Trollhättetråden "samåkningar"

Mr. Brasse

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Ort
Göteborg
Hoj
GSXR 600
tack för turen idag grabbar. synd att 7 hojar blev 6 vid hemresan.
Krya på dig Sotrox, Pm:a gärna om ni får nyheter från Sotrox:pannkyss
 

Bifogat

  • Bild047.jpg
    Bild047.jpg
    113.9 KB · Visningar: 84

Sotrox

Autodidakt
Gick med
22 Jan 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
bandit 600
hej allesamans. en mörbultat Thomas " Sotrox" som ändå är rätt nöjd med att inte ha brutit några ben eller fått några seriösa skador som skulle förändrat mitt liv. mer än ett par rejäla smällar på min kropp. har väldigt ont i höger benet och högerarmen men enligt rönken så var inget av så jag är nöjd att bara fått räjält med stryk. får väll vila en vecka så får vi se hur det tar sig.

Hur gick det till jaru. kan man undra :/ helt klart är det självförvållat. körde hyfsat lungt då jag tyckte det va jävligt kallt. ;D jaja jag e lite frusen av mig. hadde bara kört vägen till läckö slott på dit vägen sedan på hem vägen så hadde jag glömt knäppa hjälmen stannar och släpper iväg dem andra. vilket kändes bra att jag tog tag i det me tanke på va som skulle hände. sedan bär det iväg igen viste att det va lite grus och så i kurvorna så tog det lite försiktigt sedan efter en stund så kommer jag fram till ett litet bakkrön öppe till höger i "skogen" vid ett litet hus står ett 10 15 tal bilar som fångar mitt intresse kör då kanske nånstans i 90 å bromsar ner för att se vad som är på G där. nästa gång jag tittar upp är jag precis över krönet i en vänster sväng. hinner väll inte mer än att reagera på att jag inte är många centimeter från dikes kanten. när jag ser vad som komma skall reagerar jag inte på så jävla mycket mer än att det här kommer inte gå bra så jag fortsätter ner i diket. Siktar på att köra så långt ja kan utan att varken gasa eller bromsa. kör ett par meter när hojen börjar studsa och fara rejält så jag tappar kontrollen och väljer att försöka hoppa av den bakåt. hojen flyger då mer eller mindre rätt upp i luften. jag flyger "studsar" framåt mot hojen och försöker väll göra allt för att inte flyga in i den. tror att jag fick den på benet lite grann men. har helt klart lite änglavakt. då diket va grönt å fint med väldigt lite sten och inte andra otäcka saker som träd och berg. skulle i alla fall kunna tippa på att när jag flög av så kanske hojen gick i sådär 60-70.... tack för allt killar surt på det roligt och på maten som jag såg fram emot :( är det nått så pratar jag mer än gärna samt om ni råkar ha delar till en bandit så behöver jag rätt mycket :(

Mvh Thomas "Sotrox" Änglavakt Löfkvist
 

Mr. Brasse

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Ort
Göteborg
Hoj
GSXR 600
skönt att läsa nåt från dig. man är mycket lycklig att kunna skriva samma kväll om sin avåkning, eller hur:tummenupp ?
 

Kneedrag

Guest
Jag är mycket glad att du är OK Sotrox. Det är det viktigaste. :)
Hoppas du inte tappar suget för att åka hoj även när flickvännen tjatar.
Har själv klotat i en lurig kurva klara mig också mycket bra ,mörbultad bara.
Efteråt var jag rädd för kurvor men det är bra att komma så fort som möjligt upp i sadeln igen. Mina päron tyckte att jag skulle lägga hojåkandet på hyllan då ,men det ger mig så otroligt mycket glädje o frihet så det blev inget med det.


Hojar går alltid att laga. Vad behöver du för delar?? har en genoratorkåpa (skönhetsfel på den men inga sprickor eller så) som (kanske) kan passa din hoj.Om du behöver en sådan.
Har ju lagat hojar förr efter vurpor så jag vill gärna hjälpa till om om jag får/ du vill ta emot min hjälp.

Om ramen är sne så låt RN MC service i Göteborg titta på den han kan kanske rikta den. Inget slarv jobb mycket seriöst mäter med laser osv.


Hoppas vi ses snart.
Gixxertina
 

Eas

Vill mycket! Kan lite!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
R6-03 SÅLD
Skönt att höra att allt gick bra med dig Sotrox!! :tummenupp

Hojjar finns det fler av, hoppas du snart är ute på gatan igen!

Krya på dig!!
 

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Vargön - Vänersborg
Hoj
R1000 K5
Skönt att höra att du klarade dig Sotrox. En hojbroder är alltid en hojbroder !

Förresten, vem är han med Den gul/svarta gixxer 750 (-00?) som var med på turen ? Han vill inte byta mot en Blade -05? :D Saknar min gammla 750. :rolleyes:
 

Tmannen

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2007, BMW K1200R Sport
Skönt att höra att det gick såpass bra för dig Sotrox...
Hoppas att det inte tar för lång tid att fixa iordning bågen igen.
Klotade min förra året till oigenkännerlighet -> Bara att sälja(5000) -> Köpa nytt(Banken lånar gärna ut pengar)
Krya på dig
 
Last edited:

Sotrox

Autodidakt
Gick med
22 Jan 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
bandit 600
tackar. jag haltar mig fram. var och hämta hojen och som det verkar så är den inte sne i ramen och motorn, sliponet, framgaffeln verkar ha klarat sig lite surt eventuelt om bakfälgen är lite skev. såg ut att vara så den har fått en liten smäll. får väll plocka i sär den så ser jag mer. men jag e hel så som sagt jag är nöjd. Rätt kläder och lite tur gör mycket skillnad.
 

moppekalle

Second place ist first looooooser
Gick med
25 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
moped(R1 -05)Pimpad och bromsad!!..68bhp!!..eller var det 168..shit the same
Skönt att höra att du klarade dig Sotrox. En hojbroder är alltid en hojbroder !

Förresten, vem är han med Den gul/svarta gixxer 750 (-00?) som var med på turen ? Han vill inte byta mot en Blade -05? :D Saknar min gammla 750. :rolleyes:

Nej då,inte ska du sälja den.Såååå fint du kör på bana och hanterar densom en kung.


Psst..mannen som jaga dig med en pippigul 600RR på gelleråsen:tummenupp
 

#86 Anders

Lämnar Hjärnan i Depån!!!
Gick med
4 Jan 2006
Ort
Hemma
Hoj
Retta -04 såld. Gsx-R 600 K8 såld, Yamaha YZ 250F -07, KTM 690 SMC -09 såld, Ducati Multistrada 1200 S
Fan vad gött att höra att du är på bena igen Sotrox :tummenupp

Snart är du med å åker bakhjul med mig lr??? :yoparty

Krya på dig!!!
 

smurfen

Alltid ett hjul i backen
Gick med
18 Aug 2003
Ort
THN
Hoj
CBR929
Fint att du klarade dig bra och hojen gå väll att fixa:) Och nästa gång ögonen på vägen;)

//Peter
 

Kneedrag

Guest
Någon sugen på en tur imorgon måndag?? Jag är ju ledig

Samling på Statoil vid Edsborg kl. 12.00 om någon vill hänga med.

eventuellet blir det en tur igen kl 15.30.
 

Kneedrag

Guest
Turen inställd idag då vädret inte är det bästa
 
Last edited:

Yoshi_Makkan

Som den blinde sa till den döva...
Gick med
29 Mar 2007
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Turen inställd idag då vädret inte är det bästa

Hade bara vädret varit fint så hade jag lätt hängt på!!
Jag är ledig hela veckan...Så tittar solen fram så hänger jag lätt på :tummenupp !!

Dikesköraren...Glad att det inte hände nått allvarligt!! Krya på dig :yoparty !!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top