Triumph Street Triple-tråden

NeonPlasma

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2008
Hoj
Striple -09
n00bvarning...

Jag undrar om ni andra med den vanliga ST3an har ändrat era fjädringsinställningar?
Jag känner att den inte jobbar optimalt bak, lite väl stötig vid aktiv körning.
Själv väger jag cirka 90kg fullklädd.

Och så har jag problem med att framgaffeln bottnar (!!!) ibland vid snabb fart över knutig väg... Men det kan man ju inte ställa in så får kanske köpa en hårdare fjäder. Har ni något att rekommendera?

Bytte bakdämpare till Dytonans och fick hjälp att hälla i lite mer olja i framgaffeln. Det blev otrolig skillnad i possitiv bemärkelse.

Last edited:

Smygarn76

Medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
Speed Triple
Som jag skratade när du hyvlade bakdäck!:Bugar
Gäller ju att passapå nu att köra så abstinensen inte blir allt för jobbig i vinter!
Jag är på när som då vädret vill! Tack för i går boys!
Robban

Då jag stod bakom "hyvlarn" så skrattade jag tills jag kände hur jag började sprayas av svart kletigt gummi.......
Men jäkligt ball var det, fast jag vete fasen om den där krokiga vägen som man läst så mkt om som vi körde på var så oerhört kul, bulten är bra mkt bättre känns det som....

Välkommen hit! Klart som korvspad att du ska med och gasa lite med några likasinnade...samt en göteborgare :tummenupp

//Magnus

Jepp, och den Göteborgaren ska du vara jävligt ödmjuk emot, såg nämligen ut som en mjukglass doppad i lakritsströssel efter din däckmassakering i Onsdags ....:D

Last edited:

Tazmania

Medlem
Gick med
8 Feb 2005
Hoj
KTM 690 smc r 2020
Hej alla street triple fantaster.........:tummenupp jag är inne på att inhandla en street triple, och nu undrar jag om de senaste års modellerna vad är det som skiljer dess emellan.. har de gjort några förändringar på 08,09 och den senaste 2010 års modell??? och har de några sjukdommar dessa maskiner.??
hälsningar från en motard ägare som vill sadla om:tummenupp

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
KTM Duke -04
Hej alla street triple fantaster.........:tummenupp jag är inne på att inhandla en street triple, och nu undrar jag om de senaste års modellerna vad är det som skiljer dess emellan.. har de gjort några förändringar på 08,09 och den senaste 2010 års modell??? och har de några sjukdommar dessa maskiner.??
hälsningar från en motard ägare som vill sadla om:tummenupp

Enda skillnaden är ju att R varianten med sjusterbar fjädring osv kom förra året :p.. annars får du en sån där rackare som jag har billigt :tummenupp. Men inte fan ska vi ha likadana cyklar en gång till hehe :D

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
hojlös
Då lämnar jag in handuken för den här gången i detta forumet. Idag satte min hoj kurs upp till Umeå för ny ägare och nytt hem. Hoppas alla haft en lika rolig sommar som mig om inte roligare :)

Tazmania

Medlem
Gick med
8 Feb 2005
Hoj
KTM 690 smc r 2020
Enda skillnaden är ju att R varianten med sjusterbar fjädring osv kom förra året :p.. annars får du en sån där rackare som jag har billigt :tummenupp. Men inte fan ska vi ha likadana cyklar en gång till hehe :D

det blir nog så....men jag ska ha ett annat avgassystem...:yoparty

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Jag skulle faktiskt vilja slå ett slag för Street Triple R

När jag köpte min STR3a i våras förstod jag inte varför jag skulle vilja ha justerbar fjädring men efter 6 månader med hojen känner jag att dämpning både fram och bak är hojens svagaste punkt. Att fixa detta med eftermarknadsdelar kostar åtskilliga tusenlappar. Hade jag vetat då vad jag vet nu hade jag absolut tagit R:en. Man får mycket lull för de tusenlapparna extra de kostar.
Sen är ju iofs den matta lacken R har lite sämre i hållbarhet.... Men hojar är till för att slitas ;)

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Jag skulle faktiskt vilja slå ett slag för Street Triple R

När jag köpte min STR3a i våras förstod jag inte varför jag skulle vilja ha justerbar fjädring men efter 6 månader med hojen känner jag att dämpning både fram och bak är hojens svagaste punkt. Att fixa detta med eftermarknadsdelar kostar åtskilliga tusenlappar. Hade jag vetat då vad jag vet nu hade jag absolut tagit R:en. Man får mycket lull för de tusenlapparna extra de kostar.
Sen är ju iofs den matta lacken R har lite sämre i hållbarhet.... Men hojar är till för att slitas ;)

Ja färgen är en av anledningarna till att det inte blev en R.... sen tänkte jag att.. ja va fan jag ska ju inte piska bana.. de går säkert bra!
Men nu när jag går ner närmre 35kg i vikt är det en satans skillnad!

Men som du säger så är fjädringen sur.. tänkte häva i lite tjockare olja i vinter... får se om jag hittar nån snäll en som kan hjälpa mig :tummenupp

Zam_Zap

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
2010, Triumph Street Triple R
Klarade kortet idag så nu blir det hojköp.
Var och kikade på en Street triple R som de ska ha 90 000:- för. Gått 100mil.
Frågan är det ett bra pris? Att jag kanske inte kan få ner priset kan jag ta, men funderar på om de kan slänga med en hjälm samt handskar kanske? Hjälmen kostar 2500:-, nedsatt nästan en 1000:- samt handskar för lite över tusenlappen.

Några ideér hur jag kan försöka att göra mitt livs affär? (=

Henrikzzon

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
honda nsr 125-00 Yamaha YZF r-125-08 Triumph street triple R-09
Någon som har förslag på tankpad till den gråa R:en.? :/

Blev en street R föresten som 25 kw :) yeeah! hämtas denna vecka någon gång !

Smygarn76

Medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
Speed Triple
Sista åkning

Hey Gubbs, ska vi dra ihop och köra en sista åkning innan hojjarna börjar hitta in i garage osv ?

Helgen kanske ??

//Hasse

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM