Triumph Speed Triple-tråden.

Värmlänning

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Ort
Skövde
Hoj
2007, Suzuki Bandit 1250
Jag tycker du ska lämna i cykeln, det ska inte vara missljud. Låter helt klart som lagret till kopplingen om det försvinner när du kopplar, dvs du lägger tryck på kopplingen. Ring en auktoriserad verkstad som har stor erfarenhet av just märket/modellen och fråga. Trimph i Karlstad (Eurospeed) är mycket kunniga, trevliga och hjälpsamma.
 

Jo-han

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2012
Ort
Kungsholmen
Hoj
Triumph S3 -11
View attachment 362535View attachment 362536

Jag har skjutspinnar från en daytona 675 (Med viss reservation men jag vet att de är från en daytona. De satt på när jag köpte den) De funkar bra och är lite mer diskreta fast oftast kör jag utan skjutspinnarna ditskruvade.

Vet ej om det är samma infästning på våra hojar. Jag har en 06a och din ser nyare ut.

Tack för tipset! Ska kolla upp hur Daytonas pinnar ser ut. Efter lite heavy googling verkar det även som att Gixxer-pinnar ska passa, märkligt nog.
 

rezz

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Speed Triple -97
Någon som har en svart Flyescreen till en -97 till salu? Letar för fullt efter en sån, men hittar inte..
 

dml

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2011 Street triple R
Någon som skall sälja sin SP3 årsmodell 05--> men inte riktigt vågat lägga ut den i något media för begagnat gods än så säg till. Jag köper den.
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Nu kommer jag nog bli totalsågad för vad jag har gjort med min SP3:a, men så här ser den ut nu. Tycker helt enkelt att det är en underbar hoj men har inte riktigt klarat av lysena :S

Jaja, vill dela med mig fast risken är överhängande att det bara är jag som gillar det.

ImageUploadedByTapatalk1339497461.474505.jpg
ImageUploadedByTapatalk1339497493.761143.jpg
 

Tokv41

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2011
Ort
Älvsjö
Hoj
Triumph Speed triple -05
Någon proffsig mekare som kan tänka sig att byta packboxar på två nedmonterade gaffelben för en rimlig peng? Det är en speed triple 05:à och benen är som sagt nedmonterade och allt material införskaffat men har fått kalla fötter för monteringen.. ;)
 

Strul

Respect All-Fear None
Gick med
12 May 2005
Ort
Tierp "där kråkorna flyger uppochner"
Hoj
Speed Triple 955i -03
Hej,är nybliven ägare till en Triple -03 :tummenupp
Är på de få mil jag hunnit med riktigt nöjd med hojen, åkte ZX12 förut men ville ha en hoj som det "blåser" lite mera om vid höga farter och det bidrar ju Triple:n med :tungan
Har en fråga angående Tuneboy som jag har läst en del om, kan en annan Tripleägare hjälpa mej med mappning om den har Tuneboy?
För det som inte är riktigt bra är det här med på och avslag som är lite tvärt, sen vill den dö om man varvar till den och när den går ner till tomgång så lägger den av....
Eller ska man åka till en verkstad och be dem mappa?
 

Tokv41

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2011
Ort
Älvsjö
Hoj
Triumph Speed triple -05
Meckade dit nya packboxar under kvällen.. Två frågor dock. Blev i efterhand osäker på om jag vände fjädrarna åt rätt håll.. Något som är väldigt avgörande eller är det inte jättenoga? Fråga två, hur mycket sticker era gafflar upp över gaffelkronan?
 

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Skåne
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
Hej,är nybliven ägare till en Triple -03 :tummenupp
Är på de få mil jag hunnit med riktigt nöjd med hojen, åkte ZX12 förut men ville ha en hoj som det "blåser" lite mera om vid höga farter och det bidrar ju Triple:n med :tungan
Har en fråga angående Tuneboy som jag har läst en del om, kan en annan Tripleägare hjälpa mej med mappning om den har Tuneboy?
För det som inte är riktigt bra är det här med på och avslag som är lite tvärt, sen vill den dö om man varvar till den och när den går ner till tomgång så lägger den av....
Eller ska man åka till en verkstad och be dem mappa?
Om man inte har licens så kan man bara kolla felkoder med hjälp av Tuneboy. Har för mig att licens och ECUn:s serienummer matchades via Tunedit...http://www.tuneboy.com.au
Finns ett fritt alternativ TuneECU http://www.tuneecu.com/

tuneecu.JPG
 

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Meckade dit nya packboxar under kvällen.. Två frågor dock. Blev i efterhand osäker på om jag vände fjädrarna åt rätt håll.. Något som är väldigt avgörande eller är det inte jättenoga? Fråga två, hur mycket sticker era gafflar upp över gaffelkronan?

Gaffelbenet monteras så att överkant på ytterröret är precis i nivå med övre gaffelkronan. Överkant på röret alltså, inte inklusive toppmuttern.

Fjädern ska sitta så de tätare lindningarna är uppåt (jag vet inte om det är så viktigt).
 

Tokv41

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2011
Ort
Älvsjö
Hoj
Triumph Speed triple -05
Gaffelbenet monteras så att överkant på ytterröret är precis i nivå med övre gaffelkronan. Överkant på röret alltså, inte inklusive toppmuttern.

Fjädern ska sitta så de tätare lindningarna är uppåt (jag vet inte om det är så viktigt).



Perfekt.. tror det var så jag satte dem.. Såg dock att man enl guide här på forumet skulle dra fast bottenskruven innan man satte dit packboxen.. jag avslutade med den skruven eftrt att packningen hanterats.. Oklart om det påverkar något?
 

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Med gaffeln ihoptryckt och utan fjäder ska nivån vara 120 mm från överkant på gaffelbenet.
 

bronken

Ny medlem
Gick med
28 May 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Triumph Speed Triple -10
Hej. Funderar på en ny rizoma skylthållare till cykeln, tänkte köpa en Rizoma FOX, sökte på modell och fick tag i en. På beskrivningen står: "kompletteras med Undertray ZTH021K ". Har man en 2010 SE, där bakdelen är original, har man då en Undertray ZTH021K ?
 

Tokv41

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2011
Ort
Älvsjö
Hoj
Triumph Speed triple -05
Blev en enorm skillnad efter packboxbyte.. Bytte däck samtidigt och det känns som en helt annan hoj.. Tycker dock framgaffeln blev väl styv.. Hänget är inte mer än 15mm cirka.. Finns det någon bra manual för speed triple 05 där man kan se orginalinställningarna och möjligheterna att påverka häng med mera? Måste få den att bli lite lugnare...
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top