Triumph Street Triple-tråden

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Efter ett antal år på nya ktm´s har jag bytt till en street R 09. Tänkte det inte var så många år sedan polaren köpte en ny och den va ju fräck. Inser nu att den blivit så gammal att alla inte längre tillverkar pipor till den. Har någon ett par arrow koner över så är jag intresserad.

Sen är det hiskeligt många sidor här.. Förlåt för min bristande sökfunktionsdysleksi. Vad ska jag köpa för verktyg för att kunna läsa av och redigera felkoder (och går att ladda nya mappar med om det är som på gamla ktm)
 

Bastian

Medlem
Gick med
13 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675
Efter ett antal år på nya ktm´s har jag bytt till en street R 09. Tänkte det inte var så många år sedan polaren köpte en ny och den va ju fräck. Inser nu att den blivit så gammal att alla inte längre tillverkar pipor till den. Har någon ett par arrow koner över så är jag intresserad.

Sen är det hiskeligt många sidor här.. Förlåt för min bristande sökfunktionsdysleksi. Vad ska jag köpa för verktyg för att kunna läsa av och redigera felkoder (och går att ladda nya mappar med om det är som på gamla ktm)
TuneECU (Android-app) verkar stödja Triumph Street Triple R -09.


Där finns det också rekommendation på vilken utrustning du kan ha för att ansluta.
 

Brandel

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2014
Ort
Norrahammar
Hoj
2001, Ducati, 750 Sport
Någon som har något att säga om Street Triple -13?

Är det en rolig och skottsäket hoj? Finns några på Blocket för drygt 50', men de verkar vara svårsålda. Tänkte man kunde göra ett klipp?
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Någon som har något att säga om Street Triple -13?

Är det en rolig och skottsäket hoj? Finns några på Blocket för drygt 50', men de verkar vara svårsålda. Tänkte man kunde göra ett klipp?
Hade en -12 r. Kan säga att den funkade kalas på både bana som gata. Skillnaden mot -13 är mest kosmetiska bortsett från abs.

Leta efter en 675r så har du bättre bromsar och vassare fjädring.

Hade inga som helst problem med min under de tre säsonger jag hade den. Annat än användarrelaterat, typ läckande gaffel pga bristande kompetens när det kom till wheelies.

Satte clipon på den för bankörning. Det passade mig sämre än styre motsvarande en ktm 690. (slutade med att jag hade tre styren att växla mellan. Tog 10 minuter att byta.)
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Någon som har ungefärligt pris för 2000-mila servicen i huvudet på en 675? :)
Jag betalade nog strax över 4500kr om jag minns rätt, förra året dock på icke auktoriserad verkstad. 675a-16

Gjorde en 100-mila service på min helt nya -22a för 3800 på auktoriserad verkstad…
 

Brandel

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2014
Ort
Norrahammar
Hoj
2001, Ducati, 750 Sport
Jag betalade nog strax över 4500kr om jag minns rätt, förra året dock på icke auktoriserad verkstad. 675a-16

Gjorde en 100-mila service på min helt nya -22a för 3800 på auktoriserad verkstad…
Mejlade ett par firmor men fick bara svar av en som även är återförsäljare. 10k + ev tid/shims ifall ventilerna behövde justeras. :gnissla
 

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Strängnäs
Hoj
1290 Superduke R -15
Hallå folket! Väldigt länge sen jag var online. Funderar på att skaffa en Street Triple RS typ 2019 eller nyare. Jag köpte en helt ny Street Triple R -14 när den kom och körde typ 2-3 tusen mil på den. Vet att den va brutalt liten (jag är 191cm, 87kg) men sen kom RSen något år efter jag sålde min och den skulle vara högre tydligen. Någon här som är 190 och kör RS, hur funkar det?
 

jEriksson

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Ljungsbro
Hoj
2021 Triumph Tiger 900 Rally PRO
Har mognat och bytt från Street till Tiger nyligen och har en annons ute under annonssidan om någon letar en hög komfortsadel (p/n T2304086) som passar Street Triple 2013-2016. Säljer även en tail-pack-väska (p/n A9510106) som passar till Daytona 675 och Street Triple 2013-2016.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top