Triumph Thruxton-tråden

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Jag kör en Bonneville T100 men räknar med att vara välkommen ändå. Hojen e nästan original, bytt ljuddämpare har förre ägarn gjort.
Välkommen i "flocken"! :) Hoppas att du hinner köra liite till innan det blir för kallt. Var själv ute en sväng i kväll. Småkallt men vackert!

Bifogat

• DSC00069.jpg
    DSC00069.jpg
    248.2 KB · Visningar: 103

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Välkommen i "flocken"! :) Hoppas att du hinner köra liite till innan det blir för kallt. Var själv ute en sväng i kväll. Småkallt men vackert!

Fick en gåvodag idag och passade på att köra 30+ mil. Det var underbart men det sliter på hojen. :D

hamre0

Customvägrare
Gick med
31 Aug 2010
Hoj
Street Triple 08+ Kymco KXR
En får tacke för välkommnandet. :hojsmilie
Jag kör året runt, om det inte är för mycket snö. Men på vintern brukar jag ta offroadarn. Trajan om det är en torr fin vägbana.
Va med ett gäng och körde Brudåsvägen i Dalsland för ett par veckor sen. Fan en sån go väg. Men då fick jag nöja mej med lånehojen ER6F.

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Gött att se att det dyker upp lite mer trajor här på bästkusten:D
Det bådar gott till våren när vi skall ut och åka. Det kommer låååta fint.

Nu blev jag lite avudsjuk på er som kan ut o köra lite såhär på hösten...
Min står upp pallad utan hjul, men det blir nog fint när dom kommer tillbaka på hojen.:banana

hs01jowe

Rocker
Gick med
8 Feb 2005
Hoj
Triumph Bonneville T100 Såld 2014
Hallå boys! Vilka är på en solig höstsväng inom sthlm/uppsala området på någon fin höstkväll?

Vore helgrymt med en sista seriös tur innan vädergudarna anfaller för säsongen.. Jag kan alla lördag/söndagskvällar, tidigast 17.00 :yoparty

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Hallå boys! Vilka är på en solig höstsväng inom sthlm/uppsala området på någon fin höstkväll?

Vore helgrymt med en sista seriös tur innan vädergudarna anfaller för säsongen.. Jag kan alla lördag/söndagskvällar, tidigast 17.00 :yoparty

Jag är på på söndag om det blir fint! :) Kan ej innan dess.

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Liten kort tur idag, 8-9 mil ungefär, för att kolla så allt funkar som det ska inför morgondagens sista bandag på Anderstorp. Bra väder ska det ju bli.
Sen blir det att ställa in hojen, skruva av toppen och skicka iväg den för portning och diverse andra modifieringar. Känner mig som en 5-åring som väntar på godis, ha ha ha!!

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Liten kort tur idag, 8-9 mil ungefär, för att kolla så allt funkar som det ska inför morgondagens sista bandag på Anderstorp. Bra väder ska det ju bli.
Sen blir det att ställa in hojen, skruva av toppen och skicka iväg den för portning och diverse andra modifieringar. Känner mig som en 5-åring som väntar på godis, ha ha ha!!

Javisst är det härligt att aldrig bli riktigt vuxen!:tummenupp
Du får återkomma med presentation av resultatet.

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Hojar ni något så här års? Eller är det så att hösten är här på allvar? (=säsongsslut)

Slänger in ett foto från gårdagens tur, efter att jag var hos Johans MC och reafyndade ett par vattentäta handskar:

Bifogat

• DSC00006.jpg
    DSC00006.jpg
    234.5 KB · Visningar: 99

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Hojar ni något så här års? Eller är det så att hösten är här på allvar? (=säsongsslut)

Slänger in ett foto från gårdagens tur, efter att jag var hos Johans MC och reafyndade ett par vattentäta handskar:

Tjusig bild!

Jag försöker nog utnyttja fina dagar för att köra oktober ut. Sen blir det vinterservice och puts vecka 44 och då får det nog bli exceptionellt bra väder om jag ska köra efter det.

Vecka 44 kommer jag också att bestämma mig för om jag ska göra något större med hojarna denna vinter. Fast det blir nog inte så mycket. Kanske byta ut lite fula skruv, fixa förlängda skruv till sadeln och lite annat småpyssel.

Jag har hittat Jofamaväskorna på Lelles. Finns de att köpa på närmare håll?

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Jag kör en Bonneville T100 men räknar med att vara välkommen ändå. Hojen e nästan original, bytt ljuddämpare har förre ägarn gjort.
Men den står på verkstan sen en och halv månad, de va obalans i hojen. Från 70-100 km/h skaka den som "fan", över 100 så märktes inget. Dom har kommit på att ett lager i svingen va glapp. hoppas det hjälper. Dom har bytt styrlager, provat med nya däck och fälgar, inget har hjälpt hittills.

Det förklarar varför föregående ägare till din hoj envisades med att alltid hålla 80 km/h, jag trodde det berodde på skit bakom styret :D men då fanns det ju en teknisk förklaring.

Men klart, han köpte en Harry Parkingsson efteråt så nog spelade ägaren en viss roll:rofl

Last edited:

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat

Riktigt fina:tummenupp.
Är det någon som vet var man kan hitta en sådan framskärm med tillhörande fäste?
Jag behöver det nu när fram hjulet blir 17"
Så gott att det börjar bli kalt ute, så man slipper känna att man vill ut o köra. nu är det skruva o putts som gäller hela långa vintern...:yoparty

ahoff

Biker
Gick med
25 Feb 2010
Hoj
H-D Electra -78, Triumph Thruxton -05, BMW R1200GS -17
Koppling

Var ute på en ev sista 50-mila sväng i höstsolen igår. Märkte då att maskinen börjat slira på kopplingen. 2 400 mil på mätaren. Vad gör man. Byter fjädrar, lameller eller både och?

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Riktigt fina:tummenupp.
Är det någon som vet var man kan hitta en sådan framskärm med tillhörande fäste?
Jag behöver det nu när fram hjulet blir 17"
Så gott att det börjar bli kalt ute, så man slipper känna att man vill ut o köra. nu är det skruva o putts som gäller hela långa vintern...:yoparty

Det är en MAS skärm som du kan köpa från Gallimoto, Classicbikeraisch eller Nccr.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...