håller i stort sett helt med dig!
först av allt: en éloge till dig för att du inte ger upp
skönt att det finns vissa som tänker efter och inte bara tycker att "alla dömer mig efter vad andra gör så då kan jag ju lika gärna göra det jag med"
för det andra vill jag för tusende gången inflika mitt evigt återkommande resonemang: vi måste stärka invandringspolitiken och ta tag i problemen! sverige, liksom alla länder, är ett land under utveckling. att allt alltid kan bli bättre är en grundtanke hos människan som sådan och i enlighet med detta strävar vi alltid efter perfektion. frågan är då bara varför i helvete vi tillåter vilken form av invandring som helst?
vi behöver invandringen, och det är ett oomtvistbart faktum. vi behöver en större befolkningsökning än vad vi svenskar klarar av att knulla fram. vad vi däremot inte behöver är en massa ungdomsbrottslingar som kommer hit och förstör, smutsar ner och kostar landet både pengar och trivselpoäng! vi behöver arbetskraft, folk som kan finansiera vårt välstånd! ska vi fortsätta ta in en massa skitstövlar och dessutom tillåta dem att stanna motverkar vi bara det positiva vi försöker uppnå med invandring. mitt förslag, min lösning på problemet, är lika enkel som genialisk: alla förtjänar en andra chans. men alla förtjänar inte en tredje, fjärde eller femte chans! låt folk komma hit och bevisa sitt värde/icke existerande värde. ge dem en chans att visa vad de går för men inte mer! exempel: invandrarfamilj tillåts flytta in i sverige. äldste sonen, en ung man vid 16-18 års ålder, visar sig vara en fullkomlig pest som inte gör annat än skiter i skolan, snattar i den lokala butiken och slår ner och bestjäl oskyldigt folk på stan. han visar starka tendenser till att en dag kunna råna, våldta och renta kanske mörda! så fort oacceptabelt beteende visar sig ska han ha en varning. bättrar han sig inte ska han fanimig ut! innan han hinner ställa till med nåt ordentligt elände! som du säger är det orättvist att hela familjen drabbas, men varför skulle man inte kunna utvisa enstaka individer?
snabb sammanfattning: ge folk en chans. sumpar de den: ingen mer chans!
folk häver ständigt ur sig uttryck i stil med "jävla blattar" och "ut med packet". uttryck som det sistnämnda håller jag själv även med om, men det beror också på att jag definierar pack annorlunda. pack är enligt min mening samhällets avskräde, folk som inte kan bete sig på rätt sätt, folk som begår brott och gör livet surt för sina medmänniskor. varför skulle man inte vilja kasta ut människor av den här typen? invandrare eller inte, pack kan vem som helst vara. och pack har fan inte att göra i civiliserade samhällen!
varför invandrare dominerar brottsstatistiken låter jag vara osagt, men faktum är att de gör det. uppenbart är det alltså att något sköts på fel sätt.
min mening är: integrera nysvenskar i sammhället! lär dem språket och kulturen så att vi kan leva i harmoni på lika villkor! samla inte alla på enstaka platser (exempelvis rosengård) för när människor med problem, människor som nyss upplevt trauma och som anser sig utsatta, samlas på ett ställe utbryter nån form av överlevnadslek där enbart den starkaste överlever. detta i sin tur kan vara en av många orsaker till att aggressivt beteende triggas och i sin tur en av anledningarna till att invandrare begår flest brott.
som sagt, ge folk en chans, hjälp dem att klara sig och accepteras i sitt nya land. klarar de inte det, trots hjälp, ska de fan inte få stanna kvar! med detta menar jag även infött svenska. varför skulle vi svenskar vara ett undantag? "vi var här först", jo tjenare... gör man livet surt för sina medmänniskor är man inget annat än smuts, oavsett etnicitet. och smuts hör inte hemma på tvättat folk.
ber alla er som orkade läsa alltihop att ursäkta min stavning, mitt tangentbord är fullt av kokosflingor vilket ibland åstadkommer dubbla eller uteblivna tecken