TRX 850 turbo mm.

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Inte mycke gjort. Ligger lite utslagen av flunsan och förra helgen gick åt till att göra bilen besiktningsduglig.
Slet iofs 10 timmar med en låsanordning till kutsen som visade sig inte funka...
Så den var bara att slänga.

Fick iaf upp R6-baken lite provosoriskt för att kolla vilken vinkel den ska ha.
Tycker nog den ska ner lite va? Tycker inte linjerna stämmer riktigt. Iofs svårt att avgöra ioma den står 1 meter över marken.
Gjorde ett snabbt PS-jobb med framkåpan åxå. Har fortfarande inte bestämt mig för att köra "naket" eller inte. En sak som är säker är att orginalkåpan inte åker på igen.
Skriv gärna vad ni tycker om vinkeln och kåpan

Tills nästa helg hoppas jag att ännu ett paket från Marklund kommer, så turbo instalationen blir klar.
 

Bifogat

  • prov-med-häcken.jpg
    prov-med-häcken.jpg
    104.6 KB · Visningar: 671
  • ps-jobbad.jpg
    ps-jobbad.jpg
    101.3 KB · Visningar: 854

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Skriv gärna vad ni tycker om vinkeln och kåpan
Joooo, nog ska den ner lite. Det där blev lite väl mycket tyskrumpa. Linjerar inte riktigt med tanken eller ramen.

Blev lite kul med digitalkåpan däremot. Svårt val, med eller utan... halvkåpa? Å då menare jag halva kåpan från bilden, inte originalet :rolleyes:
 

Flip

heart & cyberonics
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
GSXR-750 1985 (för tillfället på operationsbordet)
Helt rätt vinkel! :tummenupp Absolut inte ner något. :D
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
halvkåpa? Å då menare jag halva kåpan från bilden, inte originalet :rolleyes:

Njae :)

Kör hellre med magkåpa i så fall. Då döljer man ju turbon lite. + att jag kanske kan gömma batteri mm där.

Blir nog inget monzta i år tyvär Jåke.
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Röven ska ned! Kåpe eller inte... Hmm, tycker att kåpan på bilden är snygg, men är lite osäker om linjerna harmonierar, rumpens kontra tankens form mot den kåpan? Jag gillar TRX:ens tank och ramen som de är, men gillar inte nakna TRX:er, med få undantag. Jag röstar för halvkåpa, men inte delad som den på bilden, och ev. en annan form? Har inga bra förslag dock, caféracerkåpan på den silverfärgade Rexen är snygg, men funkar ju inte alls till din nya ända. Blev du klokare nu? Nä, trodde inte det heller...
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Röven ska ned! Kåpe eller inte... Hmm, tycker att kåpan på bilden är snygg, men är lite osäker om linjerna harmonierar, rumpens kontra tankens form mot den kåpan? Jag gillar TRX:ens tank och ramen som de är, men gillar inte nakna TRX:er, med få undantag. Jag röstar för halvkåpa, men inte delad som den på bilden, och ev. en annan form? Har inga bra förslag dock, caféracerkåpan på den silverfärgade Rexen är snygg, men funkar ju inte alls till din nya ända. Blev du klokare nu? Nä, trodde inte det heller...

:va


Haha :tungan Förstår vad du menar. Jo baken ska ned en bit. Helst så kutslocket går i linje med tanken.

Kåpan passar ok med tanken, men är lite för rund för baken kanske.

En kåpa som nog hade varit riktigt snygg på hojen vore ju 675'ans (Triumph).
 

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
Wow, härligt bygge!

Jag är lite nyfiken på hur du gjorde dessa distanser till vänster?
http://sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=184833&d=1173993420

Rör med tjockt gods och svarva ner? "Tunnt" rör och svetsa på sträng och sedan svarvade? Trollade? Handlade på nätet?
Kapade gamla grenröret och stal distanserna?

Edit: Jag tänkte göra mina med två hålsågar.. du kanske hade en bättre metod?
 
Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Inte mycke gjort. Ligger lite utslagen av flunsan och förra helgen gick åt till att göra bilen besiktningsduglig.
Slet iofs 10 timmar med en låsanordning till kutsen som visade sig inte funka...
Så den var bara att slänga.

Fick iaf upp R6-baken lite provosoriskt för att kolla vilken vinkel den ska ha.
Tycker nog den ska ner lite va? Tycker inte linjerna stämmer riktigt. Iofs svårt att avgöra ioma den står 1 meter över marken.
Gjorde ett snabbt PS-jobb med framkåpan åxå. Har fortfarande inte bestämt mig för att köra "naket" eller inte. En sak som är säker är att orginalkåpan inte åker på igen.
Skriv gärna vad ni tycker om vinkeln och kåpan

Tills nästa helg hoppas jag att ännu ett paket från Marklund kommer, så turbo instalationen blir klar.



inge framkåpa på denna..
blir mer stuk på den utan..

baken är i rätt höjd men jag skulle velat plasta om den upptill så ovansidan följer tanken bättre..
om man nu ska va jobbig :)
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Wow, härligt bygge!

Jag är lite nyfiken på hur du gjorde dessa distanser till vänster?
http://sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=184833&d=1173993420

Rör med tjockt gods och svarva ner? "Tunnt" rör och svetsa på sträng och sedan svarvade? Trollade? Handlade på nätet?
Kapade gamla grenröret och stal distanserna?

Edit: Jag tänkte göra mina med två hålsågar.. du kanske hade en bättre metod?

Svarvade/borrade dem ur stång. Men får du tag i tjockväggsrör med rätt innermått, så är ju d smidigare :tummenupp

inge framkåpa på denna..
blir mer stuk på den utan..

baken är i rätt höjd men jag skulle velat plasta om den upptill så ovansidan följer tanken bättre..
om man nu ska va jobbig :)

Har inte jobbat med plast/g-fiber innan. Men skulle d se skit ut med baken på plats, så är det dags å börja lära sig :)
 
Last edited:

Ripnilpor

wrooom
Gick med
14 Jun 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Yamaha TRX 8,5 dl
herj Jocke..

helt underbart att se denna radikala konstruktion, jag hoppas får se den inom kort. Falken kanske?
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
herj Jocke..

helt underbart att se denna radikala konstruktion, jag hoppas får se den inom kort. Falken kanske?

Tackar!

Inte omöjligt att det blir en runda till falken. Blir nog rätt mycket utprovning i sommar för att se om allt håller.
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Uppdate!

Nu är baken på plats!

Nu är det bara lite plastjobb kvar och att lista ut vart och hur jag ska gömma all el och jättebatteriet...

Slangar och tryckrör kommer från mc-xpress i veckan. Hoppas hinna göra plenumet innan helgen, men d går inte kom jag på nu :mad: glömde ju matrialet i verksta'n...

1) Baby got back.

2) Ser bra ut på bild. Frågan är hur det kommer att se när hojen står på marken.

3) Färdig bakram (tror jag :) ).

4) Bakram igen.

5) R6-sadeln urgröpt och inpassad.
 

Bifogat

  • 001.jpg
    001.jpg
    115.8 KB · Visningar: 304
  • 002.jpg
    002.jpg
    103.4 KB · Visningar: 496
  • 003.jpg
    003.jpg
    108.3 KB · Visningar: 383
  • 009.jpg
    009.jpg
    110 KB · Visningar: 289
  • 004.jpg
    004.jpg
    112.1 KB · Visningar: 378

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
More pix

Gjorde ny arm till waste gaten

1) Orginal.

2) Nedslipad.

3) Nya armen ditsvetsad.

4) Gammla armen bortkapad.

Fick göra ett nytt hål längre in på den lilla "knoppen" på waste gate-armen och kapa den 5mm för den tog i motorn. Men det tog jag inte foto på.

Kapade lite på turbon åxå.

5) Innan slakt.

6) Lite kortare.
 

Bifogat

  • 005.jpg
    005.jpg
    100.4 KB · Visningar: 250
  • 006.jpg
    006.jpg
    92.8 KB · Visningar: 215
  • 007.jpg
    007.jpg
    98.6 KB · Visningar: 213
  • 008.jpg
    008.jpg
    95.6 KB · Visningar: 195
  • 010.jpg
    010.jpg
    103.7 KB · Visningar: 209
  • 011.jpg
    011.jpg
    104.9 KB · Visningar: 202

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
helt ok
Hoj
R1 -01 banhoj
Gjorde ny arm till waste gaten

1) Orginal.

2) Nedslipad.

3) Nya armen ditsvetsad.

4) Gammla armen bortkapad.

Fick göra ett nytt hål längre in på den lilla "knoppen" på waste gate-armen och kapa den 5mm för den tog i motorn. Men det tog jag inte foto på.

Kapade lite på turbon åxå.

5) Innan slakt.

6) Lite kortare.


Fett jävla najs du bro:yoparty
Men för f*n, slipa bort v***o märket:huvet
 

Ripnilpor

wrooom
Gick med
14 Jun 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Yamaha TRX 8,5 dl
vad nu då 2007-05-07, 15:07 vad hände sen?

jag läste att du köpt en banhoj, vad händer med TRXen nu då.
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
vad nu då 2007-05-07, 15:07 vad hände sen?

jag läste att du köpt en banhoj, vad händer med TRXen nu då.

Jag har fortsatt med trx'n. Mycke jobb men inget resultat värt att visa upp än.

Den kommer bli färdig i sommar, men jag kommer att dra ner på tempot en del. Har inte haft ngt liv på helgerna sen i julas pga gargemek hela tiden.

Kul resultat kommer visas upp här så fort det hänt ngt :)
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Jag har fortsatt med trx'n. Mycke jobb men inget resultat värt att visa upp än.

Den kommer bli färdig i sommar, men jag kommer att dra ner på tempot en del. Har inte haft ngt liv på helgerna sen i julas pga gargemek hela tiden.

Kul resultat kommer visas upp här så fort det hänt ngt :)

KOm igen nu, alla på engelska forumet tror att en turbo kommer göra att TRX motorn exploderar....visa annorlunda!! :tummenupp
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
KOm igen nu, alla på engelska forumet tror att en turbo kommer göra att TRX motorn exploderar....visa annorlunda!! :tummenupp

Hehe! Det bör inte dröja länge innan uppdateringar kommer nu. Har i helgen nu flyttat ner hojen till halmstad, så nu har jag inget mer att skylla på :tungan
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top