TRX 850 turbo mm.

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Visade sig att nya svingen är betydligt fläskigare än original, vilket innebär att fotpinnarna inte går att skruvas fast...:huvet. Så 8h spenderades idag med distansplattemek. Men de hamnade i skrotbingen hehe.

Aja, jag har ett rullande chassie nu iaf :)

ÄNTLIGEN! Det ser skitbra ut:tummenupp svingen måste vara bra mycket bredare än min, för mina fotpinnar klarar sig. Däremot ligger ljuddämparna väldigt nära. Bra jobbat, jag ser fram emot fler bilder:yoparty
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Visade sig att nya svingen är betydligt fläskigare än original, vilket innebär att fotpinnarna inte går att skruvas fast...:huvet. Så 8h spenderades idag med distansplattemek. Men de hamnade i skrotbingen hehe.

Aja, jag har ett rullande chassie nu iaf :)

Hur brett blire mellan insidorna på fotpinnarna ?
Håller på med liknande operation på mitt bygge.

Jävligt fina bitar du har !
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Tycker allt jag kan få se dig ta trxen ett varv på nån bana i sommar :D

Vad säger du om vänstern under bron på kullen?:D
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Hur brett blire mellan insidorna på fotpinnarna ?
Håller på med liknande operation på mitt bygge.

Jävligt fina bitar du har !

Vet inte vad måttet blir än, men jag måste flytta ut dem med 20mm / sida.
Vilket inte är så bra, då de tog i asfalten innan... Kanske ett bevis på att jag måste hänga av mer i svängarna hehe

Tycker allt jag kan få se dig ta trxen ett varv på nån bana i sommar :D

Vad säger du om vänstern under bron på kullen?:D

Jo, den ska få smaka bana. Gillar faktiskt den vänstern, trots att den lämnat permanenta märken på min kropp... :p
 
Last edited:

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Fick dit fotpinnarna idag. De hamnar 11,5mm bakåt, 19,5mm upp & 10mm ut.
Riktade dessutom tillbaka dem till original form. De där små rackarna tål inte att slängas i marken med en motorcykel monterad på dem... :)
 

Bifogat

  • 005.jpg
    005.jpg
    116.1 KB · Visningar: 314
  • 006.jpg
    006.jpg
    112.5 KB · Visningar: 287
Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Visade sig att nya svingen är betydligt fläskigare än original, vilket innebär att fotpinnarna inte går att skruvas fast...:huvet. Så 8h spenderades idag med distansplattemek. Men de hamnade i skrotbingen hehe.

Aja, jag har ett rullande chassie nu iaf :)

Aja, jag blir väl tvungen att köpa den av dig sen när du är trött på´t!! :D
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Hängde dit motorn idag. Fick hjälp av DiNella som tur var. Det roliga är att jag trodde jag kunde vänta med en motorbult (hittade den givetvis inte :huvet ), men det sket sig! Går inte att sätta dit den i efterhand, så motorn får åka ut igen hehe.

Lite fetare framhjul, så ser den nästan ut som en bobber.
 

Bifogat

  • 007.jpg
    007.jpg
    125.7 KB · Visningar: 411
  • 008.jpg
    008.jpg
    126.8 KB · Visningar: 360

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Hängde dit motorn idag. Fick hjälp av DiNella som tur var. Det roliga är att jag trodde jag kunde vänta med en motorbult (hittade den givetvis inte :huvet ), men det sket sig! Går inte att sätta dit den i efterhand, så motorn får åka ut igen hehe.

Lite fetare framhjul, så ser den nästan ut som en bobber.

Härligt att se att tomteverkstaden dragit igång igen! :tummenupp Ska bli gott att se o höra den i sommar!

(TR1, en polare hade en sån, kommer ihåg att den hade en egenhet att skjuta bort en förgasare ur insugsgummit. Då fick man vackert köra åt sidan o trycka tillbaka den... Coolt bygge det med. Yamaha har gjort en del trevliga råmodeller!)
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Hängde dit motorn idag. Fick hjälp av DiNella som tur var. Det roliga är att jag trodde jag kunde vänta med en motorbult (hittade den givetvis inte :huvet ), men det sket sig! Går inte att sätta dit den i efterhand, så motorn får åka ut igen hehe.

Lite fetare framhjul, så ser den nästan ut som en bobber.

Så motorn måste sitta i svingarminfästningen innan man ramar?? Skulle vara bra att veta inför mitt motorbyte!
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Så motorn måste sitta i svingarminfästningen innan man ramar?? Skulle vara bra att veta inför mitt motorbyte!

Ja, hur går det med motoruppgraderingen?

Nä, det är bulten som sitter genom alu-grunkan som även änden på grenröret bultas fast i. Ska se om jag hittar bild på den.

Yamaha har gjort en del trevliga råmodeller!)

Jepp! Sett ngr riktigt trevliga tr1 byggen. Var väldigt nära att köpa en lagom moddad sr-400 i somras. Perfekt att busa ner till stranden med :)
 
Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Ja, hur går det med motoruppgraderingen?

Nä, det är bulten som sitter genom alu-grunkan som även änden på grenröret bultas fast i. Ska se om jag hittar bild på den.

Jupps, gärna bild...
Jorå, har väl i stort bytt allt som jag känner mig säker på...nu gäller det bara att få ner den till Rikard i F-berg för montering/inkörning osv.
Hittade ett par wiseco högkompkolvar så jag hoppas jag inte tappar så mycket jämfört med min. Skall bli intressant med FCR´s på en 900....
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Nu sitter alla motorbultar i :) Dinella kom förbi å hjälpte till.

Satte ihop den temporärt för att se om bilden jag har i huvvet stämmer överens med verkligheten. Fullackade bakdelen för att lättare kunna byta färg i datorn sen. Hade varit kul med en klassisk raceyamahalack i modernare tappning.

Har även skaffat nya bakstycken till isr-prylarna, så jag slipper de fula original plastklumparna med knappar.
 

Bifogat

  • trx850 003.jpg
    trx850 003.jpg
    121.2 KB · Visningar: 423
  • trx850 002.jpg
    trx850 002.jpg
    126.2 KB · Visningar: 579
  • trx850 001.jpg
    trx850 001.jpg
    118.6 KB · Visningar: 353
  • 010.jpg
    010.jpg
    120.1 KB · Visningar: 261
  • 009.jpg
    009.jpg
    120.4 KB · Visningar: 261
  • trx850 004.jpg
    trx850 004.jpg
    123.9 KB · Visningar: 345
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top