TroLliS-film från Rörken

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
TomK skrev:
Ha! Precis i minsta detalj de spår jag använder på motarden. :tummenupp Det enda som skiljer är att jag har lägre fart på rakan och lite högre i kurvorna.
Skryt, skryt, skryt :whip För mig känns det så här när jag tittar på filmen:

Oj! Precis i minsta detalj de spår jag försöker följa med Daytonan. :tummenupp Det enda som skiljer är att jag hela tiden hamnar i andra spår och har lägre fart både på rakan och i kurvorna... :rodnar

Hörrdu Ugluk, är det exakt realtid i filmen?? Tänkte man skulle ta tid på varven... Nej fy mig :whip Det är ju förbjudet!! :notme

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Hastigheten är realtid. Tidtagning är inte tillåten på rörken, men hur du sätter reglerna i ditt datorrum är upp till dig.. :brynad

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
n'Lasse skrev:

Hörrdu Ugluk, är det exakt realtid i filmen?? Tänkte man skulle ta tid på varven... Nej fy mig :whip Det är ju förbjudet!! :notme

Hmm, det är ju bara uppvärmningsvarv inget att ta rid på :cool:
Och föresten så har jag redan klockat :rolleyes:
Går inte så fort, men fort :p

Flåklypa

Il tempo gigante
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R6...skrapad både styrbord och babord.
Snabbaste varvet klockade jag till 51.5......det näst snabbaste till 52.0 (det med omkörning). Nu ska jag hem och kolla vad jag körde förra året (om jag hittar ett rent varv). Har du gjort något åt bakdämparen på cykeln?

Snyggt och snabbt kört förresten :tummenupp

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
Flåklypa skrev:
Snabbaste varvet klockade jag till 51.5......det näst snabbaste till 52.0 (det med omkörning). Nu ska jag hem och kolla vad jag körde förra året (om jag hittar ett rent varv). Har du gjort något åt bakdämparen på cykeln?

Snyggt och snabbt kört förresten :tummenupp

Som sagt jag värmer bara däck än så länge.
Går en hel del fortare sen tror jag :cool:

Jo visst, satt på en öhlinare så den är en aningen bättre nu.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
TroLliS skrev:
Va, jag trodde jag körde helt andra spår än motarderna.
Men det kanske är bara du som kör så :eek:

Jag kör utan slide (man vinner inget på det, på Rörken, om man inte kör i EM-tempo och det är det ingen som gör) och då är det nog de optimalaste spårvalen. Att en del andra bryter runt på annat sätt, beror mest på personlig körstil (eller avsaknad av känsla för allt vad spår heter :D ).

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
TomK skrev:
Jag kör utan slide (man vinner inget på det, på Rörken, om man inte kör i EM-tempo och det är det ingen som gör) och då är det nog de optimalaste spårvalen. Att en del andra bryter runt på annat sätt, beror mest på personlig körstil (eller avsaknad av känsla för allt vad spår heter :D ).

Ok, berätta det för min motardkompis.
För du åker fortar än mig med motarden(och massa andra motarder för den delen) va va :whip

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TroLliS skrev:
Som sagt jag värmer bara däck än så länge.
Går en hel del fortare sen tror jag :cool:

Jo visst, satt på en öhlinare så den är en aningen bättre nu.

Har för mig du åkte på 49,5s för någon vecka sedan - fritt varv och en bit in i passet. Kan inte påminna mig ha noterat snabbare varv för någon gathoj. En 250-räser lär ha rätt drevad kört runt på 48s för några år sedan och mopperacers kör på ungefär de tiderna med. De snabbare på motard åker på 48-50s och så någon enstaka stjärna som klämmer i med låga 47: or eller så (noterat rekord med tvåhjuling är 45-46s om jag minns rätt från Ejdehages och Bodinghs glansdagar).

...och farbor Tom säger: fortsätt klocka tider, men se till att mygla med det så att Conny inte ser. :)

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TroLliS skrev:
Ok, berätta det för min motardkompis.
För du åker fortare än mig med motarden(och massa andra motarder för den delen) va va :whip

Fast det ser ju coooolt ut med slide :) Att det går långsamt om det inte görs på rätt sätt - dvs, in genom hela kurvan tills man ska gasa ut och då med fortsatt powerslide - det är en annan femma. För mig är det mest en fråga om att inte ha övat tillräckligt för att det ska sitta perfekt och då är det ingen ide att använda sig av det på bana (med avåkningszon fylld med däck och sedan ett stängsel :eek: ).

Jag har inte kört motard sedan i maj - undantaget gårdagens två testvarv - men hade då på det något hala underlaget ungefär 49s på varvet när jag väl bestämde mig för att köra fort. Fortfarande med milsvidd marginal (fegar hellre ur, än kraschar). Siktar på att komma under 48s med nya trimmet - men det lär bli först till våren med tanke på hur lång tid det tar att få tillbaka moppen...

Allt sitter i huvudet. Har man perfekt anpassade däck, bra fjädring och klipp i motorn är det bara mentala spärrar som ska bort. och så en mjuk och vägvinnande körstil :) Lättare sagt än gjort.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Varför var det en massa motorcyklar som stod parkerade på banan som du fick sicksacka runt? :D

Kan ju inte vara svårt att köra så där snabbt och bra när man har en sån där värstinghoj :D

Allvarligt, kul att se hur det ska gå till TroLlis :tummenupp

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
:tummenupp Uggeluk, du ä duktig te film´zz - wow :cool:

:tummenupp TroLlis, det ser ju bra utt - när moppen kör runt där på Ring Rörken. Måste du köra så snabbt :p

Kul att se dina spår - dom ser lite rake utt - i förhållende till när jag har åkt efter dig när du värme i gummi-däcken :rodnar

Vi ses snart igen....

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
Tackar för allt beröm

Men den som ska ha ett riktigt tack är Ugluk :tummenupp :bow

Han såg tydligen lite blek ut när jag var ute å brummade med hans kamera på hojen, men han sa att jag inte skulle köra lungt så tok gör vad tok säger :rolleyes:

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Det var när TL'ens bakdel svajade fram och tillbaka när du bromsade in efter rakan han blev vit i ansiktet.
Varv efter varv. :D

Han stog och röck i svartflaggen... (NOT!) :crash

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Re: Tackar för allt beröm

TroLliS skrev:
Men den som ska ha ett riktigt tack är Ugluk :tummenupp :bow

Han såg tydligen lite blek ut när jag var ute å brummade med hans kamera på hojen, men han sa att jag inte skulle köra lungt så tok gör vad tok säger :rolleyes:
Nja, jag sa väl "Kör som du brukar" och gick och gömde mig med huvet mellan knäna.. :D
Jag räknade ju inte med att du skulle jaga varvrekord.. :eek:

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
det gick ju bra ju, kameran var ju väl förpackad så inte hade den gått sönder för en ev, lowsider iaf ;o)

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Bluegreengrey skrev:
det gick ju bra ju, kameran var ju väl förpackad så inte hade den gått sönder för en ev, lowsider iaf ;o)
Nej, det är nog sant. Dom dyra bitarna var ju noggrant inpackade under kutsen och det skulle nog krävas en ganska dramatisk vurpa för att dom skulle kastas ut och slås sönder. Men det hindrar ju inte att man blir lite nervig när TroLliS ska visa sig på styva linan.. :D Skulle ju vara riktigt trist om han gick sönder oavsett om kameran höll eller inte. Hade det inte varit för att TroLliS kör så jämnt, snabbt och vurpfritt skulle jag aldrig ha vågat montera grejerna på hans hoj. :tummenupp

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
Ugluk skrev:
Nej, det är nog sant. Dom dyra bitarna var ju noggrant inpackade under kutsen och det skulle nog krävas en ganska dramatisk vurpa för att dom skulle kastas ut och slås sönder. Men det hindrar ju inte att man blir lite nervig när TroLliS ska visa sig på styva linan.. :D Skulle ju vara riktigt trist om han gick sönder oavsett om kameran höll eller inte. Hade det inte varit för att TroLliS kör så jämnt, snabbt och vurpfritt skulle jag aldrig ha vågat montera grejerna på hans hoj. :tummenupp

Ap ap inte prata om vurpor, du vet när man pratar om trollen så..... :skrämd

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
....när man pratar om trollis så.. dansar affe på bordet ?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...