Triumph Thruxton-tråden

Yes!

Kul, vi har inte sett diskbänksdämparna IRL på ett tag! ;)
Skoj, har bara växlat några ord med honom på nätet, blivit desto fler timmar i hans gamla rejskollegas verkstad med trasiga meriden delar.
Ni kanske inte ens har hört diskbänksdämparna med dämpning i? Var ju ett tag sen man var med på nån körning.. låter väldigt civiliserat nu.
 
Här är anmälningsstatusen just nu:
View attachment 438161
Förutom dessa herrar så tillkommer en man till, Ronny, på sin trimmade Bonneville. :) (Var är alla Thruxton-körande kvinnor??)

Har vi två Stevie eller är han lite ambivalent? :P

skrajen, om det blir vecka 29 så är det fritt fram att haka på mig. Jag rullar från Sollentuna runt klockan sju på morgonen och har planerat att köra samma rutt till Askersund som jag gjorde förra året (den är bättre än den som jag körde 2014 och 2015 så körde jag en specialare med två nätter i Jönköping). Förra året så var jag framme vid Askersund vid klockan 12 men det kommer nog att bli lite långsammare i år; dalmasarna brukar dyka upp däromkring också och man får lite extra tid att återhämta sig inför etapp två. Hemresan har jag inte planerat, men jag hakar nog på dalmasarna tillbaka till Askersund och kör sedan någon variant av min 2014-rutt för att ta mig hem.
 
Har vi två Stevie eller är han lite ambivalent? :P

skrajen, om det blir vecka 29 så är det fritt fram att haka på mig. Jag rullar från Sollentuna runt klockan sju på morgonen och har planerat att köra samma rutt till Askersund som jag gjorde förra året (den är bättre än den som jag körde 2014 och 2015 så körde jag en specialare med två nätter i Jönköping). Förra året så var jag framme vid Askersund vid klockan 12 men det kommer nog att bli lite långsammare i år; dalmasarna brukar dyka upp däromkring också och man får lite extra tid att återhämta sig inför etapp två. Hemresan har jag inte planerat, men jag hakar nog på dalmasarna tillbaka till Askersund och kör sedan någon variant av min 2014-rutt för att ta mig hem.

Topp! Låter som en bra plan!
 
Hej allihop!! Dåligt med inlägg här från min sida då jag haft annat att tänka på. Typ cellgifter strålning och organtransplantation men är nu på väg tillbaka. Så min fråga idag är- Är det någon här som monterat caferacerkit eller liknande på sin 1200? Även nyfiken på eventuellt andra moddar :)
PS! om ni inte redan tagit beslut eller registrerat er https://www.socialstyrelsen.se/donationsregistret/anmalan
 
Så min fråga idag är- Är det någon här som monterat caferacerkit eller liknande på sin 1200? Även nyfiken på eventuellt andra moddar :)

Jag är skyldig till "liknande" då jag inte köpte hela kittet utan bara de delar jag tyckte om. Clip-ons, kneepads och greppen är Triumph och ingår i kitet, samt V&H-piporna då. Utöver det så är tail tidyn från Moto trio, broms-/kopplingshandtag från Puig, speglar från CRG och blinkers från Rizoma. Det finns lite kvar på att göra-listan men originaldäcken börjar bli rätt slitna så jag fick prioritera en ny uppsättning däck framför annat godis.

 
Tack för svar:) Hur upplever du förändringen med clip-on? Är själv lite orolig för benvinkeln, tänker att man kanske skulle flytta bak fotpinnarna när man sänker handtagen. Blev de stor skillnad på ljudet med nya piporna. I övrigt är de en snygg hoj du har :tummenupp
 
Tack! Jag tycker själv att det börjar likna nåt. :) Fick på mina Metzeler Sportec M7RR idag och hann med 25 mil, klart nöjd med dem än så länge så vi hoppas att det fortsätter så och att de håller längre än originalmackorna, märkte inte någon nämnvärd skillnad i grepp på gatan så det bådar gott.

Sen jag fick på clip-onsen så har jag upplevt att det kan ömma lite mer i knäna så det optimala vore nog att justera ned fotpinnarna en bit för min del, men där har jag inte fått tummen ur än utan jag härdar ut. Sittställningen med clip-ons blir ju lite mer aggressiv med allt vad det innebär så det är ju inte nåt för långfärd på raksträckor direkt. Själv föredrar jag det estetiska med clip-onsen jämfört med original och då får jag helt enkelt gilla läget och försöka hålla 70+ på kurviga vägar så mycket det går, för det är där den hör hemma nu.

För mig gjorde kneepadsen underverk men det kan nog skilja från person till person. Tyvärr sitter de kasst på den mattsvarta lacken så mina ramlade av strax efter jag tog bilden ovan, men Hojcenter fixade nya på garanti utan knussel. Däremot har jag inte monterat de nya än men det blir nog till att göra det rätt omgående då kanten på tanket skär in i knät utan pads.

Sen så var det många som rekommenderade barrel grips för att undvika smärta i handlederna så de köpte jag samtidigt som clip-onsen. Oklart om de funkar eller ej då jag inte testat med clip-ons och originalgrepp men personligen så tycker jag att det är skönare när de är lite tjockare på mitten.

Angående piporna så tvista de lärde. Nu var det så länge sen jag bytte så jag minns inte riktigt hur original låter, men lite skillnad blev det allt. Den största restriktionen ljud- och flödesmässigt ska dock sitta i katten så om man är ute efter mer ljud och inte har något emot att vara en liten miljöbov så kan en x-pipe, typ Meerkat, vara en billigare lösning om man vill ha mer muller. Jag hade nog inte köpt V&H-piporna idag om jag fick välja, då det finns andra pipor för billigare peng, men jag var lite ivrig förra sommaren och då var ju utbudet rätt skralt så man fick vackert tacka och ta emot det som fanns att tillgå.
 
Jag hade ju clip-on på min förra och trivdes med de så får väll släng på och prova. Sen rensa bakdelen nya blinkers och nya pipor så är man en bit på väg :) tacksam för ditt svar.
 
Tänkte de ska bli en 2000mil service här. Vad görs under den, någon som har bra koll?

de35da32eb1fee2f6c2f41e242ddd63d.png



Skickat från min iPad med Tapatalk
 
Vätternrundan...

Hej alla,
Bara en vecka kvar nu till årets varv runt Vättern!

Vädret för kommande helg ser just nu skakigt ut, men det hinner ändra sig på en vecka. Förslår att vi tar definitivt beslut på torsdag om vi kör 22-23 eller 29-30 juli. På torsdag är förhoppningsvis väderprognosen tillräckligt säker inför helgen.

Håll utkik i tråden!
 
Hej! Om min hoj är byggt 2009 men sätts i drift 2010 räknas den väl som en 2009??
Lite knivigt. Har diskuterats en del inom bilhandeln. Om ett fordon är byggt sent 2009, fast i "2010 års utförande". Vad är det då? (Oavsett om det gjorts ändringar mellan årsmodellerna.)

Har t ex en Saab 9-3. Byggd och reggad 2007. Fast i 2008 års utförande. Räknades som en -08 när vi köpte den. Fast den var byggd och tagen i bruk 2007. Samma med en Peugeot vi tidigare ägde. Byggd och reggad 2005, i 2006 års utförande. Såldes som en -06:a.

På så gamla fordon spelar det nog mindre roll. Men för de nyare kan det ha betydelse, t ex vid inbyte eller värdering vid skada. Är det än "ny" 2017 som jag äger, eller är det förra årets modell?
 
Nyheter
BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Custom Motor Show 2025

Vårens stora event, som kic...

Back
Top