MickeZX7R
Posör
- Som typ en...CBR 1000F.Det kunde vara värre, exempelvis en rak fyra!!!
- Som typ en...CBR 1000F.Det kunde vara värre, exempelvis en rak fyra!!!
Nu är jag inte en älskare av radfyror men nedan kan man höra skillnaden. Tycker du att radfyran låter värre så har vi olika smak.Det kunde vara värre, exempelvis en rak fyra!!!
JA! Det blir ju instant tyskröv när de är korta också.Bakdelen är intressant ur ett designperspektiv tycker jag. Jag gillar inte korta bakdelar. Förstår att den inte behöver vara längre men var går gränsen mellan funktion och utseende? Tycker det ser skumt ut med en förare på också. Lär sticka ut en stänkskärm/skylthållare på en lång arm som de flesta plockar bort och monterar en mindre. Båda alternativen passar dåligt in i designens helhet och jag tycker att en hoj ska ha en helhet från början.
Att kunna skjutsa en passagerare skulle motivera en längre bakdel men här verkar det bara vara en förare som får ha en utstickande stänkskärm för att undvika skvätt på ryggen alltså. Känns lite som en genväg när man inte tar hänsyn till skylthållaren eller ens har med den i designen. Samma med blinkers och backspeglar även om skylhållaren känns som det som påverkar helheten mest.
2 bilder för jämförelse.
Den går ju inte att sälja...- Som typ en...CBR 1000F.
Här får du både sämre och tystnad!Den går ju inte att sälja...
Dessutom låter den sämre än tystnad.
Det är ju knappast så att bakdelen förhindrar stänk, om det det inte ska vara en heltäckande bakskärm a la BMW från sjuttiotalet. Har iaf aldrig gått fri från stänk på någon av mina hojar.Stänkskärm, eller snarare nåt som förhindrar att skita ner rygg och hjälm? Estetiskt är det precis som med moderna transformerbilar, kantiga spretiga former som gör ont i ögonen.
På elbilar är det ju ungefär halva räckvidden när man kör inspirerat vs transport. Antar att nån ingenjör kan förklara energidynamiken, jag konstaterar bara att det är få teslor i omkörningsfilen trots alla hestar under huvenNågot som skulle vara intressant att veta är hur lång räckvidden är när man kör ”på riktigt” och nyttjar effekten.
Det verkar i intervjun i 44teeth-klippet som att Triumph fattat att det inte går att sälja en el-nakenhoj i Speed/Street Triple-segmentet för annat pris än de kostar nu. Jag gissar på att de siktar på £16-18000. En ny Speed RS börjar på £15.100 i UK.Jag gissar på ett pris närmare 350 000.
En LiveWire kostar väl 360 000 ifall jag minns rätt.
Haha ja på min gammelmerca med V8, får jag soppalampan att lysa vid inspirerande körning efter 35 mil på full tank. 90-literstanken som var en option är jag glad att första ägaren beställde.Luftmotståndet ökar med farten, så enkelt är det...
Min R1200GSA drar ungefär dubbelt så mycket i 180 km/h som den gör i 90 km/h, då blir det ingen imponerande räckvidd trots stor tank.
En Ferrariägare berättade att hans F8 drar ungefär 8 liter per mil när han kör järnet. 78 liters tank ger då cirka 9 mils räckvidd.
Man kommer inte runt fysiken...
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |