Triumph Trident

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Vilken tur att vi har så olika smak vad det gäller utseende :)

Sj tycker faktisk Trident ser 100 gånger snyggare ut än vad Street Triple & MT07 gör!

tr.jpg


Jag ser framemot att provköra Trident :tungan
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hur många här i tråden har kvar orginal skylthållare/bakskärm/blinkersuppsättning på sina hojar?

Ja, skylthållaren var ohyggligt ful, men det är ingenting som jag skulle fästa någon uppmärksamhet vid, den lär ju gå att ta bort precis som på alla andra hojar...

Ingen har klagat på ljuddämparen som ser ut att höra hemma på en rysk personbil?

Ingen har klagat på att hela hojen är nerlusad med blanka skruvar i mattsvarta kåpor?
 
Last edited:

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många
1959 släpptes första Bonnevillen, 46 hästar, två cylindrar och 650cc, 1968 kom Tridenten, 58 hästar, tre cylindrar och 750cc och........
trumvirvel....
nu kommer frågan, vilken var snabbast? :crash

When Triumph launched its new-for-1968 Triumph Trident T150 triple, the magazine motorheads took notice: “For you performance buffs, let us state that the Triumph Trident is the fastest street machine we have tested, bar none,” Cycle Guide enthused.
Brit mag Motorcycle Mechanics boasted: “What a fantastic machine! From a standing start to 100mph and back again in approximately 600 yards, plus a top speed of 130mph through the electronic timing gear!”


https://www.motorcycleclassics.com/classic-british-motorcycles/1968-triumph-trident-t150
sån trident har jag haft. varför sålde jag den :va :död
 

Oktanhalt

Sporthojsnörd
Gick med
18 Oct 2016
Ort
Skogen
Hoj
Suka
Jag tror den kommer sälja som smör. Caféstuk och "heritage" är hett (fast för min del så förstör den enorma loggan/flaggan alla färgsättningar förutom möjligtvis den vita). Ganska ball i övrigt.

Däremot tror jag ytterst få kommer hitta ut till landsvägarna utan de flesta lär gå på innerstadens gator. Behöver inte vara något fel i det men inte min grej.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Den hade inte så mycket mer toppeffekt än T120 men mer kraft på låga varv. Ska det röra på sig med en 650 måste man varva! :kär
En SportHoj!::tummenupp

Tridenten var klar 1965 sades det men "marknaden var inte mogen" så den släpptes först 1968... :huvet

Snabbast i några månader tills Honda 750, ja... :crash

Ändå var det Bonnevillen som var Triumphs snabbaste modell så länge den tillverkades, hade väl rekordet på kvartsmilen tills Honda kom.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Ändå var det Bonnevillen som var Triumphs snabbaste modell så länge den tillverkades, hade väl rekordet på kvartsmilen tills Honda kom.
Är ingen kalenderbitare så jag vet inte men har för mig att Tridenten var snabbare när den kom.
Kört 650 och 750 Bonneville och Trident. Äkta, inga Post-Meriden, och 650 är lättast att köra fort med. 750 behöver inte lika mycket varv och är lite tyngre men ändå snabbare med lika tunga förare. Tridenten utstrålar mer kraft, låter kraftfullare och kändes snabbare men inte lika lätt att köra fort med. Alla mycket roligare att köra än Hondan. :tungan
Därför finns en enkelkams 750 K7 till salu! :fakta Ska bara ta mig tid. Perfekt att bygga en Brattskramlerbobber av. :hihi
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top