jpe70
Twinverkstan
Jamendåså, vi kör helgen efter som ifjolHoppas på att bli klar innan midsommar iaf.
Tyckte förresten det var lite radikalt kapat i bakramen, men det löste sig ju sen. Keep it up!
Jamendåså, vi kör helgen efter som ifjolHoppas på att bli klar innan midsommar iaf.
Joooo, nog ska den ner lite. Det där blev lite väl mycket tyskrumpa. Linjerar inte riktigt med tanken eller ramen.Skriv gärna vad ni tycker om vinkeln och kåpan
halvkåpa? Å då menare jag halva kåpan från bilden, inte originalet
Röven ska ned! Kåpe eller inte... Hmm, tycker att kåpan på bilden är snygg, men är lite osäker om linjerna harmonierar, rumpens kontra tankens form mot den kåpan? Jag gillar TRX:ens tank och ramen som de är, men gillar inte nakna TRX:er, med få undantag. Jag röstar för halvkåpa, men inte delad som den på bilden, och ev. en annan form? Har inga bra förslag dock, caféracerkåpan på den silverfärgade Rexen är snygg, men funkar ju inte alls till din nya ända. Blev du klokare nu? Nä, trodde inte det heller...
Inte mycke gjort. Ligger lite utslagen av flunsan och förra helgen gick åt till att göra bilen besiktningsduglig.
Slet iofs 10 timmar med en låsanordning till kutsen som visade sig inte funka...
Så den var bara att slänga.
Fick iaf upp R6-baken lite provosoriskt för att kolla vilken vinkel den ska ha.
Tycker nog den ska ner lite va? Tycker inte linjerna stämmer riktigt. Iofs svårt att avgöra ioma den står 1 meter över marken.
Gjorde ett snabbt PS-jobb med framkåpan åxå. Har fortfarande inte bestämt mig för att köra "naket" eller inte. En sak som är säker är att orginalkåpan inte åker på igen.
Skriv gärna vad ni tycker om vinkeln och kåpan
Tills nästa helg hoppas jag att ännu ett paket från Marklund kommer, så turbo instalationen blir klar.
Wow, härligt bygge!
Jag är lite nyfiken på hur du gjorde dessa distanser till vänster?
http://sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=184833&d=1173993420
Rör med tjockt gods och svarva ner? "Tunnt" rör och svetsa på sträng och sedan svarvade? Trollade? Handlade på nätet?
Kapade gamla grenröret och stal distanserna?
Edit: Jag tänkte göra mina med två hålsågar.. du kanske hade en bättre metod?
inge framkåpa på denna..
blir mer stuk på den utan..
baken är i rätt höjd men jag skulle velat plasta om den upptill så ovansidan följer tanken bättre..
om man nu ska va jobbig
herj Jocke..
helt underbart att se denna radikala konstruktion, jag hoppas får se den inom kort. Falken kanske?
Gjorde ny arm till waste gaten
1) Orginal.
2) Nedslipad.
3) Nya armen ditsvetsad.
4) Gammla armen bortkapad.
Fick göra ett nytt hål längre in på den lilla "knoppen" på waste gate-armen och kapa den 5mm för den tog i motorn. Men det tog jag inte foto på.
Kapade lite på turbon åxå.
5) Innan slakt.
6) Lite kortare.
vad nu då 2007-05-07, 15:07 vad hände sen?
jag läste att du köpt en banhoj, vad händer med TRXen nu då.
Jag har fortsatt med trx'n. Mycke jobb men inget resultat värt att visa upp än.
Den kommer bli färdig i sommar, men jag kommer att dra ner på tempot en del. Har inte haft ngt liv på helgerna sen i julas pga gargemek hela tiden.
Kul resultat kommer visas upp här så fort det hänt ngt
KOm igen nu, alla på engelska forumet tror att en turbo kommer göra att TRX motorn exploderar....visa annorlunda!!
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |