Anehall
www.gasolinemagazine.se
Froven skrev:Vilken dag är det vi pratar om här ??
Tar gärna en och ljuger lite.
//Peter
Jag är där på fredag. Jåke å Laila kommer ju vara där hela helgen.
Froven skrev:Vilken dag är det vi pratar om här ??
Tar gärna en och ljuger lite.
//Peter
nlx567 skrev:Blablablabla
Har ni några rekomendationer att göra?
mvh NLX567
Jag kör med metzler rensport (medium) nu och är helnöjd. Gick upp till 70-profil på framdäcket och tycker den blev stabilare och gav mer fäste, så nu kan jag släppa händerna från styret medans hojjen motorbromsar ner till ca 20-30 km/h. Det gick inte tidigare pga vibrationer.nlx567 skrev:Har ni några rekomendationer att göra?
mvh NLX567
Kör du med 180 bak nu? Kom inte ihåg om du provat än.Froven skrev:Köp Begnagnade Metzler rennsport ~500:- plus montering. BÖR ge dig runt 800-1000mil.
Jag har inte märkt nån direkt skillnad mellan 110 och 120bredd, inte heller mellan 60 & 70profil.
//Peter
Tjena!nlx567 skrev:Men nu behöver jag altså ett nytt framdäck, jag ämnar att köra två max tre kurser under 06, resten blir på allmän väg, jag kommer nog att avverka 6 till 800 mil detta år, mest fram o tillbaka till jobbet
mvh NLX567
TRX-joCCe skrev:Kör du med 180 bak nu? Kom inte ihåg om du provat än.
Du får nog börja byta varv lite så räcker det längre...Froven skrev:...bakdäcket är försett med ett krondike på högersidan som inte står Panamakanalen långt efter...
//Peter
Jåke skrev:Du får nog börja byta varv lite så räcker det längre...
Fast frågan är ju vad de andra säger om mötande trafik
TRX-joCCe skrev:Jag är där på fredag. Jåke å Laila kommer ju vara där hela helgen.
Kan inte hjälpa dig med skrotarna annat än att säga: kolla runt. Har alltid tyckt att personalen på Hojbiten är trevlig men vet inte hur mycket TRX de har.nlx567 skrev:E´det någon MC-skrot som har mera trx delar än någon annan?
Jag söker en bakkuts, är det samma fästen på alla årsmodeller?
mvh
NLX567
Jåke skrev:Alternativet är att du kollar på tyska www.ebay.de, där brukar det dyka upp såna här saker med jämna mellanrum. Ganska billigt åxå. En sökning på trx850 eller trx 850 sorterar ut det mesta och hjälp med översättning går att få här...
Hejone4fun skrev:Hej
Varmkörde pärlan igår, starta snällt, men sen så slocknade instrumenten, dvs tempmätare och varvräknare la av.....känns ju si sådär.....
Någon som har en idé på vad det kan vara, någon säkring kanske?? Har inte felsökt...håller ju på med XR skrället också....
Mvh
Per
Hej2ono skrev:Funderar på att köpa en TRX då dom är billiga att försäkra och bjuder på "tillräckliga" prestanda för Gatåkning.
Har hört att det inte finns några eg grundfel på dom.
Vad bör man titta på och betala för dom.
Lord Melchet skrev:Hej
Det är väl vad jag vet 2 grejor som man kan kolla lite extra, förutom det vamliga som gäller alla hojar.
Pga av förgasarna nästan helt lodrätta placering så slits vissa komponenter i dem ( emulsionsrör mm) vilket inte är så dyrt eller svårt att fixa. Man märker det på att dem vid lättförslitning bara går fett, men om det blir illa slitet så går de ganska illa och ryker mörkt, som om man glömt choken ute. Inte en så stor grej egentligen.
Det andra är det som ofta tas upp, och det är det här med det mjuka ventilsätena.
Vad jag vet så förekommer det endast på 96rna och långt ifrån alla 96r är drabbade.
Sammanfattningsvis mycket hojåka för pengarna.
/ Jonas
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |