Tror du att du är ung?

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
ambulans skrev:
hahaha.. sååå gammal e ja inte, men ja minns dig när vi bodde grannar, som en liten plutt på moppen... :D

Mmmmm, jag fick trumpinnar av dig, till morsans stora förtret, spelade på upponedvända bigpacks å bakbunkar...... hehehe

Jag diggade din EPA :fakta

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Tom Byron skrev:
Mmmmm, jag fick trumpinnar av dig, till morsans stora förtret, spelade på upponedvända bigpacks å bakbunkar...... hehehe

Jag diggade din EPA :fakta

fick du ?? hahahaha,, att du inte kom in o lirade lite då.??
kan berätta en hemlis.. när ja va 15, så hjälpte din farsa mig att trimma moppen.. slipade ur insugsplutten som va plombad , he he... :p

ja epan.. den va inte dum, en 67:ans Duett , tre växlad med B-20 i... gick som en vanlig bil.. för vem orka åka 30 ?? :)
bytte motor i den 3 ggr... fan de roligaste i mitt liv den tiden.. :tummenupp Fridebo o folkbärs... :öl :D

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Tom Byron skrev:
Hahaha, det hade jag glömt! Typ hetsdricka så de blev tom å hoppa på...... den orangea färgen var apelsin å grön var äpple va? Sugrören satt klistarade på sidan i en plastficka men blev ofta böjda pga formen på festisen..........heheh vilka minnen.....
päron tror jag det var, inte äpple, skitgott.

kommer ihåg tanternas sura miner i tobaksaffären när man skulle köpa lösgodis, och man styog där o peka på 3 femöres, och sen ångra man sig. hehehe. Pappa köpte en video när dom kom ut, en AKAI, men inte fanns det filmer att hyra, man kunde ju iofs spela in nöjesmassakern o div annat. Fast det fanns ju ingen fjärrkontroll så man fick ju gå fram och trycka ner en knapp 2-3 cm, inte b´var det nån touchknapp inte......

Fast det var ju en rätt så kul tid för man var ju alltid ute och lekte.....

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
Det mesta i den där listan känner jag igen (med undantag för kapsylerna) och jag har inte tagt studenten än... Så ni behöver inte känna er gammla, än... hehe :crash

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Väntar fortfarande på att det ska bli kapsyler på vodkaflaskorna.

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ravetrancer skrev:
päron tror jag det var, inte äpple, skitgott.

kommer ihåg tanternas sura miner i tobaksaffären när man skulle köpa lösgodis, och man styog där o peka på 3 femöres, och sen ångra man sig. hehehe. Pappa köpte en video när dom kom ut, en AKAI, men inte fanns det filmer att hyra, man kunde ju iofs spela in nöjesmassakern o div annat. Fast det fanns ju ingen fjärrkontroll så man fick ju gå fram och trycka ner en knapp 2-3 cm, inte b´var det nån touchknapp inte......

Fast det var ju en rätt så kul tid för man var ju alltid ute och lekte.....

Fanns det inte två videosystem...... typ vhs och video2000......... det ena dog ut......

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
päronsplit på pinne alltså ... förut så låg de en bild i förpackningen :tummenupp

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Re: Re: Re: Re: Tror du att du är ung?

Bj.O.rn skrev:
Kommer nån ihåg burk"kapsylerna"? man fick den i handen när man öppnat burken, vi brukade roa oss med att dela dom å skjuta iväg ringem med "flärpen" på nåt vis..
/B

Ahh, "skjuta ringen med flärpen",,, Hade det varit en Olympisk gren hade man varit mästare garanterat,,, :D

Det här är nostalgi. :tummenupp

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På trasan å banane så var det någon snubbe som hette "olyckan" damn va rädd jag var för han.......

Någon TVserie på tv som hette AUTOMAN som lyste blått å levde på el....... honom diggade jag stenhårt

Dallas, Dynastin å Falconcrest....... vilka reliker.......nu snackar vi itne repriser utan....... första omgången...........

"V" som tvserie var oxå skitläbbigt..........

Sven-erik Jönsson "jösse" dominerade novemberkåsorna oxå... (det kanske var lite senare)

Men Ingermar stenmark åkte slalom ivf..... då satt man klistrad

Vilka flaschbacks......hehe

Gandalf

# 51
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
R1 -07, 660 -04
*Popcorn har alltid poppats i mikrovågsugnen. *

Drog den på en kvinnlig bekant som e född 85.
Fick komentaren: "Vadå hur ska man annars poppa dom i kastrull eller???"

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Tom Byron skrev:
Fanns det inte två videosystem...... typ vhs och video2000......... det ena dog ut......

kunde man inte spela in på båda sidor av bandet på det där som dog ut?

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DumDum skrev:
kunde man inte spela in på båda sidor av bandet på det där som dog ut?

Vet inte farsan köpte en vhs för 6000spänn....... "trådlös fjärrkontroll"....... grannen (inte Ambulans, den andra)hade fjärrkontroll med sladd.........

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Heinrich skrev:
Hette inte det Betamax?

Jo det oxå........ enl. Farsan så fanns det Beta max, Video 2000 och VHS. Betamaxx hade bäst kvalitet men Vhs var först så då blev det störst.......... Betamax körde de tydligen på sveriges radio mm för den överlägsna kvaliten.........

Obs, inte någe jag har koll på jag frågade en -40talist..... :D

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Re: Re: Tror du att du är ung?

Gandalf skrev:
*Popcorn har alltid poppats i mikrovågsugnen. *

Drog den på en kvinnlig bekant som e född 85.
Fick komentaren: "Vadå hur ska man annars poppa dom i kastrull eller???"

Ja, dagens ungdom.

Trancemitt

Din mamma
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Såld
Re: Re: Re: Re: Tror du att du är ung?

Bj.O.rn skrev:
.. Mellanöl då? på brun plastflaska i sexpack? (det sades att plasten skulle försvinna i naturen av sig själv. hehe..) var bara en liten skit då, men jag kommer ihåg dom..

/B

Jag kommer ihåg A-laget dom brukade dricka "granater" Men dom var små, bruna med en rund botten. Tuborg?

Jag är -72, jag kan inte vara gammal när gôbbarna satt och drack dom.

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Tom Byron skrev:
Jo det oxå........ enl. Farsan så fanns det Beta max, Video 2000 och VHS. Betamaxx hade bäst kvalitet men Vhs var först så då blev det störst.......... Betamax körde de tydligen på sveriges radio mm för den överlägsna kvaliten.........

Obs, inte någe jag har koll på jag frågade en -40talist..... :D

näää.. VCR va först, vi köpte en sån 1977, de va fyrkantiga kassetter där banden låg ovanpå varandra.
videon va nog en meter lång.. vägde säkert 20 kilo...
banden gick av stup i kvarten.. så då va de till att öppna dom o tejpa i hop... :p

vi hyrde filmer inne på Åke o Connys radio.. som låg alldeles innanför dörrarna på Flanör.. :D

Betamax.. de va väl den som man kunde spela in på båda sidor..
VHS blev senare världsstandard....
ja har fortfarande kvar vår VHS maskin... hahahaha.. vicken grejj.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...