Triumph Speed Triple-tråden.

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
KTM 640
Nja det vill jag väl inte påstå!

Det funkade att köra i ös regn 01:30 på natten ifrån Jönköping ner till Helsingborg, höll ca 160km/h. Men då fick jag vara riktigt koncentrerad. Du syns väldigt bra iallafall :tummenupp

Okej då funkar de nog men jag överväger även samma lampa som fzr:en i månadens bike. men den är svår hittad måste jag säga.:mad:
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Funderar på att inskaffa detta kit nu när fotpinen och växelväljaren ändå är sönder :

http://www.carpimoto.it/content/pro...ear_Sets_Triumph_Speed_Triple_color_black.htm

Vad tror ni om det har tittar på det ser bra ut men funderar på om att finns där som jag behöver för att erstätta både vänster och höger sidas pedaler.
Sen kan jag inte hitta något koppligshandtag behöver ju bara själva handtaget itne festnign och koppling som vajern går in i bara pinen borde jag ju kunna hitta på carpimoto eller bara jag som är blind ?

Ångående motorkåpan så kan jag inte hjälpa dig. Jag vet att Paps har skrubbat sin lite så han är nog expert på det där. Har för mig att han skulle byta sin till någon stötskyddad variant. Fråga honom eller vänta på att han skriver här!:)

Vad gäller rizoma rearsets så får du båda sidorna till det priset som är angivet på sidan. Jag använder dem själv och det är the shit så att säga. Man slipper taiwan-glapp-feelingen och allt är mer robust och exakt. Kvalitétsgrejor verkligen!

Vad gäller kopplingen så är det kanske läge att kolla med triumph-center nära dig och fråga vad ett nytt handtag kostar. Det kan inte vara übermycket. Triumphs orginal är inte svindyra. Eller så byter du till Pazzo´s direkt!:D Det är fina grejor!
 

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Ångående motorkåpan så kan jag inte hjälpa dig. Jag vet att Paps har skrubbat sin lite så han är nog expert på det där. Har för mig att han skulle byta sin till någon stötskyddad variant. Fråga honom eller vänta på att han skriver här!:)

Vad gäller rizoma rearsets så får du båda sidorna till det priset som är angivet på sidan. Jag använder dem själv och det är the shit så att säga. Man slipper taiwan-glapp-feelingen och allt är mer robust och exakt. Kvalitétsgrejor verkligen!

Vad gäller kopplingen så är det kanske läge att kolla med triumph-center nära dig och fråga vad ett nytt handtag kostar. Det kan inte vara übermycket. Triumphs orginal är inte svindyra. Eller så byter du till Pazzo´s direkt!:D Det är fina grejor!


Hallå får se hur jag gör med kåpan ser ut som att det blir så dyrt så att jag tar sakerna på försäkringsbolaget. kommer nog kosta en 7000 för allt skulle jag tro iaf. angående kopplingshandtaget är det sådana här du tänker på eller:

http://www.alienmoto.se/index1.html

2800 kr =(

Undrar om dom dom har där passar rakt på eller hur det är borde göra det som ligger unte speed triple tillbehör ju.
Men frågan är det är bara koppligsgrepet va inte själva koppligen som sitter fast på styret för man kan ju ta av bara grepet eller pinen så sitter koppligen kvar med bryttare och vajern ?
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Last edited:

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
vilken av dom två sidorna rekomenderar du bäst om man vill inskaffa ett par sådana ?
GSG har "crash puckar både till generatorkåpa och transsida.

http://www.british-customs.com/speed-triple-1050cc-triumph-motorcycles-orderby-up-c-14-p-2.html

Har dom på sin hemsida men när rBy varit där och frågat efter dom så har dom inte :huvet

Här finns dom också

http://www.gsg-mototechnik.de/84-97sturzpads/sp-triumph/sp-triumph.htm

Jag kommer att slå till så småningom

Om du beställer Pazzo till din hoj så får du sådana som passar rakt av.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
GSG har "crash puckar både till generatorkåpa och transsida.

http://www.british-customs.com/speed-triple-1050cc-triumph-motorcycles-orderby-up-c-14-p-2.html

Har dom på sin hemsida men när rBy varit där och frågat efter dom så har dom inte :huvet

Här finns dom också

http://www.gsg-mototechnik.de/84-97sturzpads/sp-triumph/sp-triumph.htm

Jag kommer att slå till så småningom

Om du beställer Pazzo till din hoj så får du sådana som passar rakt av.

vilken av dom två sidorna rekomenderar du bäst om man vill inskaffa ett par sådana ?

Det verkar som om man måste handla GSG "puckarna" direkt från GSG. Pazzo greppen handlade rBy åt mig över disk (Brittish-Customs)... Jag är gammal så jag handlar ogärna på internet eftersom jag gärna vill att det skall finnas butiker kvar även i framtiden. Jag hittade ingen i Sverige som vare sig har Pazzo eller GSG över disk. Därför har jag inte handlat GSG puckarna ännu.

Edit: Pazzo greppen blev billigare över disk än via internet trots att det blev lite panik.
 
Last edited:

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Det verkar som om man måste handla GSG "puckarna" direkt från GSG. Pazzo greppen handlade rBy åt mig över disk (Brittish-Customs)... Jag är gammal så jag handlar ogärna på internet eftersom jag gärna vill att det skall finnas butiker kvar även i framtiden. Jag hittade ingen i Sverige som vare sig har Pazzo eller GSG över disk. Därför har jag inte handlat GSG puckarna ännu.

Edit: Pazzo greppen blev billigare över disk än via internet trots att det blev lite panik.

När du bytte till Pazzo greppen bytte du hålaren som håler dom också då ? fär koppligsbrytaren och vajern går in eller det behövs inte ?

Funderar på dessa dom borde passa rakt på:
http://www.british-customs.com/pazz...ers-triumph-motorcycles-c-14-p-1-pr-1815.html
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Last edited:

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Säg till innan du köper Paps! Är också lite sugen eventuellt...kanske ett gruppköp och delad frakt!:)
Borde handla upp mig på lite skydd jag med...har ju vart nära några gånger.:näsblod
 

Traja-Sam

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Varberg
Hoj
1998, Triumph Speed triple 509
Njaaej

Jag letar efter en uppkörningshoj och funderar då hur en S3 skulle fungera i det syftet?
Är de lättkörda, hur är det med svängradien?

Jag har kört S3 i en massa år nu och älskar den, men som uppkörningshoj kan jag verkligen inte rekommendera den. Jag har varit privatinstruktör för några förhoppningsfulla bajkers och tror att jag har hyfsad erfarenhet av vad som funkar och inte. En polare skulle ta körkort för 6-7 år sen och köpte en S3-97:a för ändamålet, det gick inte så bra om man säger så... Han hyrde (på min inrådan) tom. en mer lättkörd hoj till sist när han insåg att S3:an inte var lämplig! Om man är van hojförare så är det väl OK att göra manöverprov på en S3, men som nybörjare är det minst sagt tveksamt. Svängradien är inte så bra, minst sagt... (på den tiden polaren försökte med S3 var det fortfarande "garagevändning" som gällde) Frambromsen som tar underbart för en van förare är snudd på omöjlig att dosera med hela handen på greppet, vilket inspektörerna kräver, Motorn är en smula hispig med på/av effekt i början av registret. Detta tillsammans med en ganska sportig körställning med fötterna högt upp och bak gör att S3:an inte med bästa vilja kan rekommenderas som förstahoj, än mindre som övningskörning/uppkörningshoj. När Du har kört ett tag på en mer sansad hoj, då kan jag verkligen rekommendera S3:an! :tummenupp
 

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Hallå

Har fått tag i en ny generatorkåpa nu kosta 557kr + moms så det kan jag leva med. Frågan är nu när jag ska sätta på den nya ska insektsskruvarna som sitter runt den dras med moment isf hur många NM någon som har koll på detta. ÄR dessa runt om som man ser på bilden jag tänker på.

 

mba

white lightning
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
speed triple -06
Säg till innan du köper Paps! Är också lite sugen eventuellt...kanske ett gruppköp och delad frakt!:)
Borde handla upp mig på lite skydd jag med...har ju vart nära några gånger.:näsblod

Samma här, hör av dig när det börjar närma sig. En fråga dock, någon skillnad mellan dessa och Rizomas? Man vill ju ha ett par "snygga" men som funkar...

/M
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Samma här, hör av dig när det börjar närma sig. En fråga dock, någon skillnad mellan dessa och Rizomas? Man vill ju ha ett par "snygga" men som funkar... /M

paPs, jag är oxå med här :tummenupp

Info ang. s3 -08:
Jag har fått svar från Chris Mohr angående de tail tidy's vi beställt från honom (model 2005-07). Han håller på att ta fram en ny design på tail tidy's till speed -08 och även street -08. Enligt honom klart någon gång under våren, som det ser ut nu.
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Hallå

Har fått tag i en ny generatorkåpa nu kosta 557kr + moms så det kan jag leva med. Frågan är nu när jag ska sätta på den nya ska insektsskruvarna som sitter runt den dras med moment isf hur många NM någon som har koll på detta. ÄR dessa runt om som man ser på bilden jag tänker på.


9 NM är det på den gamla s3an (02-05). Borde vara ~samma på den nyare...
 

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
KTM 640
Hej alla glada s3 ägare. Behöver en orginal stänkskärm bak. eller undertail. ngn sånt liknande. Vill kunna göra den till orginal innan jag kapar:p. Obs! -01:tummenupp
 

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Hallå

Någon som vett om jag behöver dra fotpinnarna/växelväljaren med moment när jag monterar ditt en ny. Jag tänker på dom två bultarna som som fäster fotpinnen/växelväljaren i ramen. 4 st är det på höger sidan ju och två på vänster sidan. Någon som vett ?
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Hallå

Någon som vett om jag behöver dra fotpinnarna/växelväljaren med moment när jag monterar ditt en ny. Jag tänker på dom två bultarna som som fäster fotpinnen/växelväljaren i ramen. 4 st är det på höger sidan ju och två på vänster sidan. Någon som vett ?

Kanske hittar du en indikation i servicemanualen: ttp://t955i.net/uploads/214116/Triumph%20Daytona%20955i%20-%20Speed%20Triple%202002%20Service%20Manual.pdf (visserligen för 02- men det borde vara ungefär samma...)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top