Idag har varit en tung dag.
Upp kl jättetidigt imorse, och i minusgrader kör jag med Robban (en kompis) på bönpallen samt Niklas och Sebbe (två andra kompisar) på egna hojar ner till Ålandsfärjan för en liten Sverigetrip.
Fryser fingrarna av oss på väg in till Sthlm, shoppar en massa roliga saker på MC Varuhuset (bara Robban som skulle shoppa, men de lurade på mig, Sebbe och Niklas saker ändå) för att därefter åka ut till Sollentuna och köpa en Duke 2 åt Robban.
Sedan glider vi runt i Sthlm i några timmar för att fördriva tiden, och helt plötsligt vid ett tillfälle när jag ska starta min hoj upptäcker jag att startmotorn låter lite konstigt.
Tänker att jag nog måste ta en titt på det när jag kommer hem, men tji fick jag.
Några starter senare havererar min startmotor helt. Den frisnurrar mest, men ibland hugger den i litegrann, och ljudet den frambringar är inte vackert.
Nåja, fick rulla igång hojen några gånger på vägen från Sthlm hem till garaget, men nu står den där och väntar på att lagas.
Som tur är fick jag ju 1 års garanti på hojen när jag köpte den, och detta är ju inget som jag gjort sönder (tydligen är det inte helt ovanligt att Triplarna haft problem med just detta, vilket alltid varit en garantigrej) så det borde ju täckas av garantin.
Detta återstår dock att se, återkommer med mer detaljer på måndag när jag pratat med försäljaren.
Lite surt är det dock. Hoppas den hinner bli reparerad under de 10 dagar jag är på jobb from. tisdag.
I övrigt var det en jättetrevlig dag. Killen som sålde Duken var störtskön (sålde den för han "hade för många hojar"), på väg in till Sthlm från Sollentuna stötte vi på två från "Skitskraj MC" på motorvägen (tack för uppvisningen), när vi stannade vid Skogskyrkogården och lattjade lite fick vi sällskap av en jättetrevlig kille i 40-års åldern på en lite halvrisig CBR 900-fighter och var riktigt duktig på att wheela, under tiden vi var där kom "Skitskraj MC"-killarna förbi och stilade lite, denna gång var de dock en gäng på 7-8st, och innan vi började åka hem till Åland igen så kom en kille med en Daytona 675 och hjulade lite med oss. Så trots mina problem med startmotorn så gjorde dessa händelser dagen till en toppendag ändå!