Triumph Street Triple-tråden

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Efter ett antal år på nya ktm´s har jag bytt till en street R 09. Tänkte det inte var så många år sedan polaren köpte en ny och den va ju fräck. Inser nu att den blivit så gammal att alla inte längre tillverkar pipor till den. Har någon ett par arrow koner över så är jag intresserad.

Sen är det hiskeligt många sidor här.. Förlåt för min bristande sökfunktionsdysleksi. Vad ska jag köpa för verktyg för att kunna läsa av och redigera felkoder (och går att ladda nya mappar med om det är som på gamla ktm)
 

Bastian

Medlem
Gick med
13 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675
Efter ett antal år på nya ktm´s har jag bytt till en street R 09. Tänkte det inte var så många år sedan polaren köpte en ny och den va ju fräck. Inser nu att den blivit så gammal att alla inte längre tillverkar pipor till den. Har någon ett par arrow koner över så är jag intresserad.

Sen är det hiskeligt många sidor här.. Förlåt för min bristande sökfunktionsdysleksi. Vad ska jag köpa för verktyg för att kunna läsa av och redigera felkoder (och går att ladda nya mappar med om det är som på gamla ktm)
TuneECU (Android-app) verkar stödja Triumph Street Triple R -09.


Där finns det också rekommendation på vilken utrustning du kan ha för att ansluta.
 

Brandel

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2014
Ort
Norrahammar
Hoj
2001, Ducati, 750 Sport
Någon som har något att säga om Street Triple -13?

Är det en rolig och skottsäket hoj? Finns några på Blocket för drygt 50', men de verkar vara svårsålda. Tänkte man kunde göra ett klipp?
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Någon som har något att säga om Street Triple -13?

Är det en rolig och skottsäket hoj? Finns några på Blocket för drygt 50', men de verkar vara svårsålda. Tänkte man kunde göra ett klipp?
Hade en -12 r. Kan säga att den funkade kalas på både bana som gata. Skillnaden mot -13 är mest kosmetiska bortsett från abs.

Leta efter en 675r så har du bättre bromsar och vassare fjädring.

Hade inga som helst problem med min under de tre säsonger jag hade den. Annat än användarrelaterat, typ läckande gaffel pga bristande kompetens när det kom till wheelies.

Satte clipon på den för bankörning. Det passade mig sämre än styre motsvarande en ktm 690. (slutade med att jag hade tre styren att växla mellan. Tog 10 minuter att byta.)
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Någon som har ungefärligt pris för 2000-mila servicen i huvudet på en 675? :)
Jag betalade nog strax över 4500kr om jag minns rätt, förra året dock på icke auktoriserad verkstad. 675a-16

Gjorde en 100-mila service på min helt nya -22a för 3800 på auktoriserad verkstad…
 

Brandel

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2014
Ort
Norrahammar
Hoj
2001, Ducati, 750 Sport
Jag betalade nog strax över 4500kr om jag minns rätt, förra året dock på icke auktoriserad verkstad. 675a-16

Gjorde en 100-mila service på min helt nya -22a för 3800 på auktoriserad verkstad…
Mejlade ett par firmor men fick bara svar av en som även är återförsäljare. 10k + ev tid/shims ifall ventilerna behövde justeras. :gnissla
 

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Strängnäs
Hoj
1290 Superduke R -15
Hallå folket! Väldigt länge sen jag var online. Funderar på att skaffa en Street Triple RS typ 2019 eller nyare. Jag köpte en helt ny Street Triple R -14 när den kom och körde typ 2-3 tusen mil på den. Vet att den va brutalt liten (jag är 191cm, 87kg) men sen kom RSen något år efter jag sålde min och den skulle vara högre tydligen. Någon här som är 190 och kör RS, hur funkar det?
 

jEriksson

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2014
Hoj
2021 Triumph Tiger 900 Rally PRO
Har mognat och bytt från Street till Tiger nyligen och har en annons ute under annonssidan om någon letar en hög komfortsadel (p/n T2304086) som passar Street Triple 2013-2016. Säljer även en tail-pack-väska (p/n A9510106) som passar till Daytona 675 och Street Triple 2013-2016.
 

Thompa70

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2019
Ort
Åkers Styckebruk
Hoj
KTM Adventure 790 R
Hur mognar man JEriksson? Själv vill jag nu efter 50 köra fortare och ha roligare. Skit i allt annat. Livet handlar om familjen och de kära + köra MC! Kanske med en Street Triple?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Hur mognar man JEriksson? Själv vill jag nu efter 50 köra fortare och ha roligare. Skit i allt annat. Livet handlar om familjen och de kära + köra MC! Kanske med en Street Triple?
Vill du ha körglädje så är en Street Triple väldigt lämplig. :tummenupp
Vill du köra fort kör du på bana och då ska du ha en R. Det för att framgaffeln visserligen fungerar i skyltad och lite plus hastighet men för bombarhastighet räcker den inte till. Fråga mig inte hur jag vet... :tungan
Vägen upp mot Skottvång är bucklig men Rv223 är ljuvlig utan större risk för Farbror Blå som du vet! :hej
 

Thompa70

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2019
Ort
Åkers Styckebruk
Hoj
KTM Adventure 790 R
Vill du ha körglädje så är en Street Triple väldigt lämplig. :tummenupp
Vill du köra fort kör du på bana och då ska du ha en R. Det för att framgaffeln visserligen fungerar i skyltad och lite plus hastighet men för bombarhastighet räcker den inte till. Fråga mig inte hur jag vet... :tungan
Vägen upp mot Skottvång är bucklig men Rv223 är ljuvlig utan större risk för Farbror Blå som du vet! :hej
Jo, där har vi nog kört några gånger känns det som ;-)
Siktar annars mot en Street Triple RS. Fåfäng som jag är.
 

jEriksson

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2014
Hoj
2021 Triumph Tiger 900 Rally PRO
Hur mognar man JEriksson? Själv vill jag nu efter 50 köra fortare och ha roligare. Skit i allt annat. Livet handlar om familjen och de kära + köra MC! Kanske med en Street Triple?
Hade mycket skoj med min vita STR, på asfalt. Minsta grus så blev den direkt otäck. Efter några år hade jag kört alla asfalterade vägar inom 10mils radie och frun klagade högljutt på passagerarkomforten. Så här i efterhand kan jag erkänna att jag också fick känningar i knäna men förnekade det då. Tigern löser iallafall alla problem och nu kör jag sällan snabbare än 50 och helst så mycket grus som det går. Hög sittställning och sadelvärme fram och bak gör att turerna och säsongen är längre. Mognaden i fråga är väl kanske att jag nu jagar den perfekta sladden på någon ändlös grusväg i skogen snarare än våldsam fart rakt fram på asfalt (har aldrig raceat på bana). Det känns ungdomligare med fart på något sätt. Enda nackdelen är väl kanske att ungarna tycker den förra var snyggare. Och att Tigern är lite tung. Och att det går åt bakdäck i rasande fart numera.
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top