Trollhättetråden "samåkningar"

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Spännande helg för er här uppe i Fjollhättan, härligt bara att olyckan verkade sluta lyckligt. Som andra talare redan sagt, det finns fler hojar...

Själv har man haft en blåsig och kall hoj helg, men nu är hojen nyservad och fin, kraschpuckar sitter på (vita, men jag skall spraya dem svarta tänkte jag).

Jag bevittnade själv en ganska otäck klotning i helgen, samanlagt var det 2st av dem jag körde med som lade sina hojar. Som tur är så gick alla därifrån utan andra skador än ett ledbrutet ego.

Nu är jag på att köra lite igen, från 15:00 och framåt, varje dag från och med onsdag (måste vila en dag).
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Aldrig kul att läsa om olyckor på våra hemmaåkare i Trollhättan - skönt att det gick bra för chauffören dock.

Hoppas ditt onda försvinner snabbt :sjuk
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Spännande helg för er här uppe i Fjollhättan, härligt bara att olyckan verkade sluta lyckligt. Som andra talare redan sagt, det finns fler hojar...

Själv har man haft en blåsig och kall hoj helg, men nu är hojen nyservad och fin, kraschpuckar sitter på (vita, men jag skall spraya dem svarta tänkte jag).

Jag bevittnade själv en ganska otäck klotning i helgen, samanlagt var det 2st av dem jag körde med som lade sina hojar. Som tur är så gick alla därifrån utan andra skador än ett ledbrutet ego.

Nu är jag på att köra lite igen, från 15:00 och framåt, varje dag från och med onsdag (måste vila en dag).


gott gott: ):):) själv har man skruvat Bandithoj: ):) sotrox båge, lättmekat som få, ska bli kul att få se den rulla i ny skepnad. /p
 

Sotrox

Autodidakt
Gick med
22 Jan 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
bandit 600
jaaa lätt mekat ere. :D synd bara att den som väntar på nått gott väntar alltid för länge :D imorgon om jag har bra rörlighet i benet så ska jag ta bilen och leta delar :D
 

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
jaaa lätt mekat ere. :D synd bara att den som väntar på nått gott väntar alltid för länge :D imorgon om jag har bra rörlighet i benet så ska jag ta bilen och leta delar :D

Kolla med min i tråden tidigare namngivna skrot, dem ha ganska mycket delar, säkert några björnbusedelar (Bandit) också...

Jag är SJUK, hur roligt é det på en skala:gnissla Måste varit dem dära 10milen i regn igår...

Men, men jobbe, jobbe, jobbe... Vill ju kunna köpa grejer till hojen så det är bäst att man samlar på sig så mycket pengar man bara kan.

:tuttar ROCK ON grabbar och tjejer, skrik till om det blir någon åka i veckan. Själv skall jag leta lååånga bult och feeeta plugg idag, och beställa en gokänd kedja med lås.
 

Kneedrag

Guest
Åka 25/4 16.30

Åkning Onsdag 25/4 tid 16.30 plats Statoil vid Edsborg.:)

Väderutsikt: Kanongött +19:tummenupp

Snart är det bikedagar också:yoparty


Vi ses
GixxerTina
 

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Åkning Onsdag 25/4 tid 16.30 plats Statoil vid Edsborg.:)

Väderutsikt: Kanongött +19:tummenupp

Snart är det bikedagar också:yoparty


Vi ses
GixxerTina

Gott som faun...

Jag och den svarte kommer (fortfarande vita kraschpuckar, men dem skall MAULAS).

Idag letar jag slagborrmaskin och godkänd kedja med lås. Alienmoto hade tyvärr slut på sina fina 1m kedjor. Tips mottages
 

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Gott som faun...

Jag och den svarte kommer (fortfarande vita kraschpuckar, men dem skall MAULAS).

Idag letar jag slagborrmaskin och godkänd kedja med lås. Alienmoto hade tyvärr slut på sina fina 1m kedjor. Tips mottages

Kanske tar med mig skjuts imorgon, så Tina, hade varit bra om du hade skjutsdyna på gixxern.

:tummenupp
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Gott som faun...

Jag och den svarte kommer (fortfarande vita kraschpuckar, men dem skall MAULAS).

Idag letar jag slagborrmaskin och godkänd kedja med lås. Alienmoto hade tyvärr slut på sina fina 1m kedjor. Tips mottages

fixa en ankarkätting på båtfirman (westbergs marin) ska väl duga: ):):) ligger precis nere vi kanalen, nästan mitt emot pingstkyrkan, låna min borrmaskin om du vill, annars har du sjögrens på Kardanvägen, dom har mycke gött o sött

självklart kommer min japanpressade 4;a att vara med o terrorisera omgivningarna i morrn: ):):):):yoparty

jaaa lätt mekat ere. :D synd bara att den som väntar på nått gott väntar alltid för länge :D imorgon om jag har bra rörlighet i benet så ska jag ta bilen och leta delar :D

....ska vi skruva snart elllerrrrr, kliar i fingrarna nu: ):):) vad sägs om torsdag?? om delar infinner sej!!!
 
Last edited:

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
:gråta Synd att ni åker så tidigt...

Men ni kanske tar en tur i samband med Bikedagar!

Är det du som slutar sent, eller vi som börjar tidigt:va

Säg när det passar dig, jag menar, felar det bara en timme eller så, så kan man alltid mötas upp på vägen eller liknande.

:tuttar

Ju fler desto roligare :tummenupp

Anderstorp nästa helg??? RR där ju, gratis inträde. Perfekt om man ska shoppa däck oxå

Kanske något för oss här uppe i Fjollhättan:va
 
Last edited:

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Är det någon som skall med idag som har ett 12mm betongborr att låna ut så hade jag blivit såå glad.:tummenupp

Tack på förhand:pannkyss
 

Sotrox

Autodidakt
Gick med
22 Jan 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
bandit 600
usch va tråkigt det e å sitta å läsa om åkning å inte kunna åka. :D

jag har skaffat lite pryttel vi kanske kan se till å räta upp ramen i morgon.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top