Triumph Thruxton-tråden

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Fast jag erkänner att jag tog i på sträckan mellan riksväg 44 och Örslösa. Det är en favoritsträcka som gärna avnjutes på låga växlar, höga varv och varma bromsskivor. Jag har fått "spelet" där mer än en gång förut... Eller hur, Alikzus?

Haha, ja om det är den där go-kart-banan genom skogen; den brukar vara svettig. ;) Annars så tycker jag att tempot överlag har varit alldeles lagom för min smak.

Efter en välbehövlig paus och husesyn hos TMax (tackar, tackar) så bidde det 158an till Kungsbacka och sedan lite E6/E20 som jag tröttnade ganska snabbt på, så då ställde jag om GPSen till "kurviga vägar". Därefter så vart det landsväg från Bua till Tvauger (sve: Tvååker) och sedan via Dagsås innan jag landade hemma hos päronen efter drygt 93 mil på en helg.

IMG_20160723_084325.jpg
Jag någonstans på vägen till Askersund.

DSC_0053.jpg
Hela gänget samlat i Askersund.

IMG_20160723_150905.jpg
Borensberg-stoppet. De jäflarna har flyttat sin ICA-butik och TMax köpte en glass. :-O

IMG_20160724_085102.jpg
Vid Rocksjön innan avfärd på söndagen.

Tack allesammans för en -- i vanlig ordning -- fantastisk helg. Kul att tillsist få träffa Hasse D et al. :)
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Gott att ni kom hem helskinnade och tack för lite "skitsnack" i Gränna o till söndagsfrukosten!
 

iFKH

Medlem
Gick med
7 Feb 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Thruxton
Sitter på balkongen med pipan i mungipan och blir lite avis men mest gläds jag med er! Är det en ny tradition att prata Stevies kuts i J-köping? Vi gjorde det förra året också!! :)

Själv sitter jag och håller tummarna att verkstan ringer imorgon och reservdelarna kommit. Förhoppningsvis kan hojen va körbar (om än repig) till helgen.

Glöm inte styrlåset vänner!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
..klipp.... Är det en ny tradition att prata Stevies kuts i J-köping? Vi gjorde det förra året också!! :)...klipp...
Yep. Ny tradition. :) Kommer alltid att göras framöver. Det är numera hugget i sten. :) Ungefär som kaffe och glass i Gränna. Eller pizzan i Askersund och drickastoppet i Borensberg. :)
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Utfärdstips i augusti!

En helt annat sak, kanske lite off topic, men ändå lite on topic - eftersom det handlar om att lägga go'a landsvägsmil med våra vackra trajjor.

Den 12-14 augusti kör Rockers Göteborg en Dalslandstur. Avfärd fredag lunch från Göteborg, hemma igen söndag kväll. Många mil på krokiga vägar i Dalsland utlovas!

Bor du, eller befinner du dig, i västsverige den helgen så är du välkommen att hänga på på din Thrux, Bonnie eller annan caféhoj. Ett tips, bara!

Sök upp Rockers Göteborg på Facebook om du är intresserad av att vara med/hänga på.


PS. Rockers Göteborg är en grupp som samlar caféhojar, scramblers, bobbers o dyl i Göteborgstrakten. Det finns en motsvarande grupp i Malmö, som vi har en del utbyte med. Trevligt folk, fina hojar. Det är ingen klubb, ingen formalia eller sån't, utan "bara" en Facebookgrupp med fikaträffar och utfärder på sköna vägar. Ds.
 
Last edited:

~Tobbe~

Ny medlem
Gick med
14 May 2015
Ort
Skåneland
Hoj
Triumph Thruxton 1200 R
uploadfromtaptalk1469547408867.jpg
Bild på min sadel som förhoppningsvis kommer nästa vecka.

Ser ju bra ut på bild iaf?

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
En helt annat sak, kanske lite off topic, men ändå lite on topic - eftersom det handlar om att lägga go'a landsvägsmil med våra vackra trajjor.

Den 12-14 augusti kör Rockers Göteborg en Dalslandstur. Avfärd fredag lunch från Göteborg, hemma igen söndag kväll. Många mil på krokiga vägar i Dalsland utlovas!

Bor du, eller befinner du dig, i västsverige den helgen så är du välkommen att hänga på på din Thrux, Bonnie eller annan caféhoj. Ett tips, bara!

Sök upp Rockers Göteborg på Facebook om du är intresserad av att vara med/hänga på.


PS. Rockers Göteborg är en grupp som samlar caféhojar, scramblers, bobbers o dyl i Göteborgstrakten. Det finns en motsvarande grupp i Malmö, som vi har en del utbyte med. Trevligt folk, fina hojar. Det är ingen klubb, ingen formalia eller sån't, utan "bara" en Facebookgrupp med fikaträffar och utfärder på sköna vägar. Ds.

Jag vet ju inte riktigt hur ni på forumet ställer er till Trajumfklubben men där uppmuntras alla Trajer. Klubben har träff samma helg. När jag var redaktör för klubbens blaska 88-91 introducerades Hinkley hojarna. jag gjorde vad jag kunde för att mildra kontroverser och idag har många av mina gamla klubbvänner Hinkley hojar. Britanniarallyt är en klassiker och alla Trajer är välkomna.
Värmland i år se TOMCC:SE hemsida.
Hasse D
 

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
Haha, ja om det är den där go-kart-banan genom skogen; den brukar vara svettig. ;) Annars så tycker jag att tempot överlag har varit alldeles lagom för min smak.

Efter en välbehövlig paus och husesyn hos TMax (tackar, tackar) så bidde det 158an till Kungsbacka och sedan lite E6/E20 som jag tröttnade ganska snabbt på, så då ställde jag om GPSen till "kurviga vägar". Därefter så vart det landsväg från Bua till Tvauger (sve: Tvååker) och sedan via Dagsås innan jag landade hemma hos päronen efter drygt 93 mil på en helg.

View attachment 432308
Jag någonstans på vägen till Askersund.

View attachment 432307
Hela gänget samlat i Askersund.

View attachment 432309
Borensberg-stoppet. De jäflarna har flyttat sin ICA-butik och TMax köpte en glass. :-O

View attachment 432310
Vid Rocksjön innan avfärd på söndagen.

Tack allesammans för en -- i vanlig ordning -- fantastisk helg. Kul att tillsist få träffa Hasse D et al. :)

Kul att träffa dig åxå
 

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
Sitter på balkongen med pipan i mungipan och blir lite avis men mest gläds jag med er! Är det en ny tradition att prata Stevies kuts i J-köping? Vi gjorde det förra året också!! :)

Själv sitter jag och håller tummarna att verkstan ringer imorgon och reservdelarna kommit. Förhoppningsvis kan hojen va körbar (om än repig) till helgen.

Glöm inte styrlåset vänner!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Men jag hade inte sett hans sadel-och jag har en nygjord sadel till nästa tur:)
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag har bytt olja och kolla ventilspelet, nu är jag redo för..! Äh vänts det har redan vart.. och jag är fortfarande okry.. vad är detta för skit?
 

iFKH

Medlem
Gick med
7 Feb 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Thruxton
Ebay? Eftermarknadsfotpinnar?

Har tänkt lite i de banorna också. Har börjat kolla mc-skrotar.. eftersom det inte går att säga när grejerna kommer vill jag inte ebaya grejer som kanske kommer samtidigt med de från verkstan.. ska fundera lite. Åker bort på fre (bil) men får se när jag kommer tillbaka hur jag gör. Tack för omtanken TMax..
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Har tänkt lite i de banorna också. Har börjat kolla mc-skrotar.. eftersom det inte går att säga när grejerna kommer vill jag inte ebaya grejer som kanske kommer samtidigt med de från verkstan.. ska fundera lite. Åker bort på fre (bil) men får se när jag kommer tillbaka hur jag gör. Tack för omtanken TMax..

Jag hade bytt till eftermarknads; de brukar vara smäckrare och snyggare än originalen och så kan man slippa gummit.

- - - Updated - - -

Jag har bytt olja och kolla ventilspelet, nu är jag redo för..! Äh vänts det har redan vart.. och jag är fortfarande okry.. vad är detta för skit?

Vätternrundan nästa år? ;)
 

Middleton

Medlem
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2006, Triumph Thruxton
Jag tror att jag har ett par obetydligt använda orignal fotpinnar som du kan få billigt (i Stockholm). Hojta till isf så letar jag i lådorna ikväll.

Skickar telefonnummer i PM

Johan
 

iFKH

Medlem
Gick med
7 Feb 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Thruxton
Kanske kan det vara svårt att förstå för alla er hemmamekare men jag lyssnade på verkstan. "Det går inte att sätta passagerarfotpinnarna fram."
.
Tack vare Middletons otroligt hyggliga erbjudande att köpa hans originalpinnar, och att han dessvärre bara hittade de bakre, stack jag till garaget för att undersöka saken närmare. Fem min senare var den på plats. Skevt ack ja men ändock nåt av det vackraste jag sett.. (Bromsen funkar trots sin härligt moderna design.)

IMG_2459.jpg

Styret är fortfarande lite snett trots ansträngning men det ska nog fungera ändå. Jag får klara mig med en spegel men jag har kört utan så även det ska nog gå bra. Bara jag får köra.

IMG_2460.JPG

Än en gång ett stort tack till MIDDLETON. Utan dig hade jag säkert inte fått ändan ur vagnen och undersökt saken närmare. Semestern är räddad!
LIVET PÅ EN PINNE!
 
Last edited:
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top