Triumph Thruxton-tråden

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jag skulle ju kunna dra in original mappen då jag byter dämparna för besitnkngen men det är ju lite pill med det och mappa om den.

Frågan är ju hur hojen går, är ju inte så kul att åka 20 mil med en hoj som går som hej kom och hjälp.
 

ahoff

Biker
Gick med
25 Feb 2010
Ort
Örskogen, Vansbro
Hoj
H-D Electra -78, Triumph Thruxton -05, BMW R1200GS -17
Besikta du med TOR. Har funkat varje gång för mig. Senast beslutade jag med BC Predators, som låter bra mycket mer än TOR, utan problem.

Skickat från min Z2 Plus via Tapatalk
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Ja men det känns ju dumt att chansa och riskera att få åka 20 mil igen, har väl max 10 min att byta dämparna.

Om man mappar om så behöver man väl inte backa upp mappen som sitter i utan bara skicka över den nya och sen köra hojen till TPS lyser grönt på datorn? Det verkar ju gå betydligt fortare att skicka till ECU:n än att ta emot från den.
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Ja men det känns ju dumt att chansa och riskera att få åka 20 mil igen, har väl max 10 min att byta dämparna.

Om man mappar om så behöver man väl inte backa upp mappen som sitter i utan bara skicka över den nya och sen köra hojen till TPS lyser grönt på datorn? Det verkar ju gå betydligt fortare att skicka till ECU:n än att ta emot från den.
Korrekt. Skrivning går bra mycket snabbare än läsning. Om du har en Android-enhet så kan du till och med göra det via telefon eller tablet; finns en betalversion av TuneECU i Google Play Store.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Man kanske skulle byta dämpare och testköra en kortare sväng och kolla hur den går. I värta fall får jag väl mappa om till original mappen.

Min telefon är så dåligt och sankar minne så nu kan jag inte ens se bilderna i den. Annars måste det ju vara smidigt att mappa om med telefon om man tex är på en längre sväng och vill ändra mellan en ekonomimapp och en effektmapp.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Dagens övningar var att få dit en reflex bak som diskret som möjligt införs besiktningen och det fick blir en rostfri plåt bakom nummerplåten och sen monterades den röda reflexen i den, blev hyfsat diskret så den kan nog få sitta kvar.

Dock gjorde jag en första plåt som jag inte var nöjd med som slutade i nedre kanten av nummerplåten så reflexens baksida hamnade där plåten slutade, detta gjorde att reflexen "stod ut" från nummerplåten och fångade blicken så en ny plåt tillverkades så reflexen "drogs in" under plåten och framsida hamnar där plåten slutar vilket faktiskt gjorde stor skillnad på att lägga märke till reflexen. Funktionen bore dock vara den samma då reflexen inte hamnar bakom plåten.

En ny nummerplåt är dock beställd för den som sitter på hade inte fästskruvarna symmertiskt borrade och då hade jag fått ha en ännu bredare plåt för att få dit reflexen.

Så är ser det ut bakifrån


Detta är vad jag menade med att "dra in" reflexen under plåten
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Dagens övningar var att få dit en reflex bak som diskret som möjligt införs besiktningen och det fick blir en rostfri plåt bakom nummerplåten och sen monterades den röda reflexen i den, blev hyfsat diskret så den kan nog få sitta kvar.

Dock gjorde jag en första plåt som jag inte var nöjd med som slutade i nedre kanten av nummerplåten så reflexens baksida hamnade där plåten slutade, detta gjorde att reflexen "stod ut" från nummerplåten och fångade blicken så en ny plåt tillverkades så reflexen "drogs in" under plåten och framsida hamnar där plåten slutar vilket faktiskt gjorde stor skillnad på att lägga märke till reflexen. Funktionen bore dock vara den samma då reflexen inte hamnar bakom plåten.

En ny nummerplåt är dock beställd för den som sitter på hade inte fästskruvarna symmertiskt borrade och då hade jag fått ha en ännu bredare plåt för att få dit reflexen.

Så är ser det ut bakifrån


Detta är vad jag menade med att "dra in" reflexen under plåten
Snyggt. Något liknande har jag funderat på att göra i flera år. :)
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Jag har också besiktigat med TOR - flera gånger. Aldrig haft något annat på.
Originalpiporna ligger oanvända på vinden. :)
 

speffy

Medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
261
Hoj
KTM 950 SMR
Från att inte gillat Thruxton tidigare så har jag börjat inse att den är rätt cool ändå :) Hur är den att köra på bana?
Det är ju en retro sporthoj så den borde väl funka ok?
Är på jakt efter en smidig hoj för pendling och kortare turer med möjlighet till ett par bandagar om året.
 

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Ort
Solna
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS
Jag är på inget sätt en ban-räv men kör ett antal ban-dagar per år på min Thruxton R. Jag tycker att den fungerar väldigt bra på bana, grymt chassi, bra bromsar och gott med det maffiga vridet långt ner i registret.

My two cents.
 

Trixon

Medlem
Gick med
8 Jun 2018
Ort
Motala
Hoj
Triumph Thruxton -04
Dagens övningar var att få dit en reflex bak som diskret som möjligt införs besiktningen och det fick blir en rostfri plåt bakom nummerplåten och sen monterades den röda reflexen i den, blev hyfsat diskret så den kan nog få sitta kvar.

Dock gjorde jag en första plåt som jag inte var nöjd med som slutade i nedre kanten av nummerplåten så reflexens baksida hamnade där plåten slutade, detta gjorde att reflexen "stod ut" från nummerplåten och fångade blicken så en ny plåt tillverkades så reflexen "drogs in" under plåten och framsida hamnar där plåten slutar vilket faktiskt gjorde stor skillnad på att lägga märke till reflexen. Funktionen bore dock vara den samma då reflexen inte hamnar bakom plåten.

En ny nummerplåt är dock beställd för den som sitter på hade inte fästskruvarna symmertiskt borrade och då hade jag fått ha en ännu bredare plåt för att få dit reflexen.

Så är ser det ut bakifrån


Detta är vad jag menade med att "dra in" reflexen under plåten

Det där såg riktigt bra ut. Jag ska göra något liknande. Jag fick min nya skylt på posten häromdagen. 90kr. Ganska billigt. Trodde det kostade ett par tre hundra minst.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

speffy

Medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
261
Hoj
KTM 950 SMR
Kan man ha med en passagerare på en Thruxton?
Jag förstår ju att man behöver en extra sadel och sätta dit fotpinnar men är det frittfram sen eller den behöver reggas om också?
 

Trixon

Medlem
Gick med
8 Jun 2018
Ort
Motala
Hoj
Triumph Thruxton -04
Kan man ha med en passagerare på en Thruxton?
Jag förstår ju att man behöver en extra sadel och sätta dit fotpinnar men är det frittfram sen eller den behöver reggas om också?

Original så går det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

speffy

Medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
261
Hoj
KTM 950 SMR
Original så går det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Har jag missat något, sitter där extra fotpinnar redan original?
Har aldrig provat eller suittit på en men vad det ser ut på bilder så ser den enkelsittig ut fast jag kanske har fel även där? Stort plus i så fall :)
 

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
Vad snackar vi om för årsmodell? Vätskekyld 1200 från -16 och framåt är ensitsig som standard och reggad för 0 passagerare, men dubbelsadel och passagerarfotpinnar är originaltillbehör så man ska nog ha ruggig otur om man åker dit på något sånt.
 

Trixon

Medlem
Gick med
8 Jun 2018
Ort
Motala
Hoj
Triumph Thruxton -04
Har jag missat något, sitter där extra fotpinnar redan original?
Har aldrig provat eller suittit på en men vad det ser ut på bilder så ser den enkelsittig ut fast jag kanske har fel även där? Stort plus i så fall :)

Min är från -04 och är reggad för en passagerare. Det är möjligt att det har ändrats på senare modeller. Jag har ingen riktig koll.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Från att inte gillat Thruxton tidigare så har jag börjat inse att den är rätt cool ändå :) Hur är den att köra på bana?
Det är ju en retro sporthoj så den borde väl funka ok?
Är på jakt efter en smidig hoj för pendling och kortare turer med möjlighet till ett par bandagar om året.

Körde bana i år, förutom att jag garanterat var långsammast runt var det görskoj!
 

ahoff

Biker
Gick med
25 Feb 2010
Ort
Örskogen, Vansbro
Hoj
H-D Electra -78, Triumph Thruxton -05, BMW R1200GS -17
Kan man ha med en passagerare på en Thruxton?
Jag förstår ju att man behöver en extra sadel och sätta dit fotpinnar men är det frittfram sen eller den behöver reggas om också?
Bara plocka bort kursen. Sitter i två skruvar.

Skickat från min ZUK Z2131 via Tapatalk
 
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top