Här är en film med BMW F800S och jag tycker den låter riktigt trevligt.
http://video.google.com/videoplay?docid=4884603664004596864&q=Christian+Pfeiffer
http://video.google.com/videoplay?docid=4884603664004596864&q=Christian+Pfeiffer
Jag testkörde en för några veckor sen. Helt OK, men för "ny" och lite könlös... Motorgången kändes lite tråkig, och ljudet (som man säkert kan göra något åt iofs) var inte heller upphetsande. Chassi och bromsar kändes dock helt OK. Men för de pengarna? Njae, hellre en gammal TRX med lull-lull, då har man en mer annorlunda hoj, med minst lika bra prestanda. Om några år när den blivit av med ev. barnsjukdomar, och gått ned i pris, så kan den kanske vara intressant.Jåke skrev:2299502
Har aldrig provat nån, endaast sett "på håll". Ska passa på vid första tillfälle.
Hamnade bakom en i kö igår och den lät, tja.... som en BMW
HansJ skrev:2303357
F.ö., gå inte en kurs hos CSS, ni anar inte hur svårt det kan vara att köra motorcykel...
SBK-3 beläggen rockar!!!
Killerwhale skrev:2301868KOM IGEN NU! Inte hålla oss på sträckbänken längre!!
Froven skrev:2303694Tror dödsvalen har ett glas över annars. Men ser fram emot bilder på fulmeket.
Fast jag undrar ju vad det var för fel på våran silertejpsdesign...?
//P
Gaffa-glaset fyllde sin funktion (hindra lik fråna att fastna på intrumenten samt täcka över hastighetsmätaren så man aldrig kör för fort ), men hade en förmåga att fladdra så högt att man knapt hörde hojen...Froven skrev:2303694Tror dödsvalen har ett glas över annars. Men ser fram emot bilder på fulmeket.
Fast jag undrar ju vad det var för fel på våran silertejpsdesign...?
//P
Peder Rosberg skrev:2303533Argh! Det är R-G som håller oss på sträckbänken.
Men jag får skylla mig sjäv, för jag körde dit hojen oanmäld.
Så att dom kunder som har bokat tid går ju givetvis före
Ett bänk-battle mellan dig å Peder?Killerwhale skrev:2303879Min kommer plågas på bänken i morgon...trist att jag inte hann få i nya kopplingen och resultatet kommer väl bli därefter.
Slirar mindre nu med ny olja men inge vidare med fullt ställ då man kört den riktigt varm!
Anehall skrev:2303926Ett bänk-battle mellan dig å Peder?
Money is not an issue Eller hur var det nu? Har inte ens berättat för tjejen hur mycket den lilla utflykten kostade...Froven skrev:2303518Hoppas CSS var värt pengarna. Tror de har svårt att misslyckats iofs. Har du lyckats få i de där eländiga plastbitarna på knät nu då ?
SBK3 är det Carbon Lorraines ? Kul att man kunde hjälpa till med nåt iaf.
//Peter
Får jag blanda mig i leken också? Förhoppningsvis så får jag bänka min i nästa vecka. Toppkarvaren är i gång igen efter en olycka med rätt ruggiga konsekvenser. Han har dock på förhand varnat att hans bänk ger nästan 10% lägre värden än andra bänkar. Viktigaste för mig är att blandning blir riktig, och brutalast möjliga momentkurva. Jag har ju en bänkning från förra året att jämföra med, och det är inte mindre mos nu i varje fall.Anehall skrev:2303926Ett bänk-battle mellan dig å Peder?
Undrade just hur länge det skulle dröjaHansJ skrev:2304424...Min "nya" sittposition innebär mindre avhäng...
Å int har du sagt nå... Just att flytta bak med röven mot "ryggstödet" och knipa fast med låret upp mot tanken gjorde all skillnad i världen. Det där med Stompads är nog otroligt individuellt, beroende på kroppskonstitution, hoj, stil osv. Gör säkert inget för en del, men kan vara avgörande för andra. Jag ska labba lite, först sadelbyte, men om det inte hjälper så ska jag ge padsen en chans.Jåke skrev:2304454Undrade just hur länge det skulle dröja
Är fortfarande avundsjuk för att jag inte "fick" gå kursen igen, eller fortsätta resten av stegen för den delen.
Vad tyckte du om Kinnekulle då? Tycker den är lite rolig då svängarna är så stora att man kan gasa riktigt mycket genom dem, t o m en TRX kan lämna svarta streck ur svängarna där
Stomp-padsen är överskattade även om de gör viss skillnad. Då hamnar vi i liknande diskussion som den om däck...
Killerwhale skrev:2303879Min kommer plågas på bänken i morgon...trist att jag inte hann få i nya kopplingen och resultatet kommer väl bli därefter.
Slirar mindre nu med ny olja men inge vidare med fullt ställ då man kört den riktigt varm!
Sagt å sagt... Det var ballare personer på plats som talade om att hänga ut å det lät väl roligare just då (Anderstorp)HansJ skrev:2304510Å int har du sagt nå... Just att flytta bak med röven mot "ryggstödet" och knipa fast med låret upp mot tanken gjorde all skillnad i världen.
Ett litet släpp sabbade körningen också. (Otroligt nog såg instruktören exakt vad jag gjorde för fel, och tog direkt in mig och "skällde" ut mig De har koll...) Var därför lite missnöjd med dagen.
Steg 3 var som sagt sittposition, kroppsförflyttningar osv. Bra väder, aha-upplevelser osv gjorde att mitt val att köra en dag till lades till avdelningen lyckade beslut
Kullen var go, riktigt bra "flyt" bana, i och med att det inte finns några "stop and go" svängar. Körde faktiskt mest på en växel hela tiden, och knappt några bromsar alls. Fast som Froven säger, det finns ju några ställen som man för allt smör i Småland inte vill köra av på...
Jo, de satt på lånade standardhojar av diverse slag, Buell, MZ, ZZr1400, och hängde med de snabbaste ryttarna och vinkade och pekade i kurvorna trots det...Jåke skrev:2304604...
Kan hålla med om att de har stenkoll. De gör detta på heltid och en annan ligger rejält i lä där när det gäller att se orsak/verkan. Jag är ju bara Sporthojsinstruktör (säger man) och det går väl som CSS XL (extra light)
Jo tjena... Teorin kanske jag kan komma ihåg nåt sånär... Steg 4 är f.ö. ett evighetssteg, kan göras om och om och om. Smart upplägg! Om jag fattade det rätt så kör man i 4:an väldigt individuellt, man letar efter just dina svagheter och försöker nöta bort dem. Säkert otroligt bra också, men det känns som jag har mycket att träna på innan det är dagsJåke skrev:Steg 4 nästa gång, så är du ju genom hela kursen. Du kan få ha genomgångar och visa mig sen då
Nope, det var efter andra apexet, eller där jag borde haft apex. Låg för långt ut, och det är som sagt troligt att jag "avbröt" accelerationen något (absolut inget helt avslag). Jag stelnade säkert till också, och greppade styret för hårt igen, och det i kombination räckte.Jåke skrev:Kurvan efter rakan kan bli hal i innerkant om det regnar för att det kommer upp skit på banan och vattnet ligger kvar länge, var det nåt sånt du råkade ut för?
Banan har ju lite sämre grepp utanför spåret, behöver inte va nån mer komplicerad orsak än så.HansJ skrev:2304644Låg för långt ut...
Öhh, tror det är depå-infartenJåke skrev:2305339Fått bilderna från TRX-dagen nu, har inte riktigt tid att lägga upp dem just nu men här är ett prov iaf
Gissa kurvan!
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Europeiska investeringsbank... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Transportstyrelsen har före... |
|
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |