Någon som har erfarenhet av Bridgestone s20 evo på Street triple r 2010? Dags att byta klibba bak... Dår detta för 1986 kr + 600 kr montering. Kärlek?
Låter dyrt... tyckte jag såg det däcket för 1270 på däckonline? Med risk för att jag kommer ihåg fel så har jag för mig att Michelin PP3 och Metzler M7 rr vann några tester jag läste. Det först nämnda lite vassare vid regn, det andra på torrt. Jag körde PP3 och var nöjd. På bana har jag även kört Pirelli Supercorsa SP, svinbra men överflödigt på gata tycker jag. My 50 cents...
Jag har kört på båda Pirellis som följde med då hojen var ny och på Metzeler M7 rr och för min del så blir det Metzeler igen. Dom känns betydligt stabilare i regn är Pirelli. Satt leende innanför hjälmen på Arlanda TT och körde en SMC-kurs när det regnade och jag bromsade förbi och sen drog förbi sporthojarna som var betydligt försiktigare....... Dom hade förmodligen däck som lämpade sig betydligt bättre på torr bana än en blöt.
Summa Summarum = supernöjd. Dom finns till bra pris på mcdackonline, nordendäck mm.
Hej,
Hur hade ni resonerat? Har en Str R 15 med ungefär 400 mil på mätaren. Den servades senast 1706, vid 270 mil eller så, en årsservice där det mest verkade vara ockulär besiktning av hojen utöver olja och filter så klart. Jag köpte hojen sent på säsongen och nu har den gått drygt 400 mil. Ska jag:
1. Lämna in den för att göra en ny årsservice och betala rätt mycket pengar för detta i utbyte mot stämpeln då.
2. Byta olja och filter själv vilket jag klarar av.
3. Strunta i det och köra denna säsongen för att till hösten, innan vinterförvaring, serva själv alternativt då lämna in den.
Lutar lite åt 3 - kan verkligen oljan bli så dålig av ha stått från oktober till nu? MCn har stått i ett garage i omkring 5 plusgrader eller så hela vintern. Vad säger expertisen?
/Robert
Hej,
Hur hade ni resonerat? Har en Str R 15 med ungefär 400 mil på mätaren. Den servades senast 1706, vid 270 mil eller så, en årsservice där det mest verkade vara ockulär besiktning av hojen utöver olja och filter så klart. Jag köpte hojen sent på säsongen och nu har den gått drygt 400 mil. Ska jag:
1. Lämna in den för att göra en ny årsservice och betala rätt mycket pengar för detta i utbyte mot stämpeln då.
2. Byta olja och filter själv vilket jag klarar av.
3. Strunta i det och köra denna säsongen för att till hösten, innan vinterförvaring, serva själv alternativt då lämna in den.
Lutar lite åt 3 - kan verkligen oljan bli så dålig av ha stått från oktober till nu? MCn har stått i ett garage i omkring 5 plusgrader eller så hela vintern. Vad säger expertisen?
/Robert
Vari ligger det rejsiga med en annan än originalet? Jag kör utan originalet för den är smutsig.
En glad nybliven ägare till en street'n här!
Fick hädiska små runda bar-end speglar som man ser inget i. Och även trotts att jag avgudar triumphs original bar-end speglar, de kostar alldeles för mycket för min plånbok. Finns det något alternativ någon kan rekommendera, helst med liknande utseende för en billigare peng.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |