordentligt). Det ser ut att finnas 3 plastpluggar i flyscreenen bredivd kombiinstrumentet, sitter det skruvar bakom dem?

Alla tips för smidigast (de)montering mottages tacksamt!
 

mask-i

Kallt kaffe är varmare än gott!
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Några grussprättare!
Varför lyser motorlampan!

Jag har tagit bort luftburken för att greja lite där under.
Så nu lyser motorlampan, undrar om nån har en ide om vad felet kan va?
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Hur lossar jag enklast flyscreenen på en -04? Jag testade att lossa skruvarna som sitter på undersidan (3st) men det verkade inte vara tillräckligt. Dessutom var det ett helvete o få tillbaks skruven (hade behövt lossa lamphusen för att komma åt ordentligt). Det ser ut att finnas 3 plastpluggar i flyscreenen bredivd kombiinstrumentet, sitter det skruvar bakom dem?

Alla tips för smidigast (de)montering mottages tacksamt!

Har för mig att det sitter 4 plastpluggar på insidan av flyscreenen med skruvar bakom. Lite pilligt att få bort pluggarna på ett snyggt sätt men det går. Tror att det bara var dom fyra skruvarna och inget mer...
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top