Vad brukar ni tvätta er hojar med för medel när ni bara ska tvätta valigt inte någon avfettning eller liknanade ?
Tjenare alla glada Speed III-ägare.
Efter nästan 5 år utan hoj har jag nu äntligen fått en sådan ekonomi att jag kan skaffa hoj.
Har funderat sedan förra sommaren på vilken fighter jag skulle köpa (för fighter skulle det bli) och efter provkörningar av Z1000, SuperDuke, V-raptor, Speed Triple och allt vad fighters heter, så har jag nu slutligen slagit fast en III:a.
Lade handpenning på en röd -04 på MC Varuhuset i Sthlm i torsdags, och nu i veckan ska affären fullbordas.
Omedelbara åtgärder blir:
-Bort med grabrail
-Rensande av bakdel och byte till miniblinkers
-Samt en massa putsande och gnolande tills vädret tillåter körning.
En övrig fundering:
Med hojen följer orig. avgas samt en öppnare orig. pipa som ser ut exakt som original (?).
Jag tycker inte att orig. pipan är vacker någonstans, och att släppa lös ytterligare av det underbara motorljudet som bor där vore inte alls fel.
Så, min fråga är:
Vad borde man byta till?
Jag tycker Arrow-systemet som brukar kunna återfinnas på IIIr som är nyare än -05 är grymt snyggt. Micke på MC Varuhuset sade dessutom att det "borde passa med någon liten modifikation", hur väl stämmer detta och vad kostar helsystemet?
Finns det annars något snyggt slip-on med mumsigt ljud som jag borde titta på?
Och sist, om man skulle sälja orig. öppnade "trim"-pipan vid eventuellt byte till roligare saker, vad vore ett resonligt pris?
Sist och slutligen kan jag ju passa på att fråga om någon kan rekommendera en riktigt bra site som innehåller mycket matnyttigt för Speed Triple-ägaren?
Mvh,
Petter
Tjenare alla glada Speed III-ägare.
Efter nästan 5 år utan hoj har jag nu äntligen fått en sådan ekonomi att jag kan skaffa hoj.
Har funderat sedan förra sommaren på vilken fighter jag skulle köpa (för fighter skulle det bli) och efter provkörningar av Z1000, SuperDuke, V-raptor, Speed Triple och allt vad fighters heter, så har jag nu slutligen slagit fast en III:a.
Lade handpenning på en röd -04 på MC Varuhuset i Sthlm i torsdags, och nu i veckan ska affären fullbordas.
Omedelbara åtgärder blir:
-Bort med grabrail
-Rensande av bakdel och byte till miniblinkers
-Samt en massa putsande och gnolande tills vädret tillåter körning.
En övrig fundering:
Med hojen följer orig. avgas samt en öppnare orig. pipa som ser ut exakt som original (?).
Jag tycker inte att orig. pipan är vacker någonstans, och att släppa lös ytterligare av det underbara motorljudet som bor där vore inte alls fel.
Så, min fråga är:
Vad borde man byta till?
Jag tycker Arrow-systemet som brukar kunna återfinnas på IIIr som är nyare än -05 är grymt snyggt. Micke på MC Varuhuset sade dessutom att det "borde passa med någon liten modifikation", hur väl stämmer detta och vad kostar helsystemet?
Finns det annars något snyggt slip-on med mumsigt ljud som jag borde titta på?
Och sist, om man skulle sälja orig. öppnade "trim"-pipan vid eventuellt byte till roligare saker, vad vore ett resonligt pris?
Sist och slutligen kan jag ju passa på att fråga om någon kan rekommendera en riktigt bra site som innehåller mycket matnyttigt för Speed Triple-ägaren?
Mvh,
Petter
Tjenare alla glada Speed III-ägare.
Efter nästan 5 år utan hoj har jag nu äntligen fått en sådan ekonomi att jag kan skaffa hoj.
Har funderat sedan förra sommaren på vilken fighter jag skulle köpa (för fighter skulle det bli) och efter provkörningar av Z1000, SuperDuke, V-raptor, Speed Triple och allt vad fighters heter, så har jag nu slutligen slagit fast en III:a.
Lade handpenning på en röd -04 på MC Varuhuset i Sthlm i torsdags, och nu i veckan ska affären fullbordas.
Omedelbara åtgärder blir:
-Bort med grabrail
-Rensande av bakdel och byte till miniblinkers
-Samt en massa putsande och gnolande tills vädret tillåter körning.
En övrig fundering:
Med hojen följer orig. avgas samt en öppnare orig. pipa som ser ut exakt som original (?).
Jag tycker inte att orig. pipan är vacker någonstans, och att släppa lös ytterligare av det underbara motorljudet som bor där vore inte alls fel.
Så, min fråga är:
Vad borde man byta till?
Jag tycker Arrow-systemet som brukar kunna återfinnas på IIIr som är nyare än -05 är grymt snyggt. Micke på MC Varuhuset sade dessutom att det "borde passa med någon liten modifikation", hur väl stämmer detta och vad kostar helsystemet?
Finns det annars något snyggt slip-on med mumsigt ljud som jag borde titta på?
Och sist, om man skulle sälja orig. öppnade "trim"-pipan vid eventuellt byte till roligare saker, vad vore ett resonligt pris?
Sist och slutligen kan jag ju passa på att fråga om någon kan rekommendera en riktigt bra site som innehåller mycket matnyttigt för Speed Triple-ägaren?
Mvh,
Petter
Tjenare alla glada Speed III-ägare.
Efter nästan 5 år utan hoj har jag nu äntligen fått en sådan ekonomi att jag kan skaffa hoj.
Har funderat sedan förra sommaren på vilken fighter jag skulle köpa (för fighter skulle det bli) och efter provkörningar av Z1000, SuperDuke, V-raptor, Speed Triple och allt vad fighters heter, så har jag nu slutligen slagit fast en III:a.
Lade handpenning på en röd -04 på MC Varuhuset i Sthlm i torsdags, och nu i veckan ska affären fullbordas.
Omedelbara åtgärder blir:
-Bort med grabrail
-Rensande av bakdel och byte till miniblinkers
-Samt en massa putsande och gnolande tills vädret tillåter körning.
En övrig fundering:
Med hojen följer orig. avgas samt en öppnare orig. pipa som ser ut exakt som original (?).
Jag tycker inte att orig. pipan är vacker någonstans, och att släppa lös ytterligare av det underbara motorljudet som bor där vore inte alls fel.
Så, min fråga är:
Vad borde man byta till?
Jag tycker Arrow-systemet som brukar kunna återfinnas på IIIr som är nyare än -05 är grymt snyggt. Micke på MC Varuhuset sade dessutom att det "borde passa med någon liten modifikation", hur väl stämmer detta och vad kostar helsystemet?
Finns det annars något snyggt slip-on med mumsigt ljud som jag borde titta på?
Och sist, om man skulle sälja orig. öppnade "trim"-pipan vid eventuellt byte till roligare saker, vad vore ett resonligt pris?
Sist och slutligen kan jag ju passa på att fråga om någon kan rekommendera en riktigt bra site som innehåller mycket matnyttigt för Speed Triple-ägaren?
Mvh,
Petter
Du kan inte lägga in Daytonans mapp på Speed Triplen, precis som du antyder så skiljer det en del rätt viktiga grejer i motorn (bland annat kammar, kolvar, vevstakar och cylinderfoder vilket tillåter Daytonans mycket högre varvstopp).
Sprint RS och Speed Triplen delar däremot mappar.
Vad som kan sägas rent generellt är att det bästa givetvis är att få en specialanpassad mappning för din hoj, gjord på bänk eller med trimning på landsväg/bana och bredbandslambda.
Det lite sämre, men inte direkt dåliga alternativet är att du hittar en färdig mapp från någon som modifierat sin hoj på samma sätt som du gjort.
http://www.t595.net/ är en bra startpunkt.
Ville bara visa min nya jacka för säsong 08a, inköpt i USA.
Tja!!
Är det någon som haft problem att starta hojen (05 o senare)...
Det verkar vara nå knas med start knappen då det ibland inte händer ett skit på min hoj, man vill ju inte bli stående nån stans, vid nått tillfälle ficka ja hålla på o försöka i tio min innan den reagerade!?
Grym jacka. Skydd i den antar jag?
![]() |
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
![]() |
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
![]() |
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
![]() |
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
![]() |
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
![]() |
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
![]() |
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
![]() |
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |