rougie
Smile you just got fucked 4 life!
Visst CBR & TT har lite mindra hästar än GSXR, R6, ZX6R, men dom är nog bättre all around hojar båda två.
Beror väl på vad man är ute efter.
Beror väl på vad man är ute efter.
Om nåt test kritiserat chassit så har jag missat det. Det jag sett är att vissa testpiloter önskar sig hårdare fjädrar men det problemet tror jag vanliga dödliga knappast råkar ut för. Jag har själv kört en del bana och jag ligger långt från maxinställningarna på komp både fram och bak. 'Normalt' brukar TT'n ligga runt 96-99hk och R6/GSXR ligger väl runt 102-104?fred00 skrev:Är det inte så att TT600 har fått kritik för sitt chassi? Det är väl ganska mjukt och gungit om jag inte minns helt fel. Dessutom saknade väl motorn mer än 4-5 hk jämfört med R6/GSX-R?
fred00 skrev:Är det inte så att TT600 har fått kritik för sitt chassi? Det är väl ganska mjukt och gungit om jag inte minns helt fel. Dessutom saknade väl motorn mer än 4-5 hk jämfört med R6/GSX-R?
stavgren skrev:Om nåt test kritiserat chassit så har jag missat det. Det jag sett är att vissa testpiloter önskar sig hårdare fjädrar men det problemet tror jag vanliga dödliga knappast råkar ut för. Jag har själv kört en del bana och jag ligger långt från maxinställningarna på komp både fram och bak. 'Normalt' brukar TT'n ligga runt 96-99hk och R6/GSXR ligger väl runt 102-104?
stavgren skrev:
v-g skrev:Man får vad man betalar för, Triumph är billiga av en anledning.
Nicke skrev:FYI: de kostar ungefär lika mycket som alla andra hojar. Tror tom att nya lill-Daytonan är något dyrare i 600-klassen.
v-g skrev:Kolla på 2:a hand. Nya Daytona får de sälja för inköpspris på ett ställe där en kompis jobbar. De får dem ändå inte sålda. Tar dem absolut inte i inbyte.
Nicke skrev:Visst har du väl läst om hur lätt det är att bli av med beggade sporthojar med mycket motor och dyra försäkringar överhuvudtaget. Daytonan speciellt har ju ingen billigare försäkring som TT, som tråden handlade om, och Triple:n har. På/av-fenomenet du skriver om känner jag inte igen på min hoj (som alltså inte är en Daytona).
v-g skrev:Ahh kommer TT under en annan försäkring höjder det ju värdet lite.
Daytonan sålde bra innan försäkringen rök nu vill ingen se dem. Fråga vad du får i inbyte.
Svårt att sälja hojjar i allmänhet, daytona i synnerhet. TT har jag faktist inte kört men jag antar att detaljfinisch är det samma som på daytona.
OM inte sprutet är av på så är det bra. Skulle faktist skippat daytonan ENBART pga detta.
stavgren skrev:
Dina åsikter om växellådan känner jag inte alls igen, tvärtom tycker jag den är bra, lite långslagig kanske men jag har aldrig upplevt något strul att växla, med eller utan koppling, växlar som hoppar ur eller liknande.
Varför fick inte jag en klonk-låda? Min säger ingenting, har försökt snacka allvar med den men får inte så mycket som ett klick till svar.Fenix skrev:Vad det gäller trajjornas växellådor så måste jag faktiskt tillföra att de kan kännas lite "klonkiga" jämfört med en del riskokare. Det vill säga, man måste växla bestämt, men det är aldrig frågan om att inte få i/ur växlar eller att växlar hoppar ur, bara att det säger "klonk" när man växlar.![]()
Hehe, tror det är ett fenomen som tillhör 955i serienstavgren skrev:Varför fick inte jag en klonk-låda? Min säger ingenting, har försökt snacka allvar med den men får inte så mycket som ett klick till svar.
Jag tycker att min låda på triplen känns nästan exakt likadan som på min Suzuki jag hade tidigare, däremot har jag kört en del Hondor där växellådan varit extremt tight och trevlig. Jag tror knappast att Trajjornas lådor skulle vara sämre än andra jämförbara hojar, däremot kanske Hondas lådor är i en klass för sig?.Fenix skrev:Vad det gäller trajjornas växellådor så måste jag faktiskt tillföra att de kan kännas lite "klonkiga" jämfört med en del riskokare. Det vill säga, man måste växla bestämt, men det är aldrig frågan om att inte få i/ur växlar eller att växlar hoppar ur, bara att det säger "klonk" när man växlar.![]()
tete skrev:Har ägt och kört TT i 1500mil. Förstår inte vad som menades med dålig låda? Den är ju perfekt, aldrig några växlar som hoppar ur eller dylikt. Jag har kört en hel del gsx samt zx6 också, och TTn är ngt mindre sportig. Den är klassens bästa att skjutsa på tror jag.
TTn har ngt klenare maskin än konkurenterna, det är bara att konstatera, samt en bökig insprutning som efter en NOGRAN justering fungerar riktigt bra. Jag hade en 01, men med 00 setup, tex vassare kammar på bekostnad av sämre mellanregister. Jag körde en hel del bana med min, och ska man klaga på chassiet bör man i det närmsta vara elitförare. Bromsarna är grymma.
Att detalj-finishen skulle va sämre har jag mycket svårt att tro.
Om man inte måste ha det rejsigaste av allt tycker jag TTn kan vara ett perfekt köp! Min hade 99 kusar på hjulet med slipon och mappning.
fred00 skrev:Är det inte så att TT600 har fått kritik för sitt chassi? Det är väl ganska mjukt och gungit om jag inte minns helt fel. Dessutom saknade väl motorn mer än 4-5 hk jämfört med R6/GSX-R?
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |