Trollhättetråden "samåkningar"

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
RSV_Ante skrev:
2138701 Hoj!

Är i Uddevalla hos tjejen i helgen. När jag anlände upptäckte jag till min fasa att mitt slip-on hängde löst. Således är jag i stort behov av ett plattband av något slag samt en M8bult med mutter.

Kanske kan någon av er hjälpa mej? Eller har ni kanske koll på nån byggare som kan tänkas ha lite plattband som man kan få ta en halvmeter av....

Ska hem på söndag igen.

Skicka gärna ett PM eller ring mej på 070-2312126

/andreas

kolla med firefly i Uddevalla delen på SH...
 

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Vargön - Vänersborg
Hoj
R1000 K5
Lördag 6/5 - Mollösund
11.00 vid Shell

1. Chili
2. Tmannen
3. 6xXx9:an
4. ItePiru
5. Eas
6. H_sson
7. Valentinic

Jag hänger nog kanske på också. Är inte riktigt 100a än, men om jag står där vid 11 ska jag iaf med ! :D
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
För de som vill blir det ännu en liten tur vi när vi når Uddevalla på hemvägen.... Där står nämligen Hedberg och Jensen och väntar ca 13.30

Lördag 6/5 - Mollösund
11.00 vid Shell

1. Chili
2. Tmannen
3. 6xXx9:an
4. ItePiru
5. Eas
6. H_sson
7. Valentinic
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Hoppas ni tyckte dagens åktur var kul... trots att det drog ut lite på tiden. Ska försöka planera bättre nästa gång :3freak

Lovar att inte köra för fort på 30 och 50 sträckor också :rodnar

Synd för Eas med "klantpuckarna" med jag hoppas att det kommer att lösa sig. Naturligtvis satt jag inne med fel information.... Mina puckar går visst att snurra på fast de är dragna. Och momentet är endast 39 Nm (inte 50 som jag sa :va ) och detta gäller även i mina bakre motorfästen motsvarande Eas R6:a. Antagligen var dina dragna med för högt moment med gängras som följd.

Ha det gött allihop, Linus
 

Eas

Vill mycket! Kan lite!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
R6-03 SÅLD
Nu är man äntligen hemma!!

Tack för all hjälp med att leta delar mm.mm.

Hojjen är fixad. Åkte upp till S-racing och fick en ny puck och en längre bult. Den gamla bulten gick inte in mer än 1 cm ungefär och så ska det inte va. Så längre bult och locktite så löste det sig.

Ber om ursäkt att jag var sur och grinig, lovar att vara på bättre humör nästa gång! Det var också roligt att se lite nya ansikten. Jag hoppas att ni åker med flera gånger!!

/Eas
 

adrazar

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Vänersborg
Hoj
GSX-R 750
Men va fan. Det är ju helt uppenbart att jag får ta och styra upp åldern lite nån dag när jag är ledig. Är ju bara massa "småttingar" med å åker ju.
Får ta med min Gixxer 93:a och höja ålderssnittet lite.

Om ni nu inte förbjudit gamla skrammliga klumpar i eran klubb :D
 

Eas

Vill mycket! Kan lite!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
R6-03 SÅLD
adrazar skrev:
2145968 Men va fan. Det är ju helt uppenbart att jag får ta och styra upp åldern lite nån dag när jag är ledig. Är ju bara massa "småttingar" med å åker ju.
Får ta med min Gixxer 93:a och höja ålderssnittet lite.

Om ni nu inte förbjudit gamla skrammliga klumpar i eran klubb :D
Klart du får åka med oss! ALLA som delar våra intressen (MC & Fika) är välkomna!!
Häng med!!
 

#86 Anders

Lämnar Hjärnan i Depån!!!
Gick med
4 Jan 2006
Ort
Hemma
Hoj
Retta -04 såld. Gsx-R 600 K8 såld, Yamaha YZ 250F -07, KTM 690 SMC -09 såld, Ducati Multistrada 1200 S
Hej allihopa!

Hur gick det för er (Eas å ItePiru) i söndags på kinnekulle?
Hur var det att komma upp i mellan gruppen å köra med det snabba grabbarna på slutet :hihi

Syn jag inte kunde vara kvar så man hade fått fajtats lite med er hade varit kul.

Fan jag hade verkligen ingen lust att åka det var ju sjukt kul å köra ville bara köra fortare å fortare men det gick inte, Förbannade orginal däck som sa NEJ, gick ju med både bak å fram hjuls släp tror till å med att jag råka ut för både och sammtidigt på slutet då känndes det att det är nå dags att ta det lite lungt höll ju fan på att göra i byxan då :lol ...
 

Eas

Vill mycket! Kan lite!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
R6-03 SÅLD
6xXx9:an skrev:
2163401 Hej allihopa!

Hur gick det för er (Eas å ItePiru) i söndags på kinnekulle?
Hur var det att komma upp i mellan gruppen å köra med det snabba grabbarna på slutet :hihi

Syn jag inte kunde vara kvar så man hade fått fajtats lite med er hade varit kul.

Fan jag hade verkligen ingen lust att åka det var ju sjukt kul å köra ville bara köra fortare å fortare men det gick inte, Förbannade orginal däck som sa NEJ, gick ju med både bak å fram hjuls släp tror till å med att jag råka ut för både och sammtidigt på slutet då känndes det att det är nå dags att ta det lite lungt höll ju fan på att göra i byxan då :lol ...
Tjena!

Det gick allt bra! Det var roligt att få köra utan att ngn framför drog ner farten för en. I och för sig så var inte koncentrationen på topp eftersom det var sista passet och man började känna sig lite mör. Sen bytte ju Linus ner en grupp så jag hade honom flåsandes i nacken, det känndes väl sådär!! :3freak

Det är aldrig kul när däcken släpper, råkade själv ut för ett framhjulssläpp när vi var uppe med Actionpics.
Vad är det för däck på din hoj original då??

Mvh/Eas
 

#86 Anders

Lämnar Hjärnan i Depån!!!
Gick med
4 Jan 2006
Ort
Hemma
Hoj
Retta -04 såld. Gsx-R 600 K8 såld, Yamaha YZ 250F -07, KTM 690 SMC -09 såld, Ducati Multistrada 1200 S
Eas skrev:
2163534 Tjena!

Det gick allt bra! Det var roligt att få köra utan att ngn framför drog ner farten för en. I och för sig så var inte koncentrationen på topp eftersom det var sista passet och man började känna sig lite mör. Sen bytte ju Linus ner en grupp så jag hade honom flåsandes i nacken, det känndes väl sådär!! :3freak

Det är aldrig kul när däcken släpper, råkade själv ut för ett framhjulssläpp när vi var uppe med Actionpics.
Vad är det för däck på din hoj original då??

Mvh/Eas


Det är Bridgestone original det SUGER ska försöka skaffa fram ett par race däck från Pirelli det sägs vara bra...
Hansson körde ju med det å han råkade aldrig ut för några släpp alls...
När man byt däck kanske man kan byta grupp :hihi
 

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Vargön - Vänersborg
Hoj
R1000 K5
På tal om dedär med nerlägg, släpp och sådant så satte jag mitt livs första knäskrap på stor hoj idag! :yoparty

Tack vägverket! Tack för rondellerna!

Synd att man jobbade eftermiddag i söndags! Det såg ruggigt kul ut !
Någon mer som ska på SMC och Folksam kursen den 22:a förresten?
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Valentinic skrev:
2164035 På tal om dedär med nerlägg, släpp och sådant så satte jag mitt livs första knäskrap på stor hoj idag! :yoparty

Tack vägverket! Tack för rondellerna!

Synd att man jobbade eftermiddag i söndags! Det såg ruggigt kul ut !
Någon mer som ska på SMC och Folksam kursen den 22:a förresten?

Det är skitkul o dra runt i nån rondell man spanat in lite, av-påfarter funkar oxo :yoparty vilken rondell var det??
 

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Vargön - Vänersborg
Hoj
R1000 K5
peter R1 skrev:
2164050 Det är skitkul o dra runt i nån rondell man spanat in lite, av-påfarter funkar oxo :yoparty vilken rondell var det??

Ja verkligen! Påfarterna kräver lite mer is i magen bara :D.
Det var rondellen i Mellerud. Inte den vid West Bike utan den nybyggda lite längre upp. Fast det kom en civilare och tyckte vi skulle leka någon annanstans. Han har nog aldrig knäskrapat!! :lol
Nu gäller det bara att pillra ner höger puck också. Får bli nån bilfri kväll och ta högervarvet ! :hihi
 

Eas

Vill mycket! Kan lite!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
R6-03 SÅLD
6xXx9:an skrev:
2163765 Det är Bridgestone original det SUGER ska försöka skaffa fram ett par race däck från Pirelli det sägs vara bra...
Hansson körde ju med det å han råkade aldrig ut för några släpp alls...
När man byt däck kanske man kan byta grupp :hihi
Ok! Har hört fler som är missnöjda med Bridgestone. Bara att byta!! :tummenupp
Valentinic skrev:
På tal om dedär med nerlägg, släpp och sådant så satte jag mitt livs första knäskrap på stor hoj idag!

Tack vägverket! Tack för rondellerna!
Grattis! Själv så åkte jag upp till VV i Båberg dagen efter vi vart i Mollösund. Tog med mig Peter R1 som lärde mig skrapa!

Akta dig för rondeller bara, de kan va lite lömska! Fråga "Smurfen"!!

Mvh/Eas
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Valentinic skrev:
2164107 Ja verkligen! Påfarterna kräver lite mer is i magen bara :D.
Det var rondellen i Mellerud. Inte den vid West Bike utan den nybyggda lite längre upp. Fast det kom en civilare och tyckte vi skulle leka någon annanstans. Han har nog aldrig knäskrapat!! :lol
Nu gäller det bara att pillra ner höger puck också. Får bli nån bilfri kväll och ta högervarvet ! :hihi

Grattis föresten: ): ):) jag hänger gärna med o trycker i knät men jag MÅSTE byta bort mina däck först!! I alla fall framdäcket (Bridgestone) bakelit.
 

#86 Anders

Lämnar Hjärnan i Depån!!!
Gick med
4 Jan 2006
Ort
Hemma
Hoj
Retta -04 såld. Gsx-R 600 K8 såld, Yamaha YZ 250F -07, KTM 690 SMC -09 såld, Ducati Multistrada 1200 S
peter R1 skrev:
2164517 Grattis föresten: ): ):) jag hänger gärna med o trycker i knät men jag MÅSTE byta bort mina däck först!! I alla fall framdäcket (Bridgestone) bakelit.

Hur kommer det sig att skrapa knät har fått en sån "status" markering :confused:

När vi var å körde i söndags så låg jag bakom ett flertal personer som låg med knäskrap i kurvorna men lik förbannat så körde jag mycket fortare, det tar ju bara tid att lägga ner knät fast jag var allt där å rispa lite jag med =) , men var ju bara å ta upp knät så gick det å pressa lite till.

Ska kanske burna upp mitt bakdäck så jag kan byta te nästa körning?
Fan bara två veckor kvar tills nästa körning gäller att lägga på en rem!

Känns ju dumt å bara byta måste ju göra något skoj av det man har :rofl
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top