Vet att det är tidigt men man börjar bli bra jevla vårsugen!
Får väl se fram emot Mc mässan först! Skall bli kul och kolla lite...
Amen på den! Sedan man tog A-kortet har vintern blivit ett enda långt själsligt lidande...
Jag söker en flyscreen och en bellypan till min 2010-modell. Behöver inte vara i prima skick eftersom de ska lackas ändå. Någon som råkar ha?![]()
Jag har en Race-bellypan från UK Race Support, komplett med fästen. Intressant?
Då har man blivit triple ägare igen! Hämtar en 2015 str nu i februari![]()
Bor i HelsingborgVar i Skåne bor du Bjork3n? Hade varit nice med en STR-runda till våren![]()
Konstigt att Triumph har ventilkoll/justering varje 2000 mil på sin Street Triple när Yamaha lyckas ha 4000 mil mellan varje koll/justering på MT-09?
Men de behöver vanligtvis inte justeras efter 2000 mil...![]()
Men det kostar extra hos verkstaden bara för att öppna upp och kolla. Känns som en onödig utgift som man slipper hos Yamaha.
Tycker man det är onödigt kan man göra som med styrlagren som ska smörjas, låta bli att göra det...
Vill man ha garanti kvar så måste man följa serviceschemat och kolla, vilket kostar onödiga pengar. Konkurrenter klarar ju 4000 mil så...![]()
Är styrlager så nödvändigt att smörja egentligen? Min mek säger att dom i regel inte gör det och gjorde det inte heller på min vid 2000 mil när det skulle göras enligt boken. Garantin är visserligen över på min, kanske har med saken att göra med iofs..Konkurrenter smörjer inte styrlager vid 4 000 mil!![]()
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |