bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Hej Bosse.
Jag köpte ett grund kitt från TTP, med deras alu insug. Enligt deras hemsida så ska detta vara bra. Det som jag har märkt är att ljudet blev bättre Sen om responsen är bättre eller sämre har jag inte säga så mycket om. Jag vill ha det riktigt gjort, snyggt och prydligt, och ha möjligheten att återställa till original skick om det skulle behövas. Så att kapa och skära sönder är inte min melodi.
Det verkar vara lite delade meningar om TTP locket gör någon skillnad mot Polaris gummit i alla fall om man kollar på ratforumet, ljudmässigt borde väl ett polarisgummi låta ganska likt TTP bellmouth.
Nu har moddat luftburken genom att ta bort mellanväggen och sen har jag skurit av snorkeln invändigt men låtit den utvändiga delen vara kvar men jag misstänker att den dämpar en del insugsljud den med inte för att jag nu är ute efter så mycket mer brölande men lite till gör väl inget så länge man inte fullgas accelererar mitt i nätterna i bebyggda trakter
Kommer i alla fall inte att ge mig på att karva i locket utan tänker bara byta ut snorkeln till Polaris gummit så man kan återställa luftburken till "nästan" original. Får se när det dyker upp sa åt handlaren att det inte var panik utan att det räcker att få det inom några månader då det hur som helst är runt tre månader innan det är hojsäsong här uppe.