Triumph Speed Triple-tråden.

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Hoj
Street Triple R -10
Ja ha då köpte man lite mer godis till hojen idag blev ett xenon kit till lyktorna så man får lite bättre ljus någon här som har konverterat till xenon på sin triple ? Kan inte tänka mig att det ska bli några problem men får se antar jag.

DenHen

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2008
Hoj
Speed Triple 2007
Ja ha då köpte man lite mer godis till hojen idag blev ett xenon kit till lyktorna så man får lite bättre ljus någon här som har konverterat till xenon på sin triple ? Kan inte tänka mig att det ska bli några problem men får se antar jag.

Jag har haft dom funderingarna länge, att montera xenon alltså...
Var har du tänkt montera ballasterna?

Uppdatera gärna hur det går för dig, eller lägg upp en projekttråd.

Vilket "kit" är det du köpt?

Hälsn,
Dennis

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Bulten kommer med posten inom kort!! :D

Haha, nä, det får duga som det är med ett par extra brickor. Nice att ha gängsnitt tillgängligt, tyvärr har jag själv taskig tillgång till verktyg numera... :-(

Jag har tillgång till en prototyp och labverkstad på jobbet. Svarava fräsa borra, alla möjliga material.

Fräsmaskinen är en Deckel med hur mycket inställningar och pryttlar som helst så man kan göra kilspår, splines, enkla kugghjul, you name it.

Det är inte så att du ska ha kvar aluminiumdistansen som sitter med standardbulten också?
Så är iaf fallet med R&G's puckar.
TPSen tycker inte om utifall man missar den distansen, det kan jag intyga. :gnissla

Rizomas puckar är värdelöst skräp, mest lämpat för korvkiosken, som kraschpuckar gör de ingen nytta iaf.

Som sTf_paPs skriver så finns det en bra anledning till att R&G's puckar är så långa som de är - de fungerar. Även detta kan jag intyga efter empiriska undersökningar.

Jag svarvade nya distanser det är någon som luktat i några burkar (eller så) på R&G så distansernas ytterdiameter är mindre än "halsarna" på krashpuckarna. (och så är dom ju inte svarta :huvet )

Last edited:

mrmartin

Aspirerande självmordskandidat
Gick med
9 Nov 2006
Hoj
Triumph S3 07. (utrustad som 08 v1)
Ni som kör R&G puckar. Har ni dubbla uppsättningar? Dvs två på varje sida. Eller räcker det med en?

- Martin

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Hoj
KTM 640
Angående puckar till våra hojar. Jag ringde å frågade en väl känd Triumph meck i sthlm och frågade om puckar fanns hos dom. Då sa han till mig -Vi säger att du klotar i Ca 30km/h så är det större risk att du skadar mer än du skyddar. Då mena han motor fästen går lätt av. = / Men de kanske bara va till min 01a jag vet inte men de va vad han sa till mig

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Angående puckar till våra hojar. Jag ringde å frågade en väl känd Triumph meck i sthlm och frågade om puckar fanns hos dom. Då sa han till mig -Vi säger att du klotar i Ca 30km/h så är det större risk att du skadar mer än du skyddar. Då mena han motor fästen går lätt av. = / Men de kanske bara va till min 01a jag vet inte men de va vad han sa till mig

Stämmer inte, jag har testat. XYX har tydligen samma erfarenhet som mig:tummenupp

Visst är oturen framme kan säkert puckar även ställa till med saker men det är nog som med hjälmar och säkerhetsbälten, oftast gör dom jobbet.

Ni som kör R&G puckar. Har ni dubbla uppsättningar? Dvs två på varje sida. Eller räcker det med en?

- Martin

Fork+front+mid har jag. Det vara bara fork som inte var i när jag testade funktionen.

Last edited:

heretique

Hallelujah för fan!!
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050

kan intyga oxå att det inte stämmer, skrota i söndags med min, hade krashpuckar från metisse på som tog det värsta, gick väl i ca 70 o hojen
e fortfarande helt körbar bortsett från en fotbroms... :D

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!

- Martin

Jag har dubbla.

Den gången jag råkade lägga hojen (grus vid inbromsning.. :gnissla ) så hade jag dock bara de bakre puckarna (mid engine mount) och de tog smällen.
Enda skadorna var repad generatorkåpa och en böjd växelpedal.

Då det finns bra motorskyddskåpor/puckor till 1050'n så rekommenderar jag att du kompletterar med sånna. Den möjligheten finns tyvärr inte till tidigare triplar.

heretique

Hallelujah för fan!!
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050
Hur gick det med dig ?

jaa, va ska man säga....jag är ju mindre körbar än hojen :D
nevars, gick helt ok faktiskt, bortsett från en bruten tumme o
lite blåslagen...kunde varit värre. Jag har iaf lärt mig läxan
att man inte ska wheela efter man har kört ut från en lerig väg.. :D
drog iväg på 1:an, upp på bakan till ca 70 typ, sätter ner o hojen
bara försvann...fanns noll fäste i framhjulet....hojen klarade sig som
sagt med e böjd puck, avbruten fotbroms o lite smårepor här o där.

Bifogat

• s3.jpg
    s3.jpg
    220 KB · Visningar: 140

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Någon som även har monterat Fork Protectors och Spindle Sliders, eller är det överkurs? Jag har bara de främre puckarna just nu men funderar på att komplettera lite.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
jaa, va ska man säga....jag är ju mindre körbar än hojen :D
nevars, gick helt ok faktiskt, bortsett från en bruten tumme o
lite blåslagen...kunde varit värre. Jag har iaf lärt mig läxan
att man inte ska wheela efter man har kört ut från en lerig väg.. :D
drog iväg på 1:an, upp på bakan till ca 70 typ, sätter ner o hojen
bara försvann...fanns noll fäste i framhjulet....hojen klarade sig som
sagt med e böjd puck, avbruten fotbroms o lite smårepor här o där.

Skönt att höra.

Alla snackar om hur snabba dom svarta är men vi som åker blått vet ju sanningen.:)

ricki

Duke
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Triumph Speed Triple
Rensad bakdel

Gå in på jacklilley.com o kolla. Dom har mkt grejor till bra priser. Har själv köpt en del grejor till min hoj. Bla en nummerskylts hållare.

Mvh Rickard

powertrip

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
CBR1000RA Repsol 2009
Någon som även har monterat Fork Protectors och Spindle Sliders, eller är det överkurs? Jag har bara de främre puckarna just nu men funderar på att komplettera lite.

Jag har hela kittet fork + styrändar + 2*motor + spindle... har inte testat funktionen, men efter min klotning förra sommaren (utan hoj i 8 veckor) så bestämde jag mig för att kitta hela hojen, men då var det ju så dags :huvet

För övrigt så är det snyggt med puckar, ser burdust ut samt att fork + spindle täpper till hålen snyggt.

mrmartin

Gick med
9 Nov 2006
Hoj
Ja då var det dags.

Innan jag forsätter så hämta en öl och spänn fast er för ni kommer skratta så ni fiser.

Allt detta jiddrande om vilka puckar som är bäst/sämst/gay har inneburit att jag skjutit på mitt inköp. :rolleyes:

Nu till det roliga:
Eftermiddag, solen skiner, andra turen för året, varvar ut den på rakan, in genom ena rondellen, skitfint glid, andra rondellen närmar sig, växlar ner, bromsar, (bromsar som en j-a kärring för jag har inte åkt hojj på några månader, stenkanten närmar sig ovanligt fort, bromsar mer, fast då med bakhjulet, hojjen ställer sig på sidan, och sen kommer det, kastet som gör att jag ligger över en kantsten och hojjen över mig. Det enda jag hinner tänka är. ****** DET HÄR KOMMER KOSTA MASSOR!!!.

Resultat hojj:
En gigantisk kansten flyttat av mig och hojjen. Repor på kopplingskåpa, höger handtag åt h-e, höger blås repat, höger säteskåpa repad, fly screen repad, bromsvätsekbehållaren hittar jag en bit ifrån, fotbroms inkl pinne åt skogen, ställbyxorna upprivna, hjälmen skrapad, de nya kängorna ser ut att vara 10 år gamla.

Resultat Martin:
Två blåa stortår, en värkande vänstertumme, ett blått knä som knappast blir mindre blått imorgon. Fick mig dock en liten adrenalinfix. Alltid något.

Så det var bara att ringa bärgaren och flickvännen som kom att hämta upp. Tills dess fick jag sitta på en busshållplats och skämmas i ett trasigt ställ.

Skapade iofs lite inkomster till killarna på Mitonga. Alltid något :)

En känga går ut till alla Svenne banan som kör förbi en kille som ligger under en motorcykel i en rondell utan att stanna. :ajjabajja

Nästa känga går till vägverket som tycker det är bra att garnera omgivningen av rondeller med vassa stenar stora som tennisbollar direkt tagna från stenbrottet. Är tanken att om man överlevde kraschen att stenen ska göra slut på en?

Och eftersom man är bra yrkesskadad så var jag tvungen att ta bilder. Här kommer bilder på härligheten. :D

20080403252.jpg

20080403253.jpg

20080403254.jpg

20080403255.jpg

20080403256.jpg

20080403257.jpg

20080403258.jpg

20080403259.jpg

Då jag vet att ni mina bröder är ett ädelt släkte så vet jag att ni inte kommer att ha något emot att skänka en liten slant a 10 eller 20 riksdaler till det välgörande ändamålet: Självrisk :tummenupp

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Åh fy fan. Jag lider med dig!
Tur att du inte skadade dig mer.

God vänner: Fotbromsen är inte er vän, keep away.

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
Traja S3 -06
Håller med ovanstående! Akta er!
Shit, din speedy skelar efter kraschen! Ser inte ut att må sådär jättebra!:gnissla

Tur dock att det mest var egot som skadades!:)

mrmartin

Gick med
9 Nov 2006
Hoj
Håller med ovanstående! Akta er!
Shit, din speedy skelar efter kraschen! Ser inte ut att må sådär jättebra!:gnissla

Tur dock att det mest var egot som skadades!:)

Ja den ser lite pittögd ut :)

Men det är nog mest lampfästet som är krokigt.

Nu har det gått några timmar och adrenalinet har slutat verka. Låt mig säga som så. Det kittlar inte precis i mitt högra ben :crash

Någon som vet vad ett sånt kalas kan kosta att reparera?

Jag har en självrisk för vagnskade på 3.000. Räknas mina skador som vagnskada?

- Martin

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...