Triumph Speed Triple-tråden.

Walle1

Medlem
Gick med
20 Nov 2005
Ort
göteborg
Hoj
fireblade-08
Hej hej,

Undrar om någon kan hjälpa mig. Ska byta originalsystemet till ett Arrow. Måste man tvunget plocka bort kylaren för att komma åt grenrörens muttrar? Någon som gjort detta tidigare?

Tack för svar!

olje kylaren får du nog vika undan,,,men jag tog inte bort vatten kylet när jag gjorde det. det blir nog svårt å få dit en moment nyckel när du ska dra däremot. men det går.
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Ska montera kraschpuckar på S3an... Fråga, är det bara till att skruva ut bulten till motorfästet och skruva ditt ny bult inklusive kraschpuck? Jag gissar att det är så men skadar inte att dubbelkolla med någon som vet säkert... om man tar en bult i taget så borde allt sitta kvar på plats utan problem... (?)

Tackar för ev svar :tummenupp
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Grattis till hojjen! :yoparty
Har för mig att kedjan ska ha ca. 3cm diff när du lyfter den. Väldigt lätt att justera på s3:an, men du behöver ett specialverktyg, så kolla om du inte kan få med ett sånt när du plockar ut hojjen. Bra att ha.

Och som sagt...tänk på att det är tidigt på säsongen...så ta det lite piano med gasen tills du har varma däck, annars jvlgt lätt att det släpper när du drar på. Hornen växer ut fort när du sadlar s3:an... :D

På min följde verktyget med i kitet under sadeln.

Ska montera kraschpuckar på S3an... Fråga, är det bara till att skruva ut bulten till motorfästet och skruva ditt ny bult inklusive kraschpuck? Jag gissar att det är så men skadar inte att dubbelkolla med någon som vet säkert... om man tar en bult i taget så borde allt sitta kvar på plats utan problem... (?)

Tackar för ev svar :tummenupp

Japp men ta en i taget :D
 
Last edited:

Dyllie

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2008
Ort
Båstad
Hoj
2007, Triumph S3
Hej hej,

Undrar om någon kan hjälpa mig. Ska byta originalsystemet till ett Arrow. Måste man tvunget plocka bort kylaren för att komma åt grenrörens muttrar? Någon som gjort detta tidigare?

Tack för svar!
Kan bli dyrt om man råkar klanta till det med oljekylen. Infästningen i kylen är väldigt känslig. (egen erfarenhet, dyr sådan):tummenupp
 
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
Street Triple, Ktm Freeride
Byte till Pazzos

Funderar på att byta till ett par korta Pazzos, original suger på -utseende, kvalitetskänsla och känsla...
Innan har jag alltid använt enbart två fingrar nu får man faan dra med hela handen :rolleyes:

Går det att justera in korta Pazzos så dom kommer närmare styret??? Och är det mer känsla i dom greppen? Nån som bytt???
 

mrmartin

Aspirerande självmordskandidat
Gick med
9 Nov 2006
Ort
Malmö
Hoj
Triumph S3 07. (utrustad som 08 v1)
Då var S3:an reserverad :yoparty

Affären går förhoppningsvis i hamn inom 2-3 veckors tid.
Nu blir det till att införskaffa nytt ryggskydd och nya stövlar samt ringa SMC och höra varför min inbetalning inte blivit registrerad, så försäkringspremien kan sänkas en aning.

Jag har bara haft hoj med belt tidigare. Något speciellt jag ska tänka på med kedja? Hur ofta bör man kolla/underhålla den?

Ett bra val. Som uppmuntran till dig kan jag säga att S3 var och är min första hojj. Har kört andra men tänkte wtf. Det kan ju bara gå åt h-e. Du får helt enkelt ta det lugnt i början. Lek inte allan ballan för det gör ont att trilla av en hojj.

- M
 
Last edited:

mrmartin

Aspirerande självmordskandidat
Gick med
9 Nov 2006
Ort
Malmö
Hoj
Triumph S3 07. (utrustad som 08 v1)
Tjeena grabbar..

Jag är me sugen på puckar från gsg, har handlat av dom tidigare utan problem.
Dom är helt värdo på engelska bara så kan nån tyska underlättar det mycket!?

Tjenare. Jag känner också att det är en tidsfråga innan jag kommer behöva puckarna. Vad sägs om ett gruppköp?

Vilka tänkte du ta?

Själv vill jag ha i ramen men vet inte om jag ska ha 1 eller 2 på varje sida?

Möjligtvis kan jag tänka mig skydda hjulen också. Vad tycker du?

Sen vill jag ha en bellypan. Någon som har en över?

- M
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Funderar på att byta till ett par korta Pazzos, original suger på -utseende, kvalitetskänsla och känsla...
Innan har jag alltid använt enbart två fingrar nu får man faan dra med hela handen :rolleyes:

Går det att justera in korta Pazzos så dom kommer närmare styret??? Och är det mer känsla i dom greppen? Nån som bytt???

Dubbel Japp !
 

s3an

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2007
Ort
Ängelholm
Hoj
Speed Triple-00såld Ducati750ss-95såld Honda cb750k6 cafe
Tja! Var kan jag hitta ett bakdrev till min S3a-00? Är detta ett universaldrev?
Tänkte att jag ska få upp den på bakslangen lite lättare!
 

mrmartin

Aspirerande självmordskandidat
Gick med
9 Nov 2006
Ort
Malmö
Hoj
Triumph S3 07. (utrustad som 08 v1)
<--- Också intresserad av gruppköp av puckar till ramen.

Tror du vi får med Snajdarn också?

Jag tänkte mig:
Framhjul 37-37-300 €39.50*2
Bakhjul 41-49 €39.50*2
Ram 4555440-T152-SH €117,00*2

Var bor ni? Jag bor i Malmö.

- M
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Har nån av er lyckats beställa Pazzo-handtag från USA utan att gå via en lokal mellanhand?

Alla jag hittar på eBay skriver att de vägrar skicka till europa pga distributionsavtal.
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Tja! Var kan jag hitta ett bakdrev till min S3a-00? Är detta ett universaldrev?
Tänkte att jag ska få upp den på bakslangen lite lättare!

Börja med att gå ner 1kugg fram, från 18 till 17 (s3-05, vet ej om det är samma på -00:an). Om du efter det ändå vill ha mer, gå upp 2kugg bak. :tummenupp
 

s3an

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2007
Ort
Ängelholm
Hoj
Speed Triple-00såld Ducati750ss-95såld Honda cb750k6 cafe
Börja med att gå ner 1kugg fram, från 18 till 17 (s3-05, vet ej om det är samma på -00:an). Om du efter det ändå vill ha mer, gå upp 2kugg bak. :tummenupp

Jepp! Jag har 1 kugg mindre fram men vill även gå upp 2 bak för att se hur det blir.
 

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
hallå

var ute och körde en 10 mil idag i det fina vädert 9,5 + och sol ju =).
Måste bara fråga en sak med er som köra triple lite mer än mig tycker att den tickar väldigt mycket. Någon som har upplevt samma sak eller ?
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
hallå

var ute och körde en 10 mil idag i det fina vädert 9,5 + och sol ju =).
Måste bara fråga en sak med er som köra triple lite mer än mig tycker att den tickar väldigt mycket. Någon som har upplevt samma sak eller ?

Du har bara det berömda triple-ticket. Är väldigt vanligt på trajan. Mycket motor utan kåpor som rasslar både här och där. Sen finns en misstanke om att eftersom oljan tunnas ut när den blir varmare så låter ventilerna lite mer. Men det är inte bekräftat.
Men som sagt, flera på internationella forum har detta ticket. Även jag.:D
Sålänge den funkar så!:D :D :D
 

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Du har bara det berömda triple-ticket. Är väldigt vanligt på trajan. Mycket motor utan kåpor som rasslar både här och där. Sen finns en misstanke om att eftersom oljan tunnas ut när den blir varmare så låter ventilerna lite mer. Men det är inte bekräftat.
Men som sagt, flera på internationella forum har detta ticket. Även jag.:D
Sålänge den funkar så!:D :D :D


Och det där med att det hörs mer när den bliv varm och tun stämmer ganska bra skulle jag villa säga faktiskt. Då är det kanske inte så farligt då . Känns bara lite så när hojen inte går mer än 40 mil hehe
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top