Tror du att du är ung?

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
pausar...
Heinrich skrev:
Det var gamla goda tider. :hej :hej

Drickabackarna var fyrkantiga och rymde väl 25 st flaskor.
Fungerade förövrigt utmärkt att stoppa ner dom gamla LP-skivorna i.

Har sånna backar till våra LP-skivor......föresten.....VET de vad LP-skivor e ? :p *skoja*

Heinrich

Puderluder
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
B
Dom digitala armbandsuren som hade inbyggda miniräknare. Knapparna var ju så små att man fick använda en penna eller nåt för att trycka på rätt siffra. :crash

Tänk att få komma glidandes med en sån klocka idag. :kär

MikkE

Guest
Jag saknar gamla TURTLES och TRANSFORMERS som gick på TV3...

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
MikkE skrev:
Jag saknar gamla TURTLES och TRANSFORMERS som gick på TV3...

Jag är ledsen, men jag tror inte Turtles och transformers platsar i den här ligan. Alldeles för nya grejjer......

Ang video; VHS, Betamax och 2000 fanns väl ungefär samtidigt. Beta var överlägset bäst kvalité, 2000 kunde spela på bägge sidorna och VHS var bara kasst. 2000 köptes dock in av alla skolor i hela landet, och så var dess öde beseglat på ungefär samma sätt som kompis-datorerna, ialla fall i sverige. Sony pushade stenhårt för sitt Betamax-system, men den mörka sidan, ledda av Matsushita, hade en överlägsen PR-apparat, och VHS gick segrande ur striden.

Detta var dock inget som bekymrade min far, utan han gick rakryggad in o köpte en Betamax som fortfarande tronar någonstans nere i källaren. Stor, otymplig, bastant pryl utan fjärr. Till betas försvar får man väl säga att proffsversionen iallafall blev standard i TV-produktionsvärlden........

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
ambulans skrev:
dom där gick att kopiera o köra i tankautomaterna... he he he.. :1pajas

Va? Din lilla ligist!!! :whip

Men jag tycker ändå att vi 70-talister gjorde mkt mer oskyldigare hyss, än dagens busar!
Det var ju mer att palla äpplen och spela "harts-fiol" eller vad det hette, på grannarnas rutor!! haha

Annars gillade jag "balla trazan apanson"!! :D

Nick

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Dr 350
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by DumDum
*De har inte druckit Festis ur pyramidformade tetrapack.

Vi brukade blåsa upp dom där och hoppa på dom, vad lättroad man var på den tiden.
--------------------------------------------------------------------------------

Hahaha, det hade jag glömt! Typ hetsdricka så de blev tom å hoppa på...... den orangea färgen var apelsin å grön var äpple va? Sugrören satt klistarade på sidan i en plastficka men blev ofta böjda pga formen på festisen..........heheh vilka minnen.....

Uppenbarligen är ni j*vligt gamla då ni inte ens kommer ihåg namnet på drycken!!! :whip

-----------> SUNKIST <---------------
:crash

// född på 80-talet

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Nick skrev:
quote:
Originally posted by DumDum
*De har inte druckit Festis ur pyramidformade tetrapack.

Vi brukade blåsa upp dom där och hoppa på dom, vad lättroad man var på den tiden.

Hahaha, det hade jag glömt! Typ hetsdricka så de blev tom å hoppa på...... den orangea färgen var apelsin å grön var äpple va? Sugrören satt klistarade på sidan i en plastficka men blev ofta böjda pga formen på festisen..........heheh vilka minnen.....

dom blåste man i när dom va full... sen va de bara att gapa, halva festisen tömdes i flabben :p

Uppenbarligen är ni j*vligt gamla då ni inte ens kommer ihåg namnet på drycken!!! :whip

-----------> SUNKIST <---------------
:crash

// född på 80-talet

Heinrich

Puderluder
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
B
På det goda 80-talet när vi bara hade 2st tv-kanaler kom det upp en liten vit blinkande pil i ena hörnet och påminde oss om att det började ett program i grannkanalen.

Det var annat än dagens tv-utbud! :hej

Heinrich

Puderluder
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
B
För ca. 15 år sen styrde Sonny Crocket och Rico Tubbs Miamis gator. Sonny hade förövrigt en alligator som husdjur. :rock

Seizure Later

Directors cut...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen just nu
Heinrich skrev:
För ca. 15 år sen styrde Sonny Crocket och Rico Tubbs Miamis gator. Sonny hade förövrigt en alligator som husdjur. :rock

Alligatorn hette Elvis och dom körde omkring med pastelfärgade jackor i en kopia på en Ferrari Daytone (fast det var en ombyggd corvette).

Och nu ska kanal 5 sända hela serien på nytt..

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
vare bara jag som va blodigt sugen på bilen i Hjalle julle & julius.

Storpotäten va livsfarlig.

Beppe och hans dockor va ganska obehagliga osso.

TV PIRATERNA OH OH OH!

chip o välkomna till Hajk!

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
semper skrev:
vare bara jag som va blodigt sugen på bilen i Hjalle julle & julius.

Beppe och hans dockor va ganska obehagliga osso.

Hjulius rockar fett! :)
Väldigt spännande när de jagade detdär flygande tefatet.

"Wohöhöhöhö klaschjofs" och "FÄRDIG!" kommer man ju ihåg. :)

henkablyfot

Ready To Race
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 250 exc/f
dumbo skrev:
Hjulius rockar fett! :)
Väldigt spännande när de jagade detdär flygande tefatet.

"Wohöhöhöhö klaschjofs" och "FÄRDIG!" kommer man ju ihåg. :)

JORO! Guate upp å guate ner. Glane o glo i schyltfönsterá...

Gamla goda tider.... :rock :tummenupp

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
t-rex skrev:
Sony pushade stenhårt för sitt Betamax-system, men den mörka sidan, ledda av Matsushita, hade en överlägsen PR-apparat, och VHS gick segrande ur striden.

Med risk för att låta lite besserwisseraktig, men det var faktiskt JVC som uppfann och lanserade VHS-systemet. :fakta

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...