Triumph Thruxton-tråden

Tanken har funnits där, men sittställningen på 675r är inte optimal för en gammal stöt som jag..dessutom är försäkringen lite för dyr, striplen är betydligt billigare.
Trodde det bara var gamla stötar på landsbygden som hade råd att försäkra daytonor.. skit också. Jag som såg fram emot att ha råd med en riktig räser på ålderns höst, fasen.
 
Ja det är ju alltid bra med jordförbindelse eller alt fötterna på jorden. Släng skiten och köp ngt annat. 'kolla Louis tyska hemsida där de har många lustiga modeller. Jag var där i helgen och köpte lite av varje. Bl a en Nolan M20 hjälm som jag inte hunnit prova.
Hasse D
Är kanske problemen på spåret. Se foto. Fästet har gått av och lampa/lamphållare har antagligen skakat upp och ned ett bra tag. När jag klämmer åt med fingrarna runt lamphållaren så funkar det. När jag släpper så funkar den inte längre. Glapp!

View attachment 409220

Pilen visar brottytan.

Har skrivit till Squaredeals och bett om en ny!

Det står inget i dokumentationen om vem som har tillverkat grejorna. Har du några länkar till trådarna på RAT? Annars så får jag leta själv, men om du har länkarna färska i din webbläsare så... :)

View attachment 409221
 
Har problem med läkande ventilkåpspackning på min Bonneville-07.
Köpt ny packning och bytt. Drog åt ventilkåpsbultarna med 10Nm enligt instruktion. Men det fortsätter att läka olja trots ny packning. Någon som haft samma problem eller som har något tips på hur jag ska få det tätt?
 
Har problem med läkande ventilkåpspackning på min Bonneville-07.
Köpt ny packning och bytt. Drog åt ventilkåpsbultarna med 10Nm enligt instruktion. Men det fortsätter att läka olja trots ny packning. Någon som haft samma problem eller som har något tips på hur jag ska få det tätt?

Om packningen kommer dit rätt och packningsytorna är rena och jämna så SKA det inte läcka. Kolla så det inte finns någon liten spricka i kåpan.
 
Har problem med läkande ventilkåpspackning på min Bonneville-07.
Köpt ny packning och bytt. Drog åt ventilkåpsbultarna med 10Nm enligt instruktion. Men det fortsätter att läka olja trots ny packning. Någon som haft samma problem eller som har något tips på hur jag ska få det tätt?

Jag håller med BJN i det här fallet..kolla även dom runda packningarna vid skruvarna..rätt monterat och rent i spåret/anläggningsyta ska det inte läcka!!
 
Jag håller med BJN i det här fallet..kolla även dom runda packningarna vid skruvarna..rätt monterat och rent i spåret/anläggningsyta ska det inte läcka!!

Tråden är nu 8685 inlägg lång. Thruxtonerich har varit med sedan inlägg nr 5 och jag sedan inlägg 221. Så gör jag då äntligen ( inlägg 8684) ett inlägg som Thruxtonerich kan stötta. :)
 
Den går bra..iallafall dom första milen hem, he he..och första modden gjordes direkt vid hemkomsten..byta org.batt. till Shorai och spara ca 3 kg vikt högt i hojen!
 
Den går bra..iallafall dom första milen hem, he he..och första modden gjordes direkt vid hemkomsten..byta org.batt. till Shorai och spara ca 3 kg vikt högt i hojen!

Grattis! Blir det Tripleerich som nick nu då? :) Kanske säkrast att ta Triumpherich ?

Vad heter ett sådant här verktyg på svenska och var kan man köpa ett?
http://espimages.biz/2386/I/110/21/VS0530.jpg

Ingen aning. Har aldrig sett ett liknande tidigare. Ser ju ut som någon momentnyckel för spårskruv och stjärna. Vad är det och vad ska du ha det till? Eller är det veckans kluring?:)
 
Apropå ingenting

Det blev för varmt att köra. Nej fel, inte för varmt att köra men för varmt att stanna så jag började flumma runt med google när jag kom hem.

"Det är löjligt med så mycket effekt på vägen, vem behöver det. Sen är de alldeles för högvarviga. De kommer inte att hålla länge."

Orden uttalades om en Honda 750 1970 års modell (effekt 67 hk) för ca 45 år sedan vid Håby-Sjöbergs MC i just Håby Munkedal. En annan var ju en fjunig 16-åring på den tiden och man sa inte emot hardcoreknuttarna som stod där med sina BSA, Norton och Triumph. Fast jag tyckte allt att Honda 750 också var rätt tuff. Å 67 hästar, fy fan, det var mycket. När det gäller att hålla så hade de nog lite fel även med dagens mått. Kenneth Sand som jobbade på Ingvar Johansson Hondaservice plockade isär och satte ihop en Honda 750-motor som gått 16000 mil. Han bytte bara packningarna. Inga lager, ringar eller annat. Det höll toleranserna alltihop.

Tänk på det! Våra Thruxton/Bonneville hade varit värstingar på den tiden de ser ut att vara ifrån. Tycker jag är rätt kul men kanske bara jag.

Å så en bild på Håby-Sjöberg himself. Alla anställda hade svarta lädervästar som det stod Håby-Sjöberg på. Firman hette ju så men han själv hade en med tillägget under "himself". Fast här har han ju för ovanlighetens skull ingen väst alls.

Ser inte framgaffeln mer ut att höra hemma på en Puch Dakota?
 

Bifogat

  • H_by_2_.jpg
    H_by_2_.jpg
    78.6 KB · Visningar: 109
Det blev för varmt att köra. Nej fel, inte för varmt att köra men för varmt att stanna så jag började flumma runt med google när jag kom hem.

"Det är löjligt med så mycket effekt på vägen, vem behöver det. Sen är de alldeles för högvarviga. De kommer inte att hålla länge."

Orden uttalades om en Honda 750 1970 års modell (effekt 67 hk) för ca 45 år sedan vid Håby-Sjöbergs MC i just Håby Munkedal. En annan var ju en fjunig 16-åring på den tiden och man sa inte emot hardcoreknuttarna som stod där med sina BSA, Norton och Triumph. Fast jag tyckte allt att Honda 750 också var rätt tuff. Å 67 hästar, fy fan, det var mycket. När det gäller att hålla så hade de nog lite fel även med dagens mått. Kenneth Sand som jobbade på Ingvar Johansson Hondaservice plockade isär och satte ihop en Honda 750-motor som gått 16000 mil. Han bytte bara packningarna. Inga lager, ringar eller annat. Det höll toleranserna alltihop.

Tänk på det! Våra Thruxton/Bonneville hade varit värstingar på den tiden de ser ut att vara ifrån. Tycker jag är rätt kul men kanske bara jag.

Å så en bild på Håby-Sjöberg himself. Alla anställda hade svarta lädervästar som det stod Håby-Sjöberg på. Firman hette ju så men han själv hade en med tillägget under "himself". Fast här har han ju för ovanlighetens skull ingen väst alls.

Ser inte framgaffeln mer ut att höra hemma på en Puch Dakota?

Farsgubben har såklart talat sig varm om moppeturer till håby för att dregla över dom fräna hojarna i den affären. Visste dock inte att den hette håby-sjöbergs!
 
Farsgubben har såklart talat sig varm om moppeturer till håby för att dregla över dom fräna hojarna i den affären. Visste dock inte att den hette håby-sjöbergs!

Det beror sig på hur gammal han är din far. Det hette Håby-Sjöberg först, sextiotalet och början sjuttio. Då var det Sveriges MC-meteropol kan jag lova. Sen köpte Lelles företaget någon gån 71/72 och då hette det ju Lelles MC-center efter det.
 
Last edited:
Det beror sig på hur gammal han är din far. Det hette Håby-Sjöberg först, sextiotalet och början sjuttio. Då var det Sveriges MC-meteropol kan jag lova. Sen köpte Lelles företaget någon gån 71/72 och då hetta det ju Lelles MC-center efter det.
Född 53.. då bör han väl vara 61?
Alltså redan inbiten knutte på silverpil redan '69 nån gång?
Komigen majjen hjälp mig här :D
Han har nämnt Lelles men jag trodde bara han var senil, Lelles ligger ju i gel landsända i min hjärna.
 
Född 53.. då bör han väl vara 61?
Alltså redan inbiten knutte på silverpil redan '69 nån gång?
Komigen majjen hjälp mig här :D
Han har nämnt Lelles men jag trodde bara han var senil, Lelles ligger ju i gel landsända i min hjärna.

Ett år äldre än mig alltså. Då kan han mycket väl ha kört moppe till Håby-Sjöberg. Det gjorde jag men i Munkedal var det så att man fick köra moppe från 13-års ålder. I a f gjorde vi det allihop. Sen vet jag att hjälmlagen var minst två år senare i Munkedal än i övriga landet.

Lelles fanns i Munkedal från ca 71/72 då de köpte Håby-Sjöbergs MC-center. Fast då var ju han 18 år. Körde han inte bil dit då eller hoj?
 
Fan att jag inte kan skriva ordentligt. "Ett år äldre än mig alltså". Ett år äldre än jag ska det ju vara. Slut på språkvård.
 
Nyheter
BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Custom Motor Show 2025

Vårens stora event, som kic...

Back
Top