Yup, det blir trångt, men går om man villÄr också inne på clip-on men tycker att det (åtminstone på 2013) verkar väldigt trångt för handbromsen mot hastighetsmätarhuset.
Hej,
För en n00b inon hojåkande osv. hur ofta bör man smörja kedja och drev samt vad rekomenderas för något som smörjmedel?
//Daniel
Yup, det blir trångt, men går om man vill
Välkommen till träsket! Det finns särskild kedjeolja för motorcyklar som är extra klistrig så den stannar kvar där den ska vara. Köp hellre av lite dyrare kvalisort än det billigaste du hittar. Det blir ändå billigare i längden än när du måste smörja om o om igen (och tvätta hojen!) för att oljan sprutar iväg när du kör. Hur ofta beror på hur mycket, var och hur du kör. Står den ute eller inne när det regnar? Lagom ofta/mycket är bra ... (Den ska aldrig gå helt torr iaf)
Har clipon-styre på min. Tänk på att gaffeln har olika dimnesion vid och mellan styrkronorna, samt att det blir lite tight med inpassningen om man vill ha flyscreenen kvar.
Är lite småsugen på s-tripple, tjuvläste därför lite här... Helt off-topic, men dom gånger jag brassar på på exempelvis en tråkig motorvägssträcka så är däcktrycket det sista jag oroar mig över (jag oroar mig istället för, i nämnd ordning; finns det risk att en grävling eller annat vilt springer ut här, alternativt finns det risk att det ligger en död hare mitt i vägen (finns det viltstängsel och är det inte gryning eller skymning)? Är kedjan i i bra skick/rätt spänd? Finns det månne en hastighetskontroll här?Nu har jag fått TPMS monterat, rätt trevligt faktiskt, om än en smula onödigt kanske. Jag kan se aktuellt däcktryck i displayen, samt att en varningslampa börjar lysa i instrumenthuset om däcktrycket sjunker under det normala (punktering alltså), något jag nojat för under hela min mc-tid. Smutt!
Är lite småsugen på s-tripple, tjuvläste därför lite här... Helt off-topic, men dom gånger jag brassar på på exempelvis en tråkig motorvägssträcka så är däcktrycket det sista jag oroar mig över (jag oroar mig istället för, i nämnd ordning; finns det risk att en grävling eller annat vilt springer ut här, alternativt finns det risk att det ligger en död hare mitt i vägen (finns det viltstängsel och är det inte gryning eller skymning)? Är kedjan i i bra skick/rätt spänd? Finns det månne en hastighetskontroll här?
Till frågan; oroar du inte dig själv mer för dessa saker än en pyspunka?
Ptja, laservarnare, radarvarnare och viltvarnare är ju en startJo det gör jag, finns det något tillbehör jag kan köpa till hojen som varnar för det du radar upp? Isåfall springer jag till handlaren nu och beställer.
Ptja, laservarnare, radarvarnare och viltvarnare är ju en start
Ja lite extra säkerhet skadar aldrig, nya s-triple:n har ju ABS, ett krav jag har på en landsväghojFast inte integrerat i färddatorn jue
Nä men allvar, det var därför jag skrev att det är ett kanske onödigt tillbehör. Men det kostade inte massa deg, är rätt användbart och jag tycker lite ballt. Det handlar också om riskminimering och kontroll helt enkelt.
Ja lite extra säkerhet skadar aldrig, nya s-triple:n har ju ABS, ett krav jag har på en landsväghoj
Hallå! Har gjort första 80mils servicen på st3an nu! Enligt triumph så får man inte börja gå upp på högre varv förns efter 160mil, hur ligger det till egentligen, måste man hålla sig runt 6000varv eller kan man börja gå upp? Hur har ni andra gjort??
JAG VILL JU GASA!!
Vet inte vad som är rätt och fel, men jag hämtade ut en demohoj som gått 77 mil, den fick första-servicen då, och jag har kört på som sig bör, dvs utan att hålla mig under några varvtal. Min hoj har inte exploderat än. Om inte annat så har man ju garanti!
Beställ en gasrulle från en Speed Triple, 109kr Triumph original. Standardtrim ;-)
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|