Triumph Speed Triple-tråden.

Gick med
25 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
Street Triple, Ktm Freeride
Har nån av er lyckats beställa Pazzo-handtag från USA utan att gå via en lokal mellanhand?

Alla jag hittar på eBay skriver att de vägrar skicka till europa pga distributionsavtal.


Letar oxå, verkar vara svårt. Hittat i staterna för typ 160 usd.....1000 spänn é billigt.....
Här hemma har jag bara hittat hos Alien Moto för 2800 + frakt.......:näsblod
 
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
Street Triple, Ktm Freeride
Styrände backspegel hemmabygge..

Snajdat ihop en minibackspegel för 150 spänn.....
Riktigt nöjd faktiskt :D
Pissful custom backspegel + växelförare till cykel, lite skruv, brickor och såklart mattsvart lack....
 

Bifogat

  • minibacksp1.JPG
    minibacksp1.JPG
    48.1 KB · Visningar: 205
  • minibacksp2.JPG
    minibacksp2.JPG
    45.8 KB · Visningar: 225

Elake

nöjd
Gick med
21 Dec 2007
Ort
Höör
Hoj
Honda CB1000R-09 Grön
Galet fint väder här idag och ingen hoj än... Får ju abstinens.

Ska ta hem S3an på släp. Har ni några bra tips på hur man enklast gör om släpet saknar ramp? En planka kan man såklart använda, men det känns lite riskabelt, eller är bara jag som är löjligt "nojjig"?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Letar oxå, verkar vara svårt. Hittat i staterna för typ 160 usd.....1000 spänn é billigt.....
Här hemma har jag bara hittat hos Alien Moto för 2800 + frakt.......:näsblod

Jag skulle nog leta bland länkarna och företagen på www.triumph675.net :tummenupp . En artig förfrågan via mail eller PM kan göra underverk, om än det är ett tag sedan jag köpte mina...
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Galet fint väder här idag och ingen hoj än... Får ju abstinens.

Ska ta hem S3an på släp. Har ni några bra tips på hur man enklast gör om släpet saknar ramp? En planka kan man såklart använda, men det känns lite riskabelt, eller är bara jag som är löjligt "nojjig"?

Grov planka eller dyl funkar om man ser till att den ligger bra och tar det lugnt när man leder upp hojen. Annars funkar det att lyfta upp hojen, ett hjul i taget men då bör man vara tre personer för att känna sig på den säkra sidan, två som lyfter och en som håller i och balanserar. Se till att säkra hojen på vettigt sätt på släpet... finns trådar om det oxå... :gnissla
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Kom på det strax efter att jag postat. Har sökt och hittat lite nyttig info.

Finns många åsikter om hur det ska göras :)

Själv spänner jag fast cykeln upprätt (inget stöd nedfällt). Spännband över kronan, bakramen samt fixera fram & bakhjul i sidled. Efterdrar en gång efter ett par mil. Har funkat många gånger så här långt :D
 

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Hallå

Hade tänkt jag skulel bytta ut lite slangar på hojen till slangar som är omspunna av aluminium eller liknanade eller bara dra aluminium cover över dom som finns där nu. Någon av er som kan rekomendera en sida där man hitta lite slangar och liknande saker för styling. ?

Edit hittade hos denna återförsäljaren http://arostuning.e-butik.se/?artnr=FKCS01

bara att tappa av allt kylvatten och sådant nu när dom ska på då.
 
Last edited:

Painriche

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2008
Ort
Götet
Hoj
Triumph Daytona 675
GÖTT!!!

Tog hem en speed triple i måndags. Syndigt svart så klart.
Så nu e man äntligen med i klubben.
Har tyvärr bara kunnat starta den å varva motorn å allmänt bara glo på den i garaget pga pissiga vädret .
But my time will come...

Hade gött
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
GÖTT!!!

Tog hem en speed triple i måndags. Syndigt svart så klart.
Så nu e man äntligen med i klubben.
Har tyvärr bara kunnat starta den å varva motorn å allmänt bara glo på den i garaget pga pissiga vädret .
But my time will come...

Hade gött

Välkommen i triple träsket !:D
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Hallå

Hade tänkt jag skulel bytta ut lite slangar på hojen till slangar som är omspunna av aluminium eller liknanade eller bara dra aluminium cover över dom som finns där nu. Någon av er som kan rekomendera en sida där man hitta lite slangar och liknande saker för styling. ?

Edit hittade hos denna återförsäljaren http://arostuning.e-butik.se/?artnr=FKCS01

bara att tappa av allt kylvatten och sådant nu när dom ska på då

Bromsslangarna på speed triplen är redan stålomspunna från fabrik, så du kommer inte tjäna något i form av prestanda på att byta.

De anledningar som finns att byta är:
1. Kosmetiska.
2. Fram så slipper du, om du väljer rätt ersättnignsslanggar, ha en slang som går över framhjulet mellan oken. Problemet med den konstruktionen är att det är knepigare att lufta systemet när du byter bromsvätska.

Fundera lite över om dessa anledningar är värda pengarna innan du pyntar :)
 

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Bromsslangarna på speed triplen är redan stålomspunna från fabrik, så du kommer inte tjäna något i form av prestanda på att byta.

De anledningar som finns att byta är:
1. Kosmetiska.
2. Fram så slipper du, om du väljer rätt ersättnignsslanggar, ha en slang som går över framhjulet mellan oken. Problemet med den konstruktionen är att det är knepigare att lufta systemet när du byter bromsvätska.

Fundera lite över om dessa anledningar är värda pengarna innan du pyntar :)

Hallå

Ser nu att jag som var lite slarvig skrev lite fel där jag pratade om kylarslangarna samt oljeslangarna på motorn såg att jag skrev bromsvätskan jag prata om kylarvätskan så klart ju. Ursäkta att man slarva lite där. Inte så lätta att förstå vad jag pratar om då
 

SP3-martin

mohaaaaaaaaa
Gick med
11 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Speed Triple 06a, Ducati S2R 06a, MT-01 05a, såld
Snajdat ihop en minibackspegel för 150 spänn.....
Riktigt nöjd faktiskt :D
Pissful custom backspegel + växelförare till cykel, lite skruv, brickor och såklart mattsvart lack....

Vilken snidare du e!!! har du lust att berätta var du köpt grejorna för att göra denna spegel? och hur du tillverkat den?
 

mask-i

Kallt kaffe är varmare än gott!
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Några grussprättare!
Har just kommit hem från London där jag köpt pazzos och en extremtech styrdämpare. Men vad f.n händer inte på flyget då, jo väskan kommer inte med hem. Jag blir så arg :mad: :mad: :huvet :huvet
 
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
Street Triple, Ktm Freeride
Har just kommit hem från London där jag köpt pazzos och en extremtech styrdämpare. Men vad f.n händer inte på flyget då, jo väskan kommer inte med hem. Jag blir så arg :mad: :mad: :huvet :huvet

Surt....
Ska själv till London i Maj. Vart hittade du Pazzos och vad fick du ge?
Mvh (Hoppas väskan dyker upp snart..)
 

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
KTM 640
Hallå!

Behöver lite hjälp och ni som är Proffs på S3or kan kanske ge mig tipsen;)
Jag va just ute och varmkörde hojen och stod och små kolla lite på ändringar jag vill göra. Men det första jag ser att jag vill göra något åt är bakstänkarn å plåten. vill givetvis få bort så mkt plast som det går utan att de ska bli allt för svårt å sätta dit blinkers osv. För mitt slipon sitter ganska högt på min 01a Någon som har en bild på sin? så jag kan se å få lite tips:D

Sen Efter en stund drog jag en liten vända och när jag varvar den en aning på tomgången så hör jag lite knallar. (tufft:yoparty ) men vet inte om det är helt rätt då jag får eldflammor också:gnissla :yoparty Tack för alla tips
 

mask-i

Kallt kaffe är varmare än gott!
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Några grussprättare!
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top