Vilken tur att vi har så olika smak vad det gäller utseende
Sj tycker faktisk Trident ser 100 gånger snyggare ut än vad Street Triple & MT07 gör!
View attachment 457571
Jag ser framemot att provköra Trident
sån trident har jag haft. varför sålde jag den1959 släpptes första Bonnevillen, 46 hästar, två cylindrar och 650cc, 1968 kom Tridenten, 58 hästar, tre cylindrar och 750cc och........
trumvirvel....
nu kommer frågan, vilken var snabbast?
When Triumph launched its new-for-1968 Triumph Trident T150 triple, the magazine motorheads took notice: “For you performance buffs, let us state that the Triumph Trident is the fastest street machine we have tested, bar none,” Cycle Guide enthused.
Brit mag Motorcycle Mechanics boasted: “What a fantastic machine! From a standing start to 100mph and back again in approximately 600 yards, plus a top speed of 130mph through the electronic timing gear!”
https://www.motorcycleclassics.com/classic-british-motorcycles/1968-triumph-trident-t150
Den hade inte så mycket mer toppeffekt än T120 men mer kraft på låga varv. Ska det röra på sig med en 650 måste man varva!
En SportHoj!:
Tridenten var klar 1965 sades det men "marknaden var inte mogen" så den släpptes först 1968...
Snabbast i några månader tills Honda 750, ja...
Är ingen kalenderbitare så jag vet inte men har för mig att Tridenten var snabbare när den kom.Ändå var det Bonnevillen som var Triumphs snabbaste modell så länge den tillverkades, hade väl rekordet på kvartsmilen tills Honda kom.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|