Triumph Speed Triple-tråden.

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
KTM 640
SNÄLLA!! Hejsan alla. Igen! Nu är det min tur att tjata om krashpuckar till min 01a. Finns de inga svenska återförsäljare av dom till min hoj?? tacksamm för svar mvh
__________________
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Lite svar ...

SNÄLLA!! Hejsan alla. Igen! Nu är det min tur att tjata om krashpuckar till min 01a. Finns de inga svenska återförsäljare av dom till min hoj?? tacksamm för svar mvh
__________________

Jag själv köper det mesta godis ifrån carpimoto i italien ( .com eller .it) kolla annars med en triumph center i svedala de har säkert något som passar. Grevens eller andra race affärer brukar kunna ta hem det man vill ha annars,
Inget bra svar men alltid något då jag som sagt tar mycket ifrån utlandet.
Hade´
 

mrmartin

Aspirerande självmordskandidat
Gick med
9 Nov 2006
Ort
Malmö
Hoj
Triumph S3 07. (utrustad som 08 v1)
Kollade precis på R&Gs puckar. De ser ut som ****. Skulle aldrig förnedra hojjen med ett par sådana. :)

Däremot är GSG riktigt snygga. Funderar på att köpa då de finns med svarteloxerat fäste som inte kommer sticka ut så mycket färgmässigt.

Någon i södra sverige (malmö) som är sugen på gruppköp? De har för övrigt grymma bellypans också. Dock så måste man lacka själv.

- Martin
 
Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Kollade precis på R&Gs puckar. De ser ut som ****. Skulle aldrig förnedra hojjen med ett par sådana. :)

Däremot är GSG riktigt snygga. Funderar på att köpa då de finns med svarteloxerat fäste som inte kommer sticka ut så mycket färgmässigt.

Oookej. Personligen ser jag nog snarare till funktion än till form när det gäller kraschpuckar.
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Kollade precis på R&Gs puckar. De ser ut som ****. Skulle aldrig förnedra hojjen med ett par sådana. :)

Däremot är GSG riktigt snygga. Funderar på att köpa då de finns med svarteloxerat fäste som inte kommer sticka ut så mycket färgmässigt.

Någon i södra sverige (malmö) som är sugen på gruppköp? De har för övrigt grymma bellypans också. Dock så måste man lacka själv.

- Martin
Kolla in Rizoma det är godis för ögonen åxå..
Hade
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Tja!!

Är det någon som haft problem att starta hojen (05 o senare)..
Det verkar vara nå knas med start knappen då det ibland inte händer ett skit på min hoj, man vill ju inte bli stående nån stans, vid nått tillfälle ficka ja hålla på o försöka i tio min innan den reagerade!?

Har hänt mig flera gånger. När man som jag kör mycket och i ur och skur så kommer det skit på kopplings och stödkontakternas mekanik. Det gör så att det rent mekaniskt kärvar.

Tvätt, 5-56, försiktigt med tryckluft (så man inte blåser in skiten i själva kontakten), torka av och sen på med 5-56 fixar det.

http://www.mitonga.se säljer R&G Racings kraschpuckar. Inga billiga puckar dock...

Jag köpte där. Dom gör sitt jobb :tummenupp så jag köpte nya där efter mitt test.

Jag valde mellan GSG, R&G och Shogun. Jag lutade hojen och mätte lite och sen valde jag R&G. Mitt test bekräftade att jag valde rätt. Lite lackskrap på generatorkåpan va det ända som hände.

Funkar även kanon att lägga upp benen på en stund undre längre utflykter så man får sträcka ut dom, 50+:yoparty
 
Last edited:

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)


Tjena!

Hur löste du det med bulten på vänster sida enligt bild? http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=224179&d=1203864929

Bulten jag fick med är för lång... (och korta av den går inte då gängorna inte räcker till). Köpte du en ny bult? Existerande motorbultar blir för korta.

Eftersom det är fingängat och att det bör vara vettig/rätt kvalitet så inte bulten går av så har jag lite huvudbry... :gnissla

Tips? Tackar! :tummenupp
 
Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Tjena!

Hur löste du det med bulten på vänster sida enligt bild? http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=224179&d=1203864929

Bulten jag fick med är för lång... (och korta av den går inte då gängorna inte räcker till). Köpte du en ny bult? Existerande motorbultar blir för korta.

Eftersom det är fingängat och att det bör vara vettig/rätt kvalitet så inte bulten går av så har jag lite huvudbry... :gnissla

Tips? Tackar! :tummenupp


Det är inte så att du ska ha kvar aluminiumdistansen som sitter med standardbulten också?
Så är iaf fallet med R&G's puckar.
TPSen tycker inte om utifall man missar den distansen, det kan jag intyga. :gnissla

Rizomas puckar är värdelöst skräp, mest lämpat för korvkiosken, som kraschpuckar gör de ingen nytta iaf.

Som sTf_paPs skriver så finns det en bra anledning till att R&G's puckar är så långa som de är - de fungerar. Även detta kan jag intyga efter empiriska undersökningar.
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Det är inte så att du ska ha kvar aluminiumdistansen som sitter med standardbulten också?
Så är iaf fallet med R&G's puckar.
TPSen tycker inte om utifall man missar den distansen, det kan jag intyga. :gnissla

Rizomas puckar är värdelöst skräp, mest lämpat för korvkiosken, som kraschpuckar gör de ingen nytta iaf.

Som sTf_paPs skriver så finns det en bra anledning till att R&G's puckar är så långa som de är - de fungerar. Även detta kan jag intyga efter empiriska undersökningar.

Tackar!

Noop, med distansen är bulten fortfarande lite drygt 10mm för lång. Kapar jag den så är det gränsfall att gängorna räcker till (vill inte gärna riskera gängorna i fästet).

TPSen, vad är det? Gissar att det är något som sitter bakom det högra fästet (märkte att det var trångt där och att bulten därmed inte får vara för lång).
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Tjena!

Hur löste du det med bulten på vänster sida enligt bild? http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=224179&d=1203864929

Bulten jag fick med är för lång... (och korta av den går inte då gängorna inte räcker till). Köpte du en ny bult? Existerande motorbultar blir för korta.

Eftersom det är fingängat och att det bör vara vettig/rätt kvalitet så inte bulten går av så har jag lite huvudbry... :gnissla

Tips? Tackar! :tummenupp

Hopp, ett steg framåt & två steg bakåt...

Steg framåt: Kapade bulten så mycket som gängorna tillät och justerande resterande längd med ett par brickor. Verkar sitta fint!

Två steg bakåt: Hade med mig en liten medhjälpare på 1,5 år. Han pillade lite på verktygen och var allmänt intresserad av att hjälpa till. Helt plötsligt utropar han med förvåning... oj!... samtidigt som en kort stunds klonkande och skramlade hörs från avgassystemet... han släppte ner en hylsa i ljuddämparen, en highpipe som sitter högt och den rullade vacker & ljudligt ända ner till kröken... :4skrika Blir till att skruva lite på avgassystemet snart! :gnissla Shit happens men puckarna sitter fint! :D
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Nån som vill köpa ett par Pazzo-handtag för Speed Triple/Daytona 1997-2003?

Jag beställde nyligen ett par, men fick fel då min hoj är en 2004.

Det är korta modellen, svarta med silverreglage, som den längst ner till höger på denna bild.

PazzoLeversExpanded3.jpg
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Nån som vill köpa ett par Pazzo-handtag för Speed Triple/Daytona 1997-2003?

Jag beställde nyligen ett par, men fick fel då min hoj är en 2004.

Det är korta modellen, svarta med silverreglage, som den längst ner till höger på denna bild.
Jag är intresserad. Har funderat på att skaffa mig ett par, iofs med guldfärgat reglage men jag är flexibel. :)

Edit: Jag har filurat lite på det där med årsmodellerna när jag tittat på Pazzos sida, hade förväntat mig att det skulle bryta mellan -04 och -05, inte mellan -03 och -04. Min är iaf en -03 uttagen och registrerad som -04.
 
Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Jag är intresserad. Har funderat på att skaffa mig ett par, iofs med guldfärgat reglage men jag är flexibel. :)

Edit: Jag har filurat lite på det där med årsmodellerna när jag tittat på Pazzos sida, hade förväntat mig att det skulle bryta mellan -04 och -05, inte mellan -03 och -04. Min är iaf en -03 uttagen och registrerad som -04.

Det var den missen jag gjorde också. Tog förgivet att det var felskrivet, o att de skiftade vid 05an. Men icke - tydligen bytte Triumph kopplingshandtag redan 2004. :confused:
Min är en -04 uttagen -05.

Kopplingshandtaget jag har är av modell T955, tydligen ska 04-07 ha T333.

Nypris är 1400:- inkl frakt från USA (i EU kostar de några hundringar extra).
Jag säljer mina för 1000:- inkl frakt inom sverige. PoK. PM om du är intresserad :)
 

mrmartin

Aspirerande självmordskandidat
Gick med
9 Nov 2006
Ort
Malmö
Hoj
Triumph S3 07. (utrustad som 08 v1)
Jag valde mellan GSG, R&G och Shogun. Jag lutade hojen och mätte lite och sen valde jag R&G. Mitt test bekräftade att jag valde rätt. Lite lackskrap på generatorkåpan va det ända som hände.

Någon som har praktisk erfarenhet av GSG puckarna?

Det hade varit tråkigt om det inte fungerar när det behövs. Ännu tråkigare är att jag isåfall måste ha de lååååånga R&G puckarna. *huuu*

- Martin
 

Macfly

AEQUITAS VERITAS
Gick med
27 May 2006
Ort
Isla de muerte
Hoj
Triumph Speed triple -01 Med Daytona rova
tog lös kopplingsvajern i höstas för att byta den men det blev aldrig gjort men tänkte göra det nu, men hur f*n ska jag dra den, har gått igenom alla möjliga väger men kommer fan inte på hur den ska dras runt styret. nån som har koll på det......Ev kan skicka med en liten bild...
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Tjena!

Hur löste du det med bulten på vänster sida enligt bild? http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=224179&d=1203864929

Bulten jag fick med är för lång... (och korta av den går inte då gängorna inte räcker till). Köpte du en ny bult? Existerande motorbultar blir för korta.

Eftersom det är fingängat och att det bör vara vettig/rätt kvalitet så inte bulten går av så har jag lite huvudbry... :gnissla

Tips? Tackar! :tummenupp

Jag har gängsnitt för den gängan :tummenupp
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Jag har gängsnitt för den gängan :tummenupp

Bulten kommer med posten inom kort!! :D

Haha, nä, det får duga som det är med ett par extra brickor. Nice att ha gängsnitt tillgängligt, tyvärr har jag själv taskig tillgång till verktyg numera... :-(
 

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Undertail

Någon som köpt en undertail till S3 06 och kan tipsa om ett bra ställe.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top