Triumph Thruxton-tråden

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jag fattar! :giggle:

Men spännande att höra hur det gick sen. Är den skarpa versionen i PLA eller ABS eller kanske något annat material?

Jag är också spännd på att se vilket resultat locket ger om det blir kännbart med rövdyno men som sagt lär minst ta en månad till om det blir en normal vår.

Den är nya delen är också utskriven i PLA, kompisens skrivare klarar inte ABS. Tycker det borde funka med PLA men jag funderar på att borra ur hålen och svarva till och montra mässingbussningar i hålen så att skruvarna inte kan kompirmera plasten.

Ser att det verkar finnas utskrivna lock i ABS på eBay för en dryg tre hundring, misstänker starkt att det det är locket jag fått utskrivet https://www.ebay.com/itm/166776070883

Blir väl runt en tredje del av priset eller mer mot att köpa aluminium locket från Ultimate Twin Performance https://ultimatetwinperformance.co.uk/product/ttp-breathe-airbox-intake-cover/
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Är väl knappast kul att leva på en lön och sen har vi flackat runt Norr och Västerbotten nästa varje helg på skyttetävlingar men detta har gjort att jag håller igen ekonomiskt så det blir inte nån Maxxecu till Hondan i vinter men då är det ju bra att passa på att fixa saker som bara tar tid och inte kostar och det finns såna saker att göra med.

Idag tog jag tag och flyttade geldynan på Thruxtonen, den hamnade för lång bak då jag monterade den och hamnade helt fel om jag har på Lindstrands väskan på hojen.

Har lagt i en bit av hårt skum som jag fått av en som håller på med bilsäten till gammelbilar i hålet som blev så det borde funka, har annars en till helt ny sadel som jag köpte billigt då jag gjorde första inlägget av geldynan att använda för kortkörning om sadeln skulle bli jäkligt ful och "sätta sig" efter ett tag . Är röven som jag har problem med vid långkörning på Thruxtonen när man kommer upp i över 50 mil på en dag gillar jag inte sadeln men hoppas att den nu ska bli lite bättre med geldynan på rätt ställe.

Dock är jag jäkligt sugen på att riva av original stoppningen från stommen och sen forma fram en egen sadel med eget överdrag men då jag vill ha kvar knölen bak blir det en dålig sadel att ha geldynan i för den knölen skulle bara vara ivägen för packväskan. I sånt fall skulle det vara att göra en ny sadel och gjuta en egen avtagbar kuts men det blir då inte närmaste åren.

20250329_170940.jpg20250329_175419.jpg
 
Nyheter
Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Custom Motor Show 2025

Vårens stora event, som kic...

Nytt körkortsdirektiv som på gång

EU förväntas inom kort fatt...

2025 års Distinguished Gentlemans Ride körs 18 maj

Söndag 18 maj är det dags f...

Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!

Upplev drömlika Gotland Rin...

Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Top