Ja den ser lite pittögd ut
Men det är nog mest lampfästet som är krokigt.
Nu har det gått några timmar och adrenalinet har slutat verka. Låt mig säga som så. Det kittlar inte precis i mitt högra ben
Någon som vet vad ett sånt kalas kan kosta att reparera?
Jag har en självrisk för vagnskade på 3.000. Räknas mina skador som vagnskada?
- Martin
Utrustningen går antingen på hemförsäkring eller mc-försäkring beroende på om du anmäler kroppsskada... En eller två självrisker...
Vad räknas som kroppsskada? Mina båda tår är blå och det är inte snack om att stödja på högerbenet idag.
Ja precis, men nu är den inköpt av magnif b idag. Han hade en beg till salu. Tack ändå. Däremot så är jag sugen på ett Zard slipon som du har. Tror det var dig jag pratade med i onsdags på telefon. Jag hör av mig när det blir dax.
Skönt att du klarade dej!Vad räknas som kroppsskada? Mina båda tår är blå och det är inte snack om att stödja på högerbenet idag.
Någon som vet en sida där man kan kolla inköpspriser för reservdelar? Tänkte beräkna vad kalaset kostar ifall försäkringen inte skulle fungera.
- Martin
Förresten min gamla mosade triple såg jag senast på blocket! "nånn" köpte den och "lagade" den... man börjar fundera på om man verkligen ska köpa begagnat!
Hur vet du att det var just din? Hade de inte reggat om den?
Det finns en risk att min går till skrot då skadorna uppgår till 40.000+.
Vet ni hur mycket man brukar få tillbaka totalt? I den bäste av världar så skulle jag vilja ha en likvärdig hojj + utrustning för min självrisk. Är det att hoppas på för mycket?
- Martin
Varför ser det ut så här?
Kablarna sitter under sadeln vid batteriet. Hon- & hankontakten borde rimligtvis var kopplade men i stället så sitter det några "kortslutningar" i den ena enligt bild...
Förmodligen OK som det är eftersom allt fungerar som det ska på hojen men det ser lite märkligt ut...
var ute och lekte lite med hojen idag. Men en sak som jag märkte nu som jag inte märkt innan fan vad lätt framgaffeln bottnar om man gör en riktigt kraftig inbromsnign eller vill komma upp på fram hjulet bara jag som inbillar mig eller vad tycker ni andra?
Tyckte min var lite mjuk i början så jag ställde om den. Nu är den perfa! Lite mer smisk på stjärten får man vid riktiga gupp men va fasiken.
Har ni något att säga i valet av slipon? Är original carbon bra eller anus?
Vad ska man annars satsa på? Gillar att carbonet går högt, och gillar längden på burken. Precis som det faktum att jag inte gillar att originalsystemets burk är lång som ett nödår och går mitt för bakhjulet.
Lite tips skulle uppskattas!
/Petter
kanske en dum fråga men men... jag köpte nya back speglar av modellen bar end stuk. Problemet är att jag inte får loss bar endsen som sitter på sen förut. Jag har provat att skruva ut den långa skruven som sitter mitt i men den sitter ändå fast. Någon som kan hjälpa till???
Selle (THEONE)
Hur vet du att det var just din? Hade de inte reggat om den?
- Martin
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |