Triumph Street Triple-tråden

Gick med
17 May 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple 995i ´02
Hej Traja ägare!

Har precis gått över till Engelskt åk ochinnan jag börjar lira upp den på slangen så köpte jag kraschpuckar utav märket Puigi.

Har ni monterade CP och i sådant fall kanske bild vart ni moterade den. Vissa säger motorfäste, andra ram, svårt att hitta tydliga bilder..
Önskar gärna lite hjälp om det kan ges.

Väl möt folks!

Hoj det handlar om är en 955i från 2002
 

Onestep

OneStep
Gick med
17 Jun 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
2005, Triumph Speed Triple; 2000 Honda VTR 1000 SP1; 1985 Suzuki GSX-R StreetFighter
Zard Helsystem eller Slip-on??

Hej :tummenupp
Jag sitter här efter en operation och planerar för vinterens projekt, da jag inte får köra mc för till våren.
Har förälskat mig i en Zard, men kann inte bestämma mig om jag skal köpa en slip-on eller ett helsystem? Jag vill att inte larmar åt H.... till men lite sound våre kul!:yoparty

Någon som har erfaringer ni vill dela med av?

Mvh
Danskjävlen
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Hej :tummenupp
Jag sitter här efter en operation och planerar för vinterens projekt, da jag inte får köra mc för till våren.
Har förälskat mig i en Zard, men kann inte bestämma mig om jag skal köpa en slip-on eller ett helsystem? Jag vill att inte larmar åt H.... till men lite sound våre kul!:yoparty

Någon som har erfaringer ni vill dela med av?

Mvh
Danskjävlen

helsystem om du ska ha det låga Basso med det tyngsta ljudet, Basso finns inte som slip-on . Det höga Penta finns bara som slip-on..
aha , såg nu att du har en Speed o inte en Street.. då finns bara Basso - men både som helsystem o Slip-on..
 
Last edited:

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Jag gästspelar lite i den här tråden eftersom jag är ute på jakt efter en ny hoj till nästa säsong. Den här säsongen har jag kört runt på en er6:a och är sugen på att gå upp ett snäpp. :)

Under semester provkörde jag Honda's CB1000R och Kawa's Z1000. Där vann nog CB1000R matchen, men sen handlar ju inte allt om kubik och hästar utan även om hanterbarhet, körkänsla, ekonomi med mera. Så nu senast har jag tittat på Street Triple R.

R:en verkar ju styra upp den enda svaga länken på Streeten, fjädringen. I övrigt kan jag bara läsa mig till positiva omdömen gällande motor, chassi, bromsar osv.

Hur trivs ni med era maskiner och är det någon som har haft eller kunnat jämföra den mot låt säga en naken 1000cc? Jag är inte ute efter att ligga och pressa i höga hastigheter, däremot blir det en del bankörningar.

Vilket bolag har billigaste försäkringen på Street Triplen?
Bilsport&MC ska ha 8785 kr/hel/hel (jag är 31)

/Rotor
 

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Jag gästspelar lite i den här tråden eftersom jag är ute på jakt efter en ny hoj till nästa säsong. Den här säsongen har jag kört runt på en er6:a och är sugen på att gå upp ett snäpp. :)

Under semester provkörde jag Honda's CB1000R och Kawa's Z1000. Där vann nog CB1000R matchen, men sen handlar ju inte allt om kubik och hästar utan även om hanterbarhet, körkänsla, ekonomi med mera. Så nu senast har jag tittat på Street Triple R.

R:en verkar ju styra upp den enda svaga länken på Streeten, fjädringen. I övrigt kan jag bara läsa mig till positiva omdömen gällande motor, chassi, bromsar osv.

Hur trivs ni med era maskiner och är det någon som har haft eller kunnat jämföra den mot låt säga en naken 1000cc? Jag är inte ute efter att ligga och pressa i höga hastigheter, däremot blir det en del bankörningar.

Vilket bolag har billigaste försäkringen på Street Triplen?
Bilsport&MC ska ha 8785 kr/hel/hel (jag är 31)

/Rotor

Mycket klokt val av uppgradering ;)

Kör en SMR 990 själv, och sambon har en R och jag har iiiiiinga problem med att ta ut den på en sväng istället för min egen. Det är verkligen en kalashoj! Vann förresten ett test i MCN mot en SuperDuke, B-King, Speed Triple...och en en till som jag har glömt ;)

Dä ä bah å kjöp!
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Jag gästspelar lite i den här tråden eftersom jag är ute på jakt efter en ny hoj till nästa säsong. Den här säsongen har jag kört runt på en er6:a och är sugen på att gå upp ett snäpp. :)

Under semester provkörde jag Honda's CB1000R och Kawa's Z1000. Där vann nog CB1000R matchen, men sen handlar ju inte allt om kubik och hästar utan även om hanterbarhet, körkänsla, ekonomi med mera. Så nu senast har jag tittat på Street Triple R.

R:en verkar ju styra upp den enda svaga länken på Streeten, fjädringen. I övrigt kan jag bara läsa mig till positiva omdömen gällande motor, chassi, bromsar osv.

Hur trivs ni med era maskiner och är det någon som har haft eller kunnat jämföra den mot låt säga en naken 1000cc? Jag är inte ute efter att ligga och pressa i höga hastigheter, däremot blir det en del bankörningar.

Vilket bolag har billigaste försäkringen på Street Triplen?
Bilsport&MC ska ha 8785 kr/hel/hel (jag är 31)

/Rotor

Triumphs egen försäkring hos If kostar inte många kronor.. har för mig att det var en bit under 4000..
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Vilket bolag har billigaste försäkringen på Street Triplen?
Bilsport&MC ska ha 8785 kr/hel/hel (jag är 31)

/Rotor

Kolla Triumph försäkring i samarbete med If. Jag fick bättre pris hos de än Bilsport-MC. Dessutom har de sistnämnda höjt premien på Street Triple till strax över 12000 kr/år hel/hel (35 år, trafikzon 1), vilket är det du får betala för en Daytona 675 hos If.

De verkar ha fattat att 675:eek:rna är lite mer potenta än motsvarande 600:eek:r .
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Ja, då har man precis varit och provkört Street Triple R. Drog direkt efter jobbet; lika bra att passa på. Besviken? Nä, jäklar vad rolig den var att köra. :tummenupp Motor var riktigt trevlig. Bromsar och fjädring upplevde jag som ljusåret bättre än Er6:an (som jag efteråt kuskade hem på).

Ni som har Triple R:en, vet ni någon siffra på vad 3-till-1-Arrowsystemet med mappning ger i extra Hh och Nm?

Ja nu blev man lite sugen... :Bugar
 

Bifogat

  • IMG_1372_800px.jpg
    IMG_1372_800px.jpg
    147.6 KB · Visningar: 235

Zam_Zap

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Dalarna
Hoj
2010, Triumph Street Triple R
Tog kortet i onsdags så idag blev det att kika lite på hoj.
Slutade med en Street Triple R med 100mil på mätaren. Riktigt skön och smidig att köra måste jag säga.
 

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Ja, då har man precis varit och provkört Street Triple R. Drog direkt efter jobbet; lika bra att passa på. Besviken? Nä, jäklar vad rolig den var att köra. :tummenupp Motor var riktigt trevlig. Bromsar och fjädring upplevde jag som ljusåret bättre än Er6:an (som jag efteråt kuskade hem på).

Ni som har Triple R:en, vet ni någon siffra på vad 3-till-1-Arrowsystemet med mappning ger i extra Hh och Nm?

Ja nu blev man lite sugen... :Bugar

Stället matchar ju, det är ett tecken :tummenupp

Är det Sulas demomaskin det där? Den har jag isåfall oxå kört ;)
 

Henrikzzon

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2008
Ort
oskarshamn
Hoj
honda nsr 125-00 Yamaha YZF r-125-08 Triumph street triple R-09
Hej,
undrar om det är någon som har testat att montera speed triplens screen på streeten? har sett på några bilder dock, men undrar om man måste fixa nya fästen osv.?
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Hej, två korta frågor till er :)

1. Är det någon som vet vad servicearna på Street Triplen kostar?
Läste att det är 1000-mils-intervaller.

2. Tankar ni 98 oktan i era maskiner?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top