Triumph Street Triple-tråden

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Hoj
En me kåpor fast utan
tack för bilden Dyksigge. :tummenupp

Finns det någon bild när det är monterat kanske :va Det säger inte så mycket när det det är i beståndsdelar.

Blev en beställning igår så jag lägger upp ett par bilder när jag monterat, om du nu orkar vänta en vecka eller två.

Dyksigge

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Hoj
2008 Triumph Street Triple

Finns det någon bild när det är monterat kanske :va Det säger inte så mycket när det det är i beståndsdelar.

Jag har också beställt och tänkte sätta på det med mina orginal pipor till att börja med. Hoppas kunna köpa ett Zard Basso lite senare i vår :D

Vi får se vem som hinner först då :banana

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600

inte på någon street triple ännu , men ändå - en bra uppfattning hur det ser ut tycker jag.

Bifogat

• 3160471_Gfm_1m.jpg
    3160471_Gfm_1m.jpg
    38.6 KB · Visningar: 178
  • 4662156_GFM_2m.jpg
    4662156_GFM_2m.jpg
    40.3 KB · Visningar: 165

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
KTM Duke -04
sådär. då har man hunnit serva och åke en hel del med pärlan i fullt blås..
Några funderingar, Nu när jag åker så tar jag lätt upp den på 3an med koppling på b-hjulet. funderar på att dreva om den lite för att få ner varvet lite på 6an.
Tror ni att det räcker med ett kugg fram för att det ska bli lite lägre varv. eller kommer den bli slö på 4-6an?.
Eller så är jag bara känslig för att det varvar. :va

Ztabil

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
Såld
8 veckor kvar tills min arga lilla baby ser dagens ljus... Så det finns inte mycket annat att göra än och fila på önskelistan å den börjar bli lång:) Har beställt med Arrow men ju mer man läser här desto mer börjar man fundera på Zard Basso. Behöver hjälp att välja!

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
8 veckor kvar tills min arga lilla baby ser dagens ljus... Så det finns inte mycket annat att göra än och fila på önskelistan å den börjar bli lång:) Har beställt med Arrow men ju mer man läser här desto mer börjar man fundera på Zard Basso. Behöver hjälp att välja!

det här kanske räcker för att få dig övertygad :)

http://www.youtube.com/watch?v=zTdq-CP6gT8

M@rtin

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2007
Hoj
Honda Cbr1000rr Fireblade -04, KTM 690 SMC -11
Finns det strypningskit till Speed Triple? Har bara beg.A-kort.

Jag vet att där finns till street triple i alla fall.. För det får jag monterat på min när den kommer om två månader:gnissla .. Men har hört att den är väldigt lätt att ta bort.. Så den åker förmodligen bort rätt snabbt:yoparty
Jag har också bara A begränsad..

nikanor

buell kanske
Gick med
25 Oct 2007
Hoj
Buell xb12scg -09
service

hej jag her en ganska irellevant fråga men jag undrar vad ni har betalat för 100 mila servicen?

ni som har arrow system har ni även sportluftfilter, och har ni mappat om era hojjar? vad för mappning kör ni med? kör ni med trajjas org map?

läste lite tidigare i tråden om tuneboy.. värkar vara rätt bra skit.. + att det fins fördiga mappar att ta hem till arrow systemen... ingen som funderat på att handla tuneboy?

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
KTM Duke -04
hej jag her en ganska irellevant fråga men jag undrar vad ni har betalat för 100 mila servicen?

ni som har arrow system har ni även sportluftfilter, och har ni mappat om era hojjar? vad för mappning kör ni med? kör ni med trajjas org map?

läste lite tidigare i tråden om tuneboy.. värkar vara rätt bra skit.. + att det fins fördiga mappar att ta hem till arrow systemen... ingen som funderat på att handla tuneboy?

Betalade 1400 tror jag för min första service. min är mapapd med triumphs egna mapp för arrow 3-1 system.
Fanns lite jämförelser på triumph675.net med dom olika mapparna och sen mappat med tuneboy,

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
Jag är ingen raketforskare men du verkar inte vara helt opartisk:tummenupp
Men ja, det räcker bra långt.

Jag omformulerar frågan: Vad är skillnaden mellan Arrow och Zard förutom att Zard ser aningen vassare ut?

nä, kanske inte helt opartisk ;-)
ljudet är lite mulligare på zard , prisbilden är ungefär densamma. zard har bara helsystem till street triplen när det gäller basson , på pentan(det som är högt draget) finns bara slip-on. vet inte hur det är med arrowen men tror det är samma där. effektmässigt tror jag de är likvärdiga, så i slutändan är det nog bara en smaksak vad gäller ljud o form...

callekula

Medlem
Gick med
31 Mar 2006
Hoj
beslutsångest
Jag vet att där finns till street triple i alla fall.. För det får jag monterat på min när den kommer om två månader:gnissla .. Men har hört att den är väldigt lätt att ta bort.. Så den åker förmodligen bort rätt snabbt:yoparty
Jag har också bara A begränsad..

Allright. Får ta och ringa till någon återförsäljare till Triumph och fråga. Street Triple är väl iofs mer anpassad för oss som inte är gamla nog :p

Ztabil

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
Såld
nä, kanske inte helt opartisk ;-)
ljudet är lite mulligare på zard , prisbilden är ungefär densamma. zard har bara helsystem till street triplen när det gäller basson , på pentan(det som är högt draget) finns bara slip-on. vet inte hur det är med arrowen men tror det är samma där. effektmässigt tror jag de är likvärdiga, så i slutändan är det nog bara en smaksak vad gäller ljud o form...

Lutar nog åt Zard ändå. Mulligt e bra...

M@rtin

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2007
Hoj
Honda Cbr1000rr Fireblade -04, KTM 690 SMC -11
Nu när man väntar på sin gröna ST som kommer i slutet av juni:huvet
Vilket känns som en evighet..
Och suget efter hojen blir ju inte mindre nu när alla andra hojåkare plockar fram sina hojar och kör i det fina vårvädret..

Så vore det lite trevligt med lite bilder på era ST:s.. Så suget blir ännu större... om det nu går att bli större:gnissla

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
KTM Duke -04
Nu när man väntar på sin gröna ST som kommer i slutet av juni:huvet
Vilket känns som en evighet..
Och suget efter hojen blir ju inte mindre nu när alla andra hojåkare plockar fram sina hojar och kör i det fina vårvädret..

Så vore det lite trevligt med lite bilder på era ST:s.. Så suget blir ännu större... om det nu går att bli större:gnissla

En bild på min gamla häck.

Bifogat

• foto042_1198742100.jpg
    foto042_1198742100.jpg
    72 KB · Visningar: 164
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...