CRF_Niklas
Ny medlem
Var bor du? Har en svarta original som suttit på 130mil till salu
Var bor du? Har en svarta original som suttit på 130mil till salu
Nej Triumph original tillbehör bar end mirrors svarta.
Vad hade du tänkt att ta för dom? Jag kan vara intresserad!
CRF_Niklas skrev:Dom har suttit på sedan september ifjol när jag köpte hojen och jag körde in hojen med dom på under oktober sen har den stått i varmgarage och nu i år har jag haft ute den på 2 turer sen har den stått i mitt garage sen dess. tänker pris 50% av nypris dvs köp 2 betala för en. Har kvittot på speglarna någonstans minns ej exakt vad jag betalade då dom var med i samband med köpet av hojen med massa andra tillbehör som jag köpte samtidigt. Anledningen till att jag säljer är att jag ej lyckas justera in dom som jag vill ha dom utan att dom tar i mina händer eller att sikten döljs av mina breda axlar / armar. så skall prova något annat tänkte jag.
Ni som installerat quickshifter från shiftingcontrol, hur smidigt växlar den tycker ni? Ibland fungerar den ypperligt, men oftast rycker hojen till vid växling. Har kanske med vana att göra men tänker att jag missat på någon mm vid inställning. Har ingen tidigare erfarenhet från detta så därför jag undrar
Inget svar på din fråga men var köpte du den?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Känns att lite bilder skulle inte skada denna tråden.
Fantastisk maskin! Hämtade den för ett par dagar sen, och körde runt 50 mil redan första dagen(inte mycket val man hade om man bor 50 mil från f.d. ägare). Matt svart ser riktigt fint ut. Med lite finesser som quickshifter och underbart ljud från SC den känns som en våt dröm. Riktigt roligt leksak. Som nämnd tidigare, speglar är inte riktigt för mig, ser inget i de och måste vrida extra med huvudet, men det kommer att ändras så småningom.
Nu när jag tänker på den, borde nog ha tvättat henne först...
Fick du ngn ordning på den? Köpte också en och har installerat den ikväll. Hann dock inte provköra. Det jag höll på med längst var mätningen - 203.5 mm är inte helt smidigt att få helt exakt med en tumstock... Kan det verkligen vara så petnoga?!
Det funkar, det gör det. Men tycker inte att det går lika smidigt som många filmer jag kollat på tuben, tänkte om det är att jag inte fått det exakt på mm (med tumstock) eller om det bara är min oerfarenhet av att använda den
Tycker t ex 5:an smiter i lätt utan större "ryck" eller vad man ska säga. I övrigt gick monteringen bra, inga konstigheter. Har du hunnit testa din ännu Rob ?
Japp, drog en sväng och allt verkar ok även om en viss ryckighet märktes vid ganska låga varv. Men jag tror man måste vara mer bestämd även vid lägre farter/varv. Tyckte det blev bättre mot slutet. Sedan tycker jag det var skönt att man kunde växla vanligt också när man kände för det. Min undran, precis som din, är väl hur man vet om man monterat rätt?
Tyvärr fick jag ett annat mindre roligt problem, motorlampan lyser. Jag kan bara koppla detta till inkopplingen av QS. Cykeln verkar gå ok. Inget du sett?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |