Hej på era gamla häckar
Nu har första racet på A-torp gått (13maj) allt gick mkt bra ska försöka dra en kortare version av det hela
.
Det hela börja med att vi kom ditt å vädret såg ju mindre bra ut så vi försökte att ragga in oss hos nårra i en depåbox, resultatet blev att vi dela med folkessons(claessons) Racing =).
Kvalet närmade sig å det hade precis regnat innan så man var på G att byta te regn däck men precis innan det var dax så såg vi att det började bli torr spår så slicks var det som gällde. Allt gick fin fint vi kvalade in på en 6:e plats.
Sen var det en bra stund kvar te det att racet började så det blev nya däck osv.
Startade som sagt som 6:e hoj å kom väl iväg hyffsat, Plockade upp te 3:e plats som ja höll några varv sedan kröp några som jävlar förbi så låg som 5-6:e plats vilket vi höll länge.
Sen öppnades helvetet, det börja regna inte lite utan väldigt mkt å vi tog beslutyet att fortsätta att åka.
Vet inte hur många som INTE byte däck men det kan inte vara mera än ett par stycken man kännde sig lite ensam när man putra runt banan i snigel fart, Det var fan man som att köra på IS, men skoj med lite spänning.
röva for å sladda lite kors å tvärs det var kämpigt å inget imskydd på vissiret så det imma igen oxå. Mkt som hände på kort stund =).
Jaja allt eftersom dagen gick så torkade det upp å alla som hade regn däck fick gå inte för att byta igen, INTE vi
Sen var det bara järnet som gällde, både jag å hansson tyckte det sladda å hadde sig som fan bak båda var på väg att göra higsider.
Men vi slutade iaf på en 5:e plats
tycker jag personligen är bra med tanake på att det var första racet, regn å 28 startande. 20 kom i mål
.
Men på vägen hem slog nått hårt oss i huvet då kom vi plötsligt på varför det kana å hade sig på bakhjulet. Vi hade glömt att kolla trycket i däcket
.
Efter det att jag byte däcket tryckte jag i 2,5 för att det skulle sätta sig ordentligt å det körde vi oxå med när det igentligen ska vara 2,0-2,1 max inte konstigt det var lite taskigt med fäste hehe
.
Man lär sig av misstagen, vi höll oss iaf på hjulen =)
Tack för mig
mvh
Anders