Triumph Trident

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Yamaha MT-07, Kawasaki Z650, Honda CB650R och Suzuki SV650 har fått ny konkurrens.

3 cylindrar, 660 kubik och 81 hästar.
För ca 85 000 kr.

Med tanken att få fler människor att upptäcka och börja köra MC, något resten av samhället verkar kämpa emot så gått det går.

triumph-trident-660-21-03.jpg


https://www.youtube.com/watch?v=QO_Nn3BabX0
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
En rolig hoj att starta hoj-karriär på, det tror jag! Tre cylindrar och skönt ljud. Lite roliga detaljer men samtidigt enkel. Faller inte alla i smaken men det gjorde inte lysena på den populära Street triple heller ;)
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
https://www.youtube.com/watch?v=5aWAQMuOshY

För kort sadel, skylthållare på en selfiepinne men en hyfsat framlykta och inte så dj..la ful...
Inte en telefon eller padda på styret och framifrån liknar hastighetsmätaren nästan en från Black Shadow.
Mike Hailwood lär ha sagt att det inte behövs mer än 70 hästar i en motorcykel.
Och när jag blir pensionär om en massa år är det kanske bra med alla hjälpmedel.
En trevlig hoj att avsluta sin hojkarriär med! :crash
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Har bågfilsmaffian infiltrerat designavdelningen på Triumph?
Kan man inte åstadkomma en motorinstallation som är clean?
En härva av kablar och slangar:huvet
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Tyvärr fick den tom MT07 att framstå som snygg...

Att para RnineT i skala 0,75 med lika delar Kawa Z300 och monkeybike är inte något recept på framgångsrik design.

Varför inte utgå från originaltridents stil?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Tyvärr fick den tom MT07 att framstå som snygg...

Att para RnineT i skala 0,75 med lika delar Kawa Z300 och monkeybike är inte något recept på framgångsrik design.

Varför inte utgå från originaltridents stil?

Så illa är det inte. Tank och framlykta är inte alls så fula som på MT07. :7peta

Men jag har länge velat ha en "ny" Slippery Sam eller Rob North! :kär

https://www.google.com/search?sxsrf...AVmSAQExmAEAqgEHZ3dzLXdpesABAQ&sclient=psy-ab

https://www.youtube.com/watch?v=raI9I5Uk_pY

Nu måste det visserligen inte vara nytt för att gå fort, detta är 29 minuter örongodis!

https://www.youtube.com/watch?v=fDv2FVGGO5M

Men även en "ny" R90, brandgul naturligtvis! :tummenupp
 
Last edited:

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Jag har lite svårt att se vem som väljer den framför en Street Triple när priserna är så nära varandra. Jag gillar inte skylthållaren och den för korta sadeln, annars bra.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jag har lite svårt att se vem som väljer den framför en Street Triple när priserna är så nära varandra. Jag gillar inte skylthållaren och den för korta sadeln, annars bra.

Skillnad i nypris är ca 40 000 kr, och 40k är ju ändå 40k.
1,5x av Trident.

Hur är det med försäkring och servicekostnader på det?
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Skillnad i nypris är ca 40 000 kr, och 40k är ju ändå 40k.
1,5x av Trident.

Hur är det med försäkring och servicekostnader på det?

Nja Street Triple R kostar 100kkr, men visst, även det är skillnad. Försäkring borde vara lägre, och serviceintervall i km är längre, så absolut, ekonomin är bättre. Vi får se, men jag tror inte den blir en storsäljare i Sverige.
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Gillar detta segmentet av hojar. Lättkörda, lagom effekt för krokiga landsvägar och billig försäkring. Och denna tycker jag är den snyggaste i klassen just nu! :tummenupp
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Skillnad i nypris är ca 40 000 kr, och 40k är ju ändå 40k.
1,5x av Trident.

Hur är det med försäkring och servicekostnader på det?

40k är de facto märkbart mer än någon hoj jag köpt.
Fast då snackar vi RS, en S (675) kostar ungefär samma som trident, och med R så snackar vi 15-20 lök beroende på utrustning, och då har du 765 motorn.
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Någon/Några i Hinckley måste har tagit något spännande preparat.
Trident var det snabbaste man gjorde en gång i tiden...

Inte en budgetpryl som ser ut som om man kunde hittat den på blocket under rubriken "Cafe Racer"!
Lås in bågfil och tigersågar. Tanken ser precis lika malplacerad och illa tillpassad ut som på många av de avstannade blocketprojekten.

Att ta fram en hoj som är "billig" och överkomlig är det väl inget fel med men att detta blir resultatet?
Hojarna borde därtill nog i ärlighetens namn ha Thailändska flaggor på sig och inte Union Jack.

[FONT=&quot]What a shame. Well, no more Triumph for me. They should take the Union Jack off the bikes seeing as they are not British made any longer. I ride a Trophy SE and was looking forward to an updated version but they killed it so they could focus on “heritage”. Turns out it is all fake. There is nothing heritage about made in Thailand.[/FONT]
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
- Ey man..var inte Bonneville:n snabbare?

1959 släpptes första Bonnevillen, 46 hästar, två cylindrar och 650cc, 1968 kom Tridenten, 58 hästar, tre cylindrar och 750cc och........
trumvirvel....
nu kommer frågan, vilken var snabbast? :crash

When Triumph launched its new-for-1968 Triumph Trident T150 triple, the magazine motorheads took notice: “For you performance buffs, let us state that the Triumph Trident is the fastest street machine we have tested, bar none,” Cycle Guide enthused.
Brit mag Motorcycle Mechanics boasted: “What a fantastic machine! From a standing start to 100mph and back again in approximately 600 yards, plus a top speed of 130mph through the electronic timing gear!”


https://www.motorcycleclassics.com/classic-british-motorcycles/1968-triumph-trident-t150
 

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
En lanseringsvideo och man hör inte hur motorn låter en endaste gång? Eller råkade jag hoppa över den sekunden?
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
1959 släpptes första Bonnevillen, 46 hästar, två cylindrar och 650cc, 1968 kom Tridenten, 58 hästar, tre cylindrar och 750cc och........
trumvirvel....
nu kommer frågan, vilken var snabbast? :crash

When Triumph launched its new-for-1968 Triumph Trident T150 triple, the magazine motorheads took notice: “For you performance buffs, let us state that the Triumph Trident is the fastest street machine we have tested, bar none,” Cycle Guide enthused.
Brit mag Motorcycle Mechanics boasted: “What a fantastic machine! From a standing start to 100mph and back again in approximately 600 yards, plus a top speed of 130mph through the electronic timing gear!”


https://www.motorcycleclassics.com/classic-british-motorcycles/1968-triumph-trident-t150

- Äh, jag tänkte ju på Bonneville T140:an då.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
- Äh, jag tänkte ju på Bonneville T140:an då.

Den hade inte så mycket mer toppeffekt än T120 men mer kraft på låga varv. Ska det röra på sig med en 650 måste man varva! :kär
En SportHoj!::tummenupp

Tridenten var klar 1965 sades det men "marknaden var inte mogen" så den släpptes först 1968... :huvet

Snabbast i några månader tills Honda 750, ja... :crash
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top