Triumph Street Triple-tråden

nille^80

Snart ännu Snabbare
Gick med
11 May 2007
Hoj
naked 675
jag tänkte dra en repa efter jobb med :tummenupp

verkar som nån snubbe i UK beställt ixil och fått dom för £319 med leverans = 4000sek. väldigt intressant..

MrCrowley

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
CBR1000F
Jag var på mc-varuhuset i stockholm senast idag. Jag tyckte dom hade två stycken. Vore konstigt om dom inte sålde dem? För inte stod det såld på dem inte. Vit och grön!

Dom hojarna är inte till salu, däremot kan dom beställa in nya. Dessvärre snackar vi låååååånga leveranstider...

Edit: Sist jag snackade med Triumph söder i Länna, kunde dom eventuellt skaka fram en hoj. Grön eller vit, minns inte.

Last edited:

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
ja jo beställa kan man alltid göra.. leverans i juli-augusti.. haha...!
Å jag vill ha en svart striple..

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
KTM Duke -04
svart är såklart snabbast :D

Svart är ju snyggt. men den vita är jäkligt grymm oxå =)
Som sagt vad leveranstiderna är sjukt långa.. är glad att jag fick en som handlaren hade beställt precis efter att dom började ta ordrar. Så väntade bara 3 månader på min =).
Nu är det visst 6 mån o mer i väntetid.. inge kul alls, men en stor succe för triumph antar jag..

Dyksigge

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Hoj
2008 Triumph Street Triple
Hehe.. nääääää :arsele . Var ute och åkte ca 8mil i dag oxå.. 9 plusgrader. heh. fan den går som en dröm lilla bågen :D

Sådär ja.. . 100 mil passerade på mätaren. 1 vecka tor jobbet blir några mil. Förutom pakethojarna är man ganska ensam där ute :) Kanske inte bästa däcken i den här kylan men den känns riktigt stabil och följsam ändå. Hoppas på lite mer värme och lite vänner där ute.

Inte sett så många inlägg ifrån Stockhomare men det lär vara ett gäng sålda. Får kanske ansluta mig till storebror Speed för de verkar mer aktiva här.. .

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Så, då var trajjan beställd, med leverans månadsskiftet maj/juni. Nån som har koll på hemsidor (gärna svenska) som kränger massa tillbehör?

Zard är för övrigt fina grejer, hoppas sidan sparkar igång strax...

nu är siten igång www.rucknrunracing.se men det saknas en del info än så länge , men basen finns där med priser.

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Någon som har bra tips på en skylthållare bak till street triple? så det blir lite mer clean..

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
KTM Duke -04
Någon som har bra tips på en skylthållare bak till street triple? så det blir lite mer clean..

Kapa skiten som dom gjort på min. blev helt ok.
Nu har min pärla gått 45 mil. var tvungen att testa bakhjulsegenskaperna förra gången jag var ute.. nu kanske jag har lite taskig teknik.. men det var halt oxå..

1-2 an går den upp med bara gas. 3 och 4an kopplade jag upp den utan problem.. 5an fick jag stå med foten på dynan för att den skulle vilja upp. dock lär det säkert gå bättre sen när det är varmare i backen så det inte spinner så in i helsike =), Men den går fint på bakan. körde inte mycke längre än nån kilometer. men stabilare än motarden i ala fall.. Skitkul hojj :tummenupp Ångrar inte att jag köpte en triumph .

Dyksigge

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Hoj

Kolla på Speed Triple Tråden! Sidan 89. Magnif Bastard verkar ha koll:

Info ang. s3 -08:
Jag har fått svar från Chris Mohr angående de tail tidy's vi beställt från honom (model 2005-07). Han håller på att ta fram en ny design på tail tidy's till speed -08 och även street -08. Enligt honom klart någon gång under våren, som det ser ut nu.

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
KTM Duke -04
Hej på er alla glada.
Var inne på Triumph`s hemsida i dag och kollade om det var nån "recall" på min hoj..
Har kommit en nyhet om att en massa bakre stötdämpare ska bytas.
http://www.triumph.co.uk/uk/News_9198.aspx

Street Triple Recall - Rear Suspension Unit

In-service monitoring has identified a potential problem with the rear suspension unit fitted to a small number of Triumph Street Triples (vins: 316225 to 343763).

Min VIN var med i alla fall 334112. ska snacka med handlaren i morgon.
Står även att det är recall på den när jag kollar hemsidan. så ta en titt.
Min är gjord i september/oktober tror jag

Good luck guys :p

Last edited:

Dyksigge

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Hoj
Hej på er alla glada.
Var inne på Triumph`s hemsida i dag och kollade om det var nån "recall" på min hoj..
Har kommit en nyhet om att en massa bakre stötdämpare ska bytas.
http://www.triumph.co.uk/uk/News_9198.aspx

Street Triple Recall - Rear Suspension Unit

In-service monitoring has identified a potential problem with the rear suspension unit fitted to a small number of Triumph Street Triples (vins: 316225 to 343763).

Min VIN var med i alla fall 334112. ska snacka med handlaren i morgon.
Står även att det är recall på den när jag kollar hemsidan. så ta en titt.
Min är gjord i september/oktober tror jag

Good luck guys :p

Japp, samma här min fanns med i listan också byggd sept/okt! Får väl också slå en signal till handlaren i morgon! :mad:

Dyksigge

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Hoj
Då har man bokat tid för Recall. Passade på att beställa en Rear hugger på samma gång. 3-1 system får vänta lite till. Kan inte bestämma mig för vilket jag ska ha :confused:

Ska det bytas så skall det i alla fall vara ett Low Boy. Snyggt med rensad bak :tummenupp

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
KTM Duke -04
Då har man bokat tid för Recall. Passade på att beställa en Rear hugger på samma gång. 3-1 system får vänta lite till. Kan inte bestämma mig för vilket jag ska ha :confused:

Ska det bytas så skall det i alla fall vara ett Low Boy. Snyggt med rensad bak :tummenupp

Kommer fixa min recall samtidigt som jag gör första servicen.. hugger monterade jag själv. var inte så svårt =).
Tycker du ska köra på 3-1 systemet. härligt ljud och snygg clean bak.. fast finns ju mindre uppdragna oxå som är snygga. dock älskar jag dom låga systemen :yoparty

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Kolla på Speed Triple Tråden! Sidan 89. Magnif Bastard verkar ha koll:

Info ang. s3 -08:
Jag har fått svar från Chris Mohr angående de tail tidy's vi beställt från honom (model 2005-07). Han håller på att ta fram en ny design på tail tidy's till speed -08 och även street -08. Enligt honom klart någon gång under våren, som det ser ut nu.

Stämmer, som det låter på Chris dröjer det kanske 2-3 månader, han jobbar på det, men har inte riktigt fått fram en helt "superclean" bolt-on tail tidy till 08:a street & speed. Ska försöka hålla mig uppdaterad.

Kapa skiten som dom gjort på min. blev helt ok.

Mnjoo, tror dig...känns alltid lite tveksamt att kapa sönder originaldelar på en helt ny hoj bara... :gnissla Men som du kör är det kanske ett mindre problem i sammanhanget :tummenupp Silvertejp? :D

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
KTM Duke -04
Stämmer, som det låter på Chris dröjer det kanske 2-3 månader, han jobbar på det, men har inte riktigt fått fram en helt "superclean" bolt-on tail tidy till 08:a street & speed. Ska försöka hålla mig uppdaterad.

Mnjoo, tror dig...känns alltid lite tveksamt att kapa sönder originaldelar på en helt ny hoj bara... :gnissla Men som du kör är det kanske ett mindre problem i sammanhanget :tummenupp Silvertejp? :D

Man behöver ju inte kapa sönder det totalt. =) .

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...