Triumph Speed Triple-tråden.

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
RSV Mille -02
Ja precis, men nu är den inköpt av magnif b idag. Han hade en beg till salu. Tack ändå. Däremot så är jag sugen på ett Zard slipon som du har. Tror det var dig jag pratade med i onsdags på telefon. Jag hör av mig när det blir dax.:tummenupp

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Ja den ser lite pittögd ut :)

Men det är nog mest lampfästet som är krokigt.

Nu har det gått några timmar och adrenalinet har slutat verka. Låt mig säga som så. Det kittlar inte precis i mitt högra ben :crash

Någon som vet vad ett sånt kalas kan kosta att reparera?

Jag har en självrisk för vagnskade på 3.000. Räknas mina skador som vagnskada?

- Martin

Shit, osis. :gnissla

Skelögd :D

Yepp, går som vagnskada när du inte har skadat annat fordon. (Om jag inte är helt bakom...)

Utrustningen går antingen på hemförsäkring eller mc-försäkring beroende på om du anmäler kroppsskada... En eller två självrisker...

mrmartin

Aspirerande självmordskandidat
Gick med
9 Nov 2006
Hoj
Triumph S3 07. (utrustad som 08 v1)
Utrustningen går antingen på hemförsäkring eller mc-försäkring beroende på om du anmäler kroppsskada... En eller två självrisker...

Vad räknas som kroppsskada? Mina båda tår är blå och det är inte snack om att stödja på högerbenet idag. :D

Någon som vet en sida där man kan kolla inköpspriser för reservdelar? Tänkte beräkna vad kalaset kostar ifall försäkringen inte skulle fungera.

- Martin

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Hoj
Vad räknas som kroppsskada? Mina båda tår är blå och det är inte snack om att stödja på högerbenet idag. :D

Hör med f-bolaget för att vara 100 men för min del var jag tvungen att gå till vårdcentralen och göra en koll & konstatera att jag hade "ont". Förutom att det bara blir en självrisk så är det bra att få kroppsskadan registrerad formellt hos f-bolaget i fall man får men senare i livet.

Personligen tror jag att du ska sikta in dig att betala 3000 och få hojen fixad på verkstad via f-bolaget...

Lycka till! :)

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Ja precis, men nu är den inköpt av magnif b idag. Han hade en beg till salu. Tack ändå. Däremot så är jag sugen på ett Zard slipon som du har. Tror det var dig jag pratade med i onsdags på telefon. Jag hör av mig när det blir dax.:tummenupp

okej , jag har en laddning som åker från fabriken den 15:e så om du hör av dig i god tid innan dess så kan den åka med samma sändning.

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05

Någon som vet en sida där man kan kolla inköpspriser för reservdelar? Tänkte beräkna vad kalaset kostar ifall försäkringen inte skulle fungera.

- Martin
Skönt att du klarade dej!

Kroppsskada är det ju helt klart kolla med försäkringsbolaget om deras policy, jag fick lite stålar för "sveda och värk" (från IF) eftersom jag hade lite svårt att kontrollera musen och tangentbordet efter att ha smällt båda axlarna ur led... nånn enstaka tusenlapp blev det :yoparty , men jag hade helt klart varit utan eftersom moppen blev skrot... Anmäl även till din hemförsäkring om du skulle ha ont i framtiden efter den skada som kan härledas till din vurpa.

Förresten min gamla mosade triple såg jag senast på blocket! "nånn" köpte den och "lagade" den... man börjar fundera på om man verkligen ska köpa begagnat!

mrmartin

Aspirerande självmordskandidat
Gick med
9 Nov 2006
Hoj
Triumph S3 07. (utrustad som 08 v1)
Förresten min gamla mosade triple såg jag senast på blocket! "nånn" köpte den och "lagade" den... man börjar fundera på om man verkligen ska köpa begagnat!

Hur vet du att det var just din? Hade de inte reggat om den?
Det finns en risk att min går till skrot då skadorna uppgår till 40.000+.

Vet ni hur mycket man brukar få tillbaka totalt? I den bäste av världar så skulle jag vilja ha en likvärdig hojj + utrustning för min självrisk. Är det att hoppas på för mycket?

- Martin

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Hur vet du att det var just din? Hade de inte reggat om den?
Det finns en risk att min går till skrot då skadorna uppgår till 40.000+.

Vet ni hur mycket man brukar få tillbaka totalt? I den bäste av världar så skulle jag vilja ha en likvärdig hojj + utrustning för min självrisk. Är det att hoppas på för mycket?

- Martin

Jag hade min på IF. Jag hade ett mycket seriöst samtal med skaderegleraren, där vi båda var inne på blocket och jämförde.

Jag fick ett värde på hojen som jag tyckte var ok + tillbehör (Triumph) som jag hade monterat - självrisk.:tummenupp All heder till IF från mig.

Skinnstället hade antagligen gått på min hemförsäkring men det var bara lite repat så jag brydde mig inte.

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Hoj
varför

Varför ser det ut så här? :va

Kablarna sitter under sadeln vid batteriet. Hon- & hankontakten borde rimligtvis var kopplade men i stället så sitter det några "kortslutningar" i den ena enligt bild...

Förmodligen OK som det är eftersom allt fungerar som det ska på hojen men det ser lite märkligt ut...

Bifogat

• Dsc00131.jpg
    Dsc00131.jpg
    175.4 KB · Visningar: 84

Macfly

AEQUITAS VERITAS
Gick med
27 May 2006
Hoj
Triumph Speed triple -01 Med Daytona rova
Varför ser det ut så här? :va

Kablarna sitter under sadeln vid batteriet. Hon- & hankontakten borde rimligtvis var kopplade men i stället så sitter det några "kortslutningar" i den ena enligt bild...

Förmodligen OK som det är eftersom allt fungerar som det ska på hojen men det ser lite märkligt ut...

Den långa sockeln är diagnostik uttaget om jag inte kommer ihåg fel, tex om du vill koppla in tuneboy.

Last edited:

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Hallåjsan.

Efter en par om och men blev så köpet av min Speed Triple till slut färdigt och nyckeln låg i mina händer i onsdags vid 16.15 ungefär.

Torsdag och fredag jobbade jag ännu (jobbar till sjöss) men igår fick jag äntligen komma hem och börja greja!
Började med att skruva bort det där avskyvärda grabrailet samt lite fästen för typ packväskor och gummiband.
Sedan spenderades det mesta av dagen med att smiska ca. 250km åländska vägar. :D
Idag fortsatte moddandet med att kapa bort bakstänkan och bygga nytt fäste för nummerplåten. I väntan på miniblinkers (ska försöka köpa imorgon) så fick hojen stå kvar i garaget halvt isärskruvad. Det regnade dessutom ute, så hon mådde nog bättre av att vila lite. :)

Så, nu till ämnet slipon som jag krafsade lite på ytan av för några sidor sedan.
Just nu sitter ju original "race"-pipa på. Identisk med original men öppnare. Grymt skönt ljud måste jag säga, men utseendet är väl lite si-och-så med.
Jag tycker själv att Trajjas original carbon slipon är riktigt snyggt, men trots sökningar på ebay, blocket och google så kan jag inte hitta något.

Har ni något att säga i valet av slipon? Är original carbon bra eller anus?
Vad ska man annars satsa på? Gillar att carbonet går högt, och gillar längden på burken. Precis som det faktum att jag inte gillar att originalsystemets burk är lång som ett nödår och går mitt för bakhjulet.

Lite tips skulle uppskattas!

/Petter

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Hoj
Street Triple R -10
var ute och lekte lite med hojen idag. Men en sak som jag märkte nu som jag inte märkt innan fan vad lätt framgaffeln bottnar om man gör en riktigt kraftig inbromsnign eller vill komma upp på fram hjulet bara jag som inbillar mig eller vad tycker ni andra?

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
Traja S3 -06
var ute och lekte lite med hojen idag. Men en sak som jag märkte nu som jag inte märkt innan fan vad lätt framgaffeln bottnar om man gör en riktigt kraftig inbromsnign eller vill komma upp på fram hjulet bara jag som inbillar mig eller vad tycker ni andra?

Tyckte min var lite mjuk i början så jag ställde om den. Nu är den perfa! Lite mer smisk på stjärten får man vid riktiga gupp men va fasiken.:)

Selle78

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
2005 triumph speed triple
kanske en dum fråga men men... jag köpte nya back speglar av modellen bar end stuk. Problemet är att jag inte får loss bar endsen som sitter på sen förut. Jag har provat att skruva ut den långa skruven som sitter mitt i men den sitter ändå fast. Någon som kan hjälpa till???

Selle (THEONE)

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Har ni något att säga i valet av slipon? Är original carbon bra eller anus?
Vad ska man annars satsa på? Gillar att carbonet går högt, och gillar längden på burken. Precis som det faktum att jag inte gillar att originalsystemets burk är lång som ett nödår och går mitt för bakhjulet.

Lite tips skulle uppskattas!

/Petter

Både jag och xyx här på SH kör med MIVV kolfiberhighpipe. Gott ljud och kvaliten kan jag inte klaga på. Köpte min från carpimoto.it utan problem. Medföljer dessutom en dB-killer om man inte vill låta så mycket.
Jag har bara precis mappat om den med Trajjas egen inställning för deras öppna blås och det har fungerat bra. Det man kan märka är en viss tveksamhet när man ger gas om man har dB-killern i. Men det händer inte ofta att den är monterad :yoparty

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
kanske en dum fråga men men... jag köpte nya back speglar av modellen bar end stuk. Problemet är att jag inte får loss bar endsen som sitter på sen förut. Jag har provat att skruva ut den långa skruven som sitter mitt i men den sitter ändå fast. Någon som kan hjälpa till???

Selle (THEONE)

Skruva ut skruven så det är lös knacka till på änden och den lossnar fint.
Hade

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...