Ja ha då köpte man lite mer godis till hojen idag blev ett xenon kit till lyktorna så man får lite bättre ljus någon här som har konverterat till xenon på sin triple ? Kan inte tänka mig att det ska bli några problem men får se antar jag.
Bulten kommer med posten inom kort!!
Haha, nä, det får duga som det är med ett par extra brickor. Nice att ha gängsnitt tillgängligt, tyvärr har jag själv taskig tillgång till verktyg numera... :-(
Det är inte så att du ska ha kvar aluminiumdistansen som sitter med standardbulten också?
Så är iaf fallet med R&G's puckar.
TPSen tycker inte om utifall man missar den distansen, det kan jag intyga.
Rizomas puckar är värdelöst skräp, mest lämpat för korvkiosken, som kraschpuckar gör de ingen nytta iaf.
Som sTf_paPs skriver så finns det en bra anledning till att R&G's puckar är så långa som de är - de fungerar. Även detta kan jag intyga efter empiriska undersökningar.
Angående puckar till våra hojar. Jag ringde å frågade en väl känd Triumph meck i sthlm och frågade om puckar fanns hos dom. Då sa han till mig -Vi säger att du klotar i Ca 30km/h så är det större risk att du skadar mer än du skyddar. Då mena han motor fästen går lätt av. = / Men de kanske bara va till min 01a jag vet inte men de va vad han sa till mig
Ni som kör R&G puckar. Har ni dubbla uppsättningar? Dvs två på varje sida. Eller räcker det med en?
- Martin
Angående puckar till våra hojar. Jag ringde å frågade en väl känd Triumph meck i sthlm och frågade om puckar fanns hos dom. Då sa han till mig -Vi säger att du klotar i Ca 30km/h så är det större risk att du skadar mer än du skyddar. Då mena han motor fästen går lätt av. = / Men de kanske bara va till min 01a jag vet inte men de va vad han sa till mig
Ni som kör R&G puckar. Har ni dubbla uppsättningar? Dvs två på varje sida. Eller räcker det med en?
- Martin
kan intyga oxå att det inte stämmer, skrota i söndags med min, hade krashpuckar från metisse på som tog det värsta, gick väl i ca 70 o hojen
e fortfarande helt körbar bortsett från en fotbroms...
Hur gick det med dig ?
jaa, va ska man säga....jag är ju mindre körbar än hojen
nevars, gick helt ok faktiskt, bortsett från en bruten tumme o
lite blåslagen...kunde varit värre. Jag har iaf lärt mig läxan
att man inte ska wheela efter man har kört ut från en lerig väg..
drog iväg på 1:an, upp på bakan till ca 70 typ, sätter ner o hojen
bara försvann...fanns noll fäste i framhjulet....hojen klarade sig som
sagt med e böjd puck, avbruten fotbroms o lite smårepor här o där.
Skönt att höra.
Alla snackar om hur snabba dom svarta är men vi som åker blått vet ju sanningen.
Någon som även har monterat Fork Protectors och Spindle Sliders, eller är det överkurs? Jag har bara de främre puckarna just nu men funderar på att komplettera lite.
Håller med ovanstående! Akta er!
Shit, din speedy skelar efter kraschen! Ser inte ut att må sådär jättebra!
Tur dock att det mest var egot som skadades!
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |