Triumph Thruxton-tråden

iFKH

Medlem
Gick med
7 Feb 2015
Hoj
Triumph Thruxton
Ja, då ser det bara ut som vi blir sex stycken detta år.

I doodleenkäten var 13 stycken uppskrivna. Av dessa har jag inte hört av något från Trajamaya (Tollered), Thruxton 2014 (Värnamo) eller Apex Man (hittar inte denna nick på SH).

Någon annan som hört något från dessa?

Jag antar att TMax och jag strålar samman i Överby (Trollhättan) kl 9 som vanligt.

Masarna sköter sitt och dyker upp kl 13 i Askersund.

Alikzus och iFKH har korrespondens om hur de gör men för övrigas del är det att de Kommer kl 13 till Askersund som gäller.

Jag har telenummer till TMax, McThrux och Alikzus. Kolla att ni har nummer till någon /några så att ni kan meddela om ni råkar ut för förseningar eller annat.

Om någon mer vill haka på så är det bara att göra det. Det går bra även för del av turen.

Å så hoppas vi att vädret blir bra och truxtonerich dyker upp till frukosten.

Jag har pratat med Trajamaya och hon har fått förhinder..

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Ser super ut. Ja har dock ungar som ska lämnas på lördagsmorgon så blir svårt att hinna med något annat än motorväg.

börjar överväga att regnkläder kan va en idé....

Ja, men det där var om jag skulle sticka redan på fredagen (som troligtvis inte blir av, men jag lämnar det öppet och ser till att ingen förväntar sig att jag skall vara tillgänglig jobbmässigt på fredag); rutten för Stockholm "direkt" till Askersund återstår att planera.

Men om du skall lämna ungar så låter det som att vi får ses i Askersund, för enligt nuvarande plan så har jag clutch-out ungefär klockan sju och kommer då passera Södertälje ungefär tjugo i åtta. Om det tar ungefär lika lång tid som förra året så är jag i Askersund klockan tolv och hinner både vila och äta innan nästa etapp.

Jag skulle inte våga åka utan regnkläder; det blir så jeffla kallt när man är blöt. :p

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Kollade väderprognosen nyss på intressanta orter. Lördag ser fortfarande bra ut. Står sig prognosen ser det ut som att vi kan klara oss helt utan regn på lördag men ganska säkert få regn på oss på söndag. Det kan jag leva med och om detta står sig dagen ut är jag för att vi kör. Vad säger ni andra?

Alla bör nog ha med regnkläder annars kan det bli kallt.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ja, inte utan att man blir lite sugen..
Själv siktar jag nog på våldstrimm när motorn är slutkörd och redo för renovering.. och kanske när jag fått den att hålla sig på vägen över 150.
Vobblet kom nämligen tillbaka häromdan. Ska byta drivpaket idag och se vad det ger, har nämligen dessutom fått konstiga effektdippar över 120 dessutom. Så även om jag hade haft tid så gör denna trajjan ingen vätterntur denna helg :/
Fan att gamla förgasarhästar ska vara så spattiga ibland..

Thruxton-Dude

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2015
Hoj
Triumph Thruxton 2013 Phantom Black
Jag såg fram emot detta o trodde jag skulle få till en sen anmälan. Men tyvärr får jag inte ihop helgen om den även ska inkludera 100 kurviga mil :huvet
Håller tummarna för att ni slipper regn!
/Christian

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Hallå alla, landade just efter en vecka i Grekland. (Där sken solen, för övrigt.)

Vädret ser i vart fall halv-ok ut. Så jag är på. Lite regn får vi nog räkna med, men har vi tur så blir det bara lite... Ses i Överby kl 9, BJN! :)

BJN, har du koll på deltagarlistan? Kan kanske vara bra att repetera den under morgondagen. (Eller så är det bara jag som inte har helt koll..? Man kan bli så'n av sol och raki! ;))

iFKH

Medlem
Gick med
7 Feb 2015
Hoj
Triumph Thruxton
Vi kör!!!!!
(Annars åker jag ensam..Jag har nämligen redan betalat vandrarhemmet å försent att få pengar tillbaka..)

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
Jag såg fram emot detta o trodde jag skulle få till en sen anmälan. Men tyvärr får jag inte ihop helgen om den även ska inkludera 100 kurviga mil :huvet

Så kan det gå. Jag har fem veckors semester, med tjuvstart imorgon, så vi kanske kan hinna med någon dagstur eller så i sommar i alla fall? :)

Last edited:

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
Tjuvstart...

Vädret börjar att se mer lovade ut imorgon också; Ryath är iordningställd och allt är packat så vem vet, jag kommer kanske iväg imorgon. :banana

Last edited:

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Hoj
2021 Ducati Desert sled
Bidde ingen samba i Coburg. Varit sjuk och kunde inte komma iväg i tid. En jävla skitbörjan på semestern har det varit:mad: Men, inget ont som inte har något gott med sig. Uppsidan är att jag kan åka Vätternrundan istället :). Så TMax, när behöver vi ses för att vara i Överby kl 9?
/m

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
..... Uppsidan är att jag kan åka Vätternrundan istället :). Så TMax, när behöver vi ses för att vara i Överby kl 9?/m
Tänkte avresa 7.30. Var möts vi? Du bodde väl i Högsbo..? *minns inte helt*

- - - Updated - - -

När brukar ni som har Göteborg som slutdestination vara hemma på ett ungefär?
Beror på inslaget av omvägar! :) Sen eftermiddag, ungefär.

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Hoj
2021 Ducati Desert sled
Tänkte avresa 7.30. Var möts vi? Du bodde väl i Högsbo..? *minns inte helt*
Japp, Högsbo är korrekt. Så om jag är vid Mariaplan, typ, vid 7:30, kan det vara något? För Majorna är väl dina hoods? En annan som ofta inte heller minns helt.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hallå alla, landade just efter en vecka i Grekland. (Där sken solen, för övrigt.)

Vädret ser i vart fall halv-ok ut. Så jag är på. Lite regn får vi nog räkna med, men har vi tur så blir det bara lite... Ses i Överby kl 9, BJN! :)

BJN, har du koll på deltagarlistan? Kan kanske vara bra att repetera den under morgondagen. (Eller så är det bara jag som inte har helt koll..? Man kan bli så'n av sol och raki! ;))

Raki är lömskt men jävligt gott! :)

Deltagarlistan nu sedan Stevie kommit med igen:

TMax500
Stevie
BJN
McThrux
Ahoff
iFKH
Alikzus

Hoppas ingen glömt att meddela att vi kommer sent. Jag har gjort det och nu är det bara att komma ihåg fack och kod. Men koden är i a f samma som årsmodellen så nu har jag sagt det så att någon kan hjälpa mig om jag glömmer. Börjar nog fan bli lite senil. Fackets nummer är lika med antalet fingrar jag har på högerhanden. Så nu kan jag få hjälp med det också.

Jag kör och kommer till Överby kl 9. Ses Stevie och TMax och lite senare även masar och stockholmare.

EDIT: Nu börjar jag tappa språkkänslan också. Klart syftningsfel. Vad jag menar ovan är att "jag har inte glömt och nu....."

Last edited:

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Japp, Högsbo är korrekt. Så om jag är vid Mariaplan, typ, vid 7:30, kan det vara något? För Majorna är väl dina hoods? En annan som ofta inte heller minns helt.
Inte riktigt Majorna. Men ganska nära. Så Mariaplan 7.30 låter bra!

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha